Berta Sándor

2015-re jön az üzemanyagcellás autó

A GM autógyártó szakemberei szerint még legalább 7-8 évnek kell eltelnie az első üzemanyagcellás gépkocsik piacra kerüléséig.

"Az utat a kísérleti modellek flottája nyitja majd meg, az első típusok pedig 2015-re vagy 2016-ra jelenhetnek meg a kínálatban" - jelentette ki Rittmar von Helmolt, a GM Europe Engineering munkatársa az Austrian Agency for Alternative Propulsion Systems (A3PS) által szervezett szakmai konferencián. A célok között szerepel a hagyományos meghajtású járművek fokozatos lecserélése üzemanyagcellás modellekre, amelyeknél az áramot hidrogénből és oxigénből állítják elő, és amelyek a kémiai energiát elektromos energiává alakítják át.

A szakemberek időközben - elsősorban a túlzott bonyolultságuk miatt - elvetették például az alkohollal működő motorok vagy alkoholt átalakító megoldások használatát. "Amennyiben évente csupán az Európában, a klór-alkáli-elektrolízis folyamatok során felszabaduló hidrogénmennyiségnek az 50 százalékát hasznosítani tudnánk, akkor annak segítségével egymillió gépkocsit üzemeltethetnénk. De más forrásokat is kihasználhatnánk, így például a szél erejét" - szögezte le Rittmar von Helmolt.


GM Volt

A General Motors első hidrogénmeghajtású modellje a nemrég bemutatott Opel Flextreme, amelyben még hagyományos akkumulátorokat helyeztek el, emiatt a maximális hatótávolsága kicsi, csupán 50-60 kilométer. Viszont a jármű érdekessége, hogy van egy külön motorja, amely adott esetben generátorként használható és amely így áramot tud előállítani. A Flextreme lehet a jövőbeni típusok alapja. "Tény, hogy a jelenleg 13 000 európai töltőállomás átalakítása nagyon sok pénzbe, becslések szerint összesen 11 milliárd euróba kerülne, de ez megoldható" - tette hozzá a szakember.

Christa Kranzl osztrák államtitkár szerint sincs az európai országoknak és az autógyártóknak más választásuk és különösen a felgyorsuló klímaváltozás miatt kellene az alternatív meghajtások kifejlesztését a jelenleginél is sokkal nagyobb mértékben támogatni. Az idő ugyanis megérett ezeknek a megoldásoknak az alkalmazására. Kranzl reményét fejezte ki, hogy a következő hónapokban és években egyre több alternatív meghajtású autót mutatnak majd be és ezek a gépkocsik elterjednek az utakon.

Érdekesség, hogy a GM 2010-re ígéri a Volt fantázianevű, akár a konnektor segítségével is feltölthető villanyautóját, amelyet a konszern már jövő tavasszal elkezd tesztelni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • duke #107
    Viszaterve,azota egyertelmuen tobbszor elmondtak a hirekben a hogy port is elsosorban a gepkocsik okozak.Es ez olyan sulyos magyaroszagon,hogy mostmar az europai unio is szankciokat akar bevezetni magyarorszaggal szemben,ha nem csokkentik legszennyezest 3 even belul a negyedere.Evente 30 napon at lehetne tullepni a hatarertekeket,de nalunk evente 150-160 napon at van hatarertek tullepes.
  • Epikurosz #106
    Amúgy, meg a porral van a baj, most per pillanat, nem a gázokkal. Tehát nem szmog van, ne ferdíts, hanem sok a por a levegőben, mert rég nem fújt a szél. Persze a sok ünnepi bevásárlós autós is biztos felveri a port, de a gyalogosok is. Esetleg lehetne porszívózni, mert -4 Celsius fokon nem lehetne mosni az utakat, talán csak sósvízzel?

    A lényeg: nem kell mindent az autósokra fogni.
    Különben nálam van pormaszk, tudod, amelyet a barkácsboltokban lehet kapni építési munkákhoz, és olyant fel lehet tenni.

    Legaláb ebben utolérjük a japánokat: pormaszkos ürgék fognak futkározni a pesti utakon. (Mert Buda nagyjából okés, ott lakik a jelenlegi pártelit, az ő gyerkőceiket nem kell félteni, ugyi?)
    Nekem amúgy van légtisztítóm otthon, yeah, mert én erre is gondoltam.

    A jó légtisztító amúgy 100 ezerbe kerül!

    De azért nézz be az indekszes topikomba is. Én vagyok a megoldásokat hozó ember!
    :-)
  • Epikurosz #105
    Iagazd van, na. Sorbam mindenkinek igaza van. Most nem mindegy, hogy szmog miatt halsz meg, vagy mert belövöd magad kápszerrel?
  • duke #104
    Mar lecsengett a tema,de azert beirom.

    "Nyugi molnibalage. Egyébként igazad van, de a dake félék pont azok akiknek általában nincs rálátása a dolgokra csak szajkozza a hülyeségét."

    Ja persze nincs itt semmi baj,idiotak.Epp most rendeltek el szmog riadot pontosan a hozzatok hasonlo barom allatok miatt.De egyebbkent nincs semmi gond jol van ez igy,mondjatok csak hogy az autok nem szennyezik a levegot.Csak az antsz felhivast tett kozze,hogy az idosek,a betegek es a gyerekek ne menjenek az utcara Budapest bizonyos pontjain,de hat ok biztos hulyek es nem ertenek hozza.
  • Kis-Bob #103
    Az óceánok oldott állapodban tárolnak CO2-t. Bizonyos pufferkapacitással rendelkeznek. Olvass utána
  • Molnibalage #102
    Nem nagyon tudok nyugotd maradni, mert sajnos úgy látom, hogy az ide beírkáló emberek kb. 1/3-a menthetetlenül hülye. Néha csodálkozom, hogy ezek az okostojsok nem fulladnak meg amiatt, hogy elfelejtenek levegőt venni. Vajon segít nekik ebben valaki? És ez az 1/3-ados arány kb. az egész országra igaz lehet. Az emberek nagy része KÍVŰLRŐL teljesen értelmesnek láttszik, de csak várd meg míg kinyitják a szájukat...

    Az atomenergia kérdéskörében az idóták és dilettánsok aránya még ennél is mgasabb, egy szót tudnak összesen, CSERNOBIL! De, hogy PONTOSAN mi történt ott és miért és mivel, és azóta mi változott arról fingjuk sincs...

    A környezetkímélő autók és elektromosság (+villamos energia szolgáltatás és energetika) háza táján is ez a helyzet. Én NAGYON gyenge vagyok villamosságból, de azért nem keverem össze a teljesítményt a munkával és tisztában vagyok a második főtétellel, de nagyon sokan nem. Szomorú..
  • assdf #101
    Nyugi molnibalage. Egyébként igazad van, de a dake félék pont azok akiknek általában nincs rálátása a dolgokra csak szajkozza a hülyeségét.
    Én magam informatikus vagyok és hányszor találkozok azzal a mentalitással hogy az xp sp2 felesleges mert csak "lassit". És nem lehet nekik megmagyarázni hogy mire való az sp2 azt se tudják mi az az exploit, de ők "szakemberek" és nem lehet őket meggyőzni az saját butaságukról. Ez a dake is ilyen lehet.
  • Epikurosz #100
    (tudod te, hogy tavaly ha jól emlékszem augusztusban engem a László lebunkózott? most jutott eszembe. :-)
  • Molnibalage #99
    "Es vegul nem magaval az autozassal van baj,hanem a modjaval.Azzal,hogy 150 eves elavult kornyezet szennyezo technologival meghajtot jarmuveket hasznal a sok kreten."

    Te hülye vagy bazdmeg? Mióta létezik üzemképes, MEGBÍZHATÓ belső égésű motor? Hát nem 150 éve...

    "Mikozben mar tobb mint 100 eve volna ra lehetoseg,hogy kornyezet barat csendes,normalis gepjarmuveket hasznaljanak."

    Miről beszélsz te állat, ha éppen arról szól a cikk, hogy nem sikerül megvalósítani??? Amíg 3x annyiba kerül, minthogy egy ÁTLAGPOLGÁR meg tudja fizetni addig ilyen nincs!!

    "Elgondolkodtal mar azon,hol tartana az emberiseg,ha mondjuk a mezogazdasag,vagy az orvos tudomany az autokhoz hasonloan semmit sem fejlodott volna az elmult 150 evben??"

    Tudod mit, akkor te járj Ford T Mmobiljával vagy trabanttal, ha szerinted nincs fejlődés. Hol tenyésztik az ekkora barmokat, mint te? Kéne már egy vágóhíd.


    Nagy az isten állatkertje, csak nyitva a kapuja és kevés kint a vadász..
  • Molnibalage #98
    "En viszont azt latom hogy az emberek minimum 80 %-a jatekra szorakozasra hasznalja az autot."

    Melyik országban te hatökör?? Egyik ismerősöm és a fater sem örömében autózik, hanem azért mert azzal KELL munkába járni, mert a tömegközlekedés abban az ifrányban nem létezik normálisan. Konkrétan Szigetszentmiklós-Ferihegy. Na ez autóval kb. 35-40 perc forgalomtól függően. Tömegközlekedéssel min. 1 óra 45 perc. Anyád ne autózzon az te hülye! Szívesebben makettezne otthon, minthogy a M0-áson koncetráljon a vezetésre. Ember te hány éves vagy, hogy EKKORA ökörségeket írogatsz ide??

    Van olyan hely ahol a tömegközlekedés a nyerő, de ma sajnos itthon azért nem ez az általános.