Napi Online
Szimulátorok segítik az autóbiztonság fejlődését
A Toyota Motor Corporation (TMC) olyan szimulátort fejlesztettek ki, amely hatékonyan tudja elemezni az autósok vezetési szokásait, ez pedig nagy segítséget jelenthet a közlekedési balesetek hatásait mérséklő aktív biztonsági berendezések kifejlesztésében, valamint a vezetésistílus-hibák javításában.
Higashifujiban, a TMC Technikai Központjában video-, szimulációs és egyéb technológiák segítik a kutató- és fejlesztőmérnököket, hogy olyan vezetési teszteket bonyolítsanak le, amelyek valós körülmények között túlságosan veszélyesek vagy bonyolultan kivitelezhetők lennének, ami tovább növelné a biztonsági fejlesztésekre fordított költségeket. A virtuális környezetben - amelyet úgy alakítottak ki, hogy a lehető legvalóságosabb vezetési és utazási élményt nyújtsa - pontosan mérhetők az autóvezetés jellemzői. Ennek "főszereplője" egy valódi jármű, amelyet egy 7,1 méter átmérőjű kupola alá helyeznek, ennek boltozata lényegében egy nagyméretű, 360 fokos homorú képernyő.
Amikor a vezető a járműben ül, a precíziós vezérlés működésbe hozza a kupola dőlését, a vibrációt és az egyéb mozgásokat előidéző berendezéseket. E műszaki megoldás eredményeként olyan élethű vezetési élmény szimulálható, amely például a kanyarokban vagy egyéb manővereknél is tökéletesen érzékelteti a vezetővel a sebességet, a gyorsulást és a gördülési komfortot. Az élményt hanghatások teszik tökéletesebbé.
A TMC azt tervezi, hogy a szimulátor teljes körű alkalmazásával a kutatás-fejlesztésben nemcsak a járművek saját biztonsági berendezéseit tökéletesítheti, hanem olyan rendszereket is kifejleszthet, amelyek hozzájárulnak a vezetési szokások biztonságosabbá tételéhez s amelyek az autókat az utak infrastruktúrájának szerves részévé teszik.
Higashifujiban, a TMC Technikai Központjában video-, szimulációs és egyéb technológiák segítik a kutató- és fejlesztőmérnököket, hogy olyan vezetési teszteket bonyolítsanak le, amelyek valós körülmények között túlságosan veszélyesek vagy bonyolultan kivitelezhetők lennének, ami tovább növelné a biztonsági fejlesztésekre fordított költségeket. A virtuális környezetben - amelyet úgy alakítottak ki, hogy a lehető legvalóságosabb vezetési és utazási élményt nyújtsa - pontosan mérhetők az autóvezetés jellemzői. Ennek "főszereplője" egy valódi jármű, amelyet egy 7,1 méter átmérőjű kupola alá helyeznek, ennek boltozata lényegében egy nagyméretű, 360 fokos homorú képernyő.
Amikor a vezető a járműben ül, a precíziós vezérlés működésbe hozza a kupola dőlését, a vibrációt és az egyéb mozgásokat előidéző berendezéseket. E műszaki megoldás eredményeként olyan élethű vezetési élmény szimulálható, amely például a kanyarokban vagy egyéb manővereknél is tökéletesen érzékelteti a vezetővel a sebességet, a gyorsulást és a gördülési komfortot. Az élményt hanghatások teszik tökéletesebbé.
A TMC azt tervezi, hogy a szimulátor teljes körű alkalmazásával a kutatás-fejlesztésben nemcsak a járművek saját biztonsági berendezéseit tökéletesítheti, hanem olyan rendszereket is kifejleszthet, amelyek hozzájárulnak a vezetési szokások biztonságosabbá tételéhez s amelyek az autókat az utak infrastruktúrájának szerves részévé teszik.