Gyurkity Péter

Gyorsan frissítenek az Android és az iOS felhasználói

Mind a Google, mind pedig az Apple közzétette saját mobil platformjának verzió szerinti megoszlását, ebből pedig egyértelműen látszik, hogy a felhasználók gyorsan frissítenek.

A Google részéről megszokhattuk, hogy folyamatosan közzéteszik az Android szoftverek aktuális megoszlását, mégpedig az éppen használatban lévő, aktív készülékek visszajelzései alapján. Erre most az Apple is gyorsan válaszolt, saját adataik azonban az eltérő struktúrára is rávilágítanak. Az Androidnál az OS Dashboard oldalon vehetjük szemügyre a piaci részesedést, amely a táboron belüli erőviszonyokat vázolja fel. Ebből kitűnik, hogy a frissen megjelent Android 4.4, vagyis a KitKat kódnevű változat már a készülékek 1,1 százalékán megtalálható, míg a Jelly Bean a teljes tábor több, mint felét uralja, alig hagyva helyet az Ice Cream Sandwich-nek (4.0) és a korábban megjelent verzióknak, jóllehet a sokáig listavezető Gingerbread (2.3) még mindig 24 százalékot mondhat magáénak.


Az Apple háza táján ennél jóval egyszerűbb kép tárul elénk, ami elsősorban természetesen az eltérő struktúrával magyarázható. A cég eleve egy sokkal szűkebb kínálatot igyekszik lefedni, itt az általuk piacra dobott készülékek kapnak csak helyet, amelyek frissítése jóval egyszerűbben is megoldható. Ennek köszönhető, hogy az új iOS 7 verziót már az App Store felhasználóinak 74 százaléka veszi igénybe, míg ennek közvetlen előde, az iOS 6, mindössze 22 százalék számára releváns - a korábbi verziók a futottak még kategóriában találhatók, ők mindössze 4 százalékot tesznek ki a portál látogatói között.

A mostani 74 százalékos adat 10 százalékos javulást jelent az októberi helyzethez képest, az iramra nem lehet panasz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bdzsana #47
    Engine programozás az más tészta, de a gameplay programozók nyugodtan bízhatnak a GC-ben, úgy ahogy a Unity/CryEngine/UDK motort használók is bíznak a GC-ben..
  • Papichulo #46
    Tedd fel magadnak a kerdest: John Carmack is a GC-ben bizna? Na ugye?! :)

    Mindazonaltal nem mondom, hogy nem kenyelmes dolog, de trehany progromazokat szul es a teljesitmeny karara is megy.
  • bdzsana #45
    Nekem nincs appom az appstoreban, de dolgoztam már nagyobb játékokon és jelenleg is egy elég nagy költségvetésű projectben vagyok benne, és azt kell hogy mondjam, hogy a gc tökéletesen végzi a dolgát.
    A coderek természetesen készítenék a kódot remek minőségben gc és egyéb eszközök nélkül is, mert meg van hozzá mindenkinek a skill, de amikor a design 100. iterációja miatt, huszonnyolcadjára kell kivenni/betenni/újraírni egy vagy tíz feature-t vagy az egész játékot és mindezt időre ott cseszheted a minőségi kódot.
    Te is és én is tudom hogy ideális körülmények között mi lenne a legjobb, de legtöbb esetben nincs ideális körülmény... Vagy pénzből, vagy időből vagy egyikből sincs elég, hogy minden változást úgy kezeljünk, hogy közben a termék minőségi maradjon.
    Még most is azt mondom, hogy szerintem te még nem dolgoztál ilyen projecteken, és fogalmad sincs mennyi szívás van azzal, ha ezeket neked kell kezelni.
    Nincs ezzel baj, nem is akarlak meggyőzni. A programozók sem egyformák, mindenesetre nekem ez a véleményem.
  • Papichulo #44
    A millio dollaros jatekok egyreszt nem Dalvik VM alatt keszulnek, mivel fontos a teljesitmeny, plusz boven van penz megfelelo coderekre, akik GC nelkul is minosegi kodot keszitenek.

    ps: Nekem is van par alkalmazasom az AppStore-ban ;)
  • bdzsana #43
    Már hogy a viharba ne lenne jellemző. Bár én csak a játékfejlesztés terén vagyok személyesen érintett, de az erősödő hardverek miatt ezen a területen is egyre gyakoribbak a millió dolláros vagy legalább többszázezres költségvetésű játékok.
    A sima mobil alkalmazásfejlesztések terén is túl vagyunk már rég az egyszemélyes hadsereg modellen. Egyre több vállalati és banki alkalmazás kerül át mobilra is, de pl skype-ot, vagy facebook app-ot sem egy ember fejleszti.
  • Papichulo #42
    nem is fejlesztett igazán komplex rendszereket több mint 2 fős csapattal

    Ez tipikusan nem a mobiltelefonos alkalmazasok piacara jellemzo... ott sokkal inkabb fontos a hatekonysag, amit a GC nem segit elo!
  • sanyicks #41
    Van ilyen, de szerencsére nem sok. Túl sok hátránya van a gagyi üvegnek és a fémnek, megvan ezeknek is a helye de az nem telefon vagy tablet vagy notiban van hanem mondjuk egy autóban, no meg az ember általában használja az ilyen cuccokat nem csavargatja, nyomorgatja nagy erőkkel.
  • bdzsana #40
    "Ismetcsak nem latom, hogy ez miben jelent barmilyen elonyt egy JO programozonak."

    Aki nem tudja értékelni a kényelmet az talán még nem is fejlesztett igazán komplex rendszereket több mint 2 fős csapattal. Eleget szoptam korábban memleakek debuggolásával, hogy megtanuljam értékelni a GC-t.
    Természetesen ha otthon csinálok valamit én is szeretek mindent magam kezelni, de ha fontos a pénz és az idő, ami igen jellemző, akkor már neked sem lesznek közömbösek a kényelmi eszközök.
  • Narxis #39
    KitKat frissítés olcsóbb mobilokra
  • Papichulo #38
    Az android eseten minden fo verzioban volt egy nagyobb api valtas, de azert visszafele kompatibilis maradt.

    Az, hogy egy szamot novelnek az android verzioknal nem jelenti azt, hogy ott nagyobb vatlozasok tortennek, mint iOS eseteben... mmi szintugy kompatibilis maradt. Arrol meg ne is beszeljunk, hogy mennyire kompatibilisek a Google closed source private API-k az AOSP-vel, semennyire!

    Az ios eseten eddig meg mindig megoriztek a desktop rendszerekbol atvett api-kat

    Mint peldaul a Sirit... Az meg, hogy probalnak API paritast elerni az inkabb pozitiv, mint negativ. Az androidnal nincs hasonlo desktop vonulat, tehat nincs is hova portolni az API-kat.

    pl. manualis memoriakezelest es reference counting-ot alkalmazni manapsag nem eppen kenyelmes a fejlesztoknek.

    Az ARC tokeletesen eleg egy normalis fejlesztonek, aki tudja, hogy hol milyen objektumot hozott letre. A GC az a legtobb esetben a memoria es a teljesitmeny karara megy es csak a trehany programozo profital belole. Raadasul IIRC az androidon is csak a Dalviknak van GC-je, a native code - amivel iOS-en hasonlitod - ugyanugy nem rendelkezik ilyennel.

    A nativ kodra forditott java es c# ellenben kepes egyesiteni a kenyelmes managed nyelv es a nativ kod elonyeit.

    Ismetcsak nem latom, hogy ez miben jelent barmilyen elonyt egy JO programozonak. Mar csak azert is vicces, hogy ezen porogsz, mivel a legtobb alkalmazas vagy elobb vagy ugyanakkor jelenik meg iOS-re es semmivel sem rosszabb - inkabb jobb - a feature set. Raadasul a fejlesztesi ido es koltseg is gyakran joval rovidebb az Apple platformjaira, bar ez az android fregmentacioja miatt is van. Bar elismerem, hogy szokni kell az Objective-C-t es vannak benne furcsa/zavaro dolgok, de semmivel sem alkalmatlanabb a fejlesztesre, mint a JAVA vagy a .NET.

    Tobbek kozott ezert van annyi emulator android-ra es kozel 0 ios alatt.

    Szinte az osszes emulatornak van iOS portja.

    Vegul megjegyzem, hogy a kezdeti kijelentesedet ("az android-ot fejlesztik es javul, az ios nagyjabol ugyanolyan a kezdetektol, csak tobb segedprogram (gyari app.) es par elsore letiltott funkcio (vagolap, sajat csengohang) lett engedelyezve az evek soran") semmivel sem tamasztottad ala, csak szokasosan mellebeszeltel...