107
  • duke
    #107
    Viszaterve,azota egyertelmuen tobbszor elmondtak a hirekben a hogy port is elsosorban a gepkocsik okozak.Es ez olyan sulyos magyaroszagon,hogy mostmar az europai unio is szankciokat akar bevezetni magyarorszaggal szemben,ha nem csokkentik legszennyezest 3 even belul a negyedere.Evente 30 napon at lehetne tullepni a hatarertekeket,de nalunk evente 150-160 napon at van hatarertek tullepes.
  • Epikurosz
    #106
    Amúgy, meg a porral van a baj, most per pillanat, nem a gázokkal. Tehát nem szmog van, ne ferdíts, hanem sok a por a levegőben, mert rég nem fújt a szél. Persze a sok ünnepi bevásárlós autós is biztos felveri a port, de a gyalogosok is. Esetleg lehetne porszívózni, mert -4 Celsius fokon nem lehetne mosni az utakat, talán csak sósvízzel?

    A lényeg: nem kell mindent az autósokra fogni.
    Különben nálam van pormaszk, tudod, amelyet a barkácsboltokban lehet kapni építési munkákhoz, és olyant fel lehet tenni.

    Legaláb ebben utolérjük a japánokat: pormaszkos ürgék fognak futkározni a pesti utakon. (Mert Buda nagyjából okés, ott lakik a jelenlegi pártelit, az ő gyerkőceiket nem kell félteni, ugyi?)
    Nekem amúgy van légtisztítóm otthon, yeah, mert én erre is gondoltam.

    A jó légtisztító amúgy 100 ezerbe kerül!

    De azért nézz be az indekszes topikomba is. Én vagyok a megoldásokat hozó ember!
    :-)
  • Epikurosz
    #105
    Iagazd van, na. Sorbam mindenkinek igaza van. Most nem mindegy, hogy szmog miatt halsz meg, vagy mert belövöd magad kápszerrel?
  • duke
    #104
    Mar lecsengett a tema,de azert beirom.

    "Nyugi molnibalage. Egyébként igazad van, de a dake félék pont azok akiknek általában nincs rálátása a dolgokra csak szajkozza a hülyeségét."

    Ja persze nincs itt semmi baj,idiotak.Epp most rendeltek el szmog riadot pontosan a hozzatok hasonlo barom allatok miatt.De egyebbkent nincs semmi gond jol van ez igy,mondjatok csak hogy az autok nem szennyezik a levegot.Csak az antsz felhivast tett kozze,hogy az idosek,a betegek es a gyerekek ne menjenek az utcara Budapest bizonyos pontjain,de hat ok biztos hulyek es nem ertenek hozza.
  • Kis-Bob
    #103
    Az óceánok oldott állapodban tárolnak CO2-t. Bizonyos pufferkapacitással rendelkeznek. Olvass utána
  • Molnibalage
    #102
    Nem nagyon tudok nyugotd maradni, mert sajnos úgy látom, hogy az ide beírkáló emberek kb. 1/3-a menthetetlenül hülye. Néha csodálkozom, hogy ezek az okostojsok nem fulladnak meg amiatt, hogy elfelejtenek levegőt venni. Vajon segít nekik ebben valaki? És ez az 1/3-ados arány kb. az egész országra igaz lehet. Az emberek nagy része KÍVŰLRŐL teljesen értelmesnek láttszik, de csak várd meg míg kinyitják a szájukat...

    Az atomenergia kérdéskörében az idóták és dilettánsok aránya még ennél is mgasabb, egy szót tudnak összesen, CSERNOBIL! De, hogy PONTOSAN mi történt ott és miért és mivel, és azóta mi változott arról fingjuk sincs...

    A környezetkímélő autók és elektromosság (+villamos energia szolgáltatás és energetika) háza táján is ez a helyzet. Én NAGYON gyenge vagyok villamosságból, de azért nem keverem össze a teljesítményt a munkával és tisztában vagyok a második főtétellel, de nagyon sokan nem. Szomorú..
  • assdf
    #101
    Nyugi molnibalage. Egyébként igazad van, de a dake félék pont azok akiknek általában nincs rálátása a dolgokra csak szajkozza a hülyeségét.
    Én magam informatikus vagyok és hányszor találkozok azzal a mentalitással hogy az xp sp2 felesleges mert csak "lassit". És nem lehet nekik megmagyarázni hogy mire való az sp2 azt se tudják mi az az exploit, de ők "szakemberek" és nem lehet őket meggyőzni az saját butaságukról. Ez a dake is ilyen lehet.
  • Epikurosz
    #100
    (tudod te, hogy tavaly ha jól emlékszem augusztusban engem a László lebunkózott? most jutott eszembe. :-)
  • Molnibalage
    #99
    "Es vegul nem magaval az autozassal van baj,hanem a modjaval.Azzal,hogy 150 eves elavult kornyezet szennyezo technologival meghajtot jarmuveket hasznal a sok kreten."

    Te hülye vagy bazdmeg? Mióta létezik üzemképes, MEGBÍZHATÓ belső égésű motor? Hát nem 150 éve...

    "Mikozben mar tobb mint 100 eve volna ra lehetoseg,hogy kornyezet barat csendes,normalis gepjarmuveket hasznaljanak."

    Miről beszélsz te állat, ha éppen arról szól a cikk, hogy nem sikerül megvalósítani??? Amíg 3x annyiba kerül, minthogy egy ÁTLAGPOLGÁR meg tudja fizetni addig ilyen nincs!!

    "Elgondolkodtal mar azon,hol tartana az emberiseg,ha mondjuk a mezogazdasag,vagy az orvos tudomany az autokhoz hasonloan semmit sem fejlodott volna az elmult 150 evben??"

    Tudod mit, akkor te járj Ford T Mmobiljával vagy trabanttal, ha szerinted nincs fejlődés. Hol tenyésztik az ekkora barmokat, mint te? Kéne már egy vágóhíd.


    Nagy az isten állatkertje, csak nyitva a kapuja és kevés kint a vadász..
  • Molnibalage
    #98
    "En viszont azt latom hogy az emberek minimum 80 %-a jatekra szorakozasra hasznalja az autot."

    Melyik országban te hatökör?? Egyik ismerősöm és a fater sem örömében autózik, hanem azért mert azzal KELL munkába járni, mert a tömegközlekedés abban az ifrányban nem létezik normálisan. Konkrétan Szigetszentmiklós-Ferihegy. Na ez autóval kb. 35-40 perc forgalomtól függően. Tömegközlekedéssel min. 1 óra 45 perc. Anyád ne autózzon az te hülye! Szívesebben makettezne otthon, minthogy a M0-áson koncetráljon a vezetésre. Ember te hány éves vagy, hogy EKKORA ökörségeket írogatsz ide??

    Van olyan hely ahol a tömegközlekedés a nyerő, de ma sajnos itthon azért nem ez az általános.

  • duke
    #97
    "Ha a tevékenység által nyújtott előnyök elsöprő többségben vannak a hátrányokhoz képest, akkor a tevékenységet nem szabad abbahagyni.
    "
    Az elonyok alatt mit ertesz ? A mergezett levegot,vizet foldet ? A kipusztitott allatfajok tizezreit.Az olajert vivott haborukban meghalt milliokat ?



    "Mekkora helyet foglal el 1 millió autó? Nem akarom az unalomig ismételgetni, de a fősodratú média annyira hallgat erről, hogy mégiscsak leírom. 1 millió (álló) autó 12 km2 területet foglal el, azaz Budapest területének 2 %-át."

    Igen pont azt a 2 %-ot ahol az emberek normalisan,gyalogosan,futva vagy biciklivel kozlekedhetnenek,vagyis a jardakat.Es egyebbkent is a akinek van valamilyen haztartasi eszkoze,az tartsa a lakasaban.En se viszem le a utcara mosogepemet,vagy porszivomat,mert nincs hol tarolnom,hanem megoldom.


    "Vágyálmaimban olyan települések szerepelnek, ahonnan nincsenek kiutálva az autók, és ahol vannak munkahelyek és boltok, bevásárlóközpontok is. Így az itt élő és dolgozó embereknek nincs szükségük arra, hogy beautózzanak az autókiutálósdiban résztvevő városokba!"

    Es vegul nem magaval az autozassal van baj,hanem a modjaval.Azzal,hogy 150 eves elavult kornyezet szennyezo technologival meghajtot jarmuveket hasznal a sok kreten.Mikozben mar tobb mint 100 eve volna ra lehetoseg,hogy kornyezet barat csendes,normalis gepjarmuveket hasznaljanak.Elgondolkodtal mar azon,hol tartana az emberiseg,ha mondjuk a mezogazdasag,vagy az orvos tudomany az autokhoz hasonloan semmit sem fejlodott volna az elmult 150 evben ??
  • duke
    #96
    "ÉN FELVÁLLALOM AZ AUTÓZÁS VALAMENNYI HÁTRÁNYÁT, a zajt, a levegő kismértékű szennyezettségét (amit a demagógok ezerszeresen eltúloznak!), és az összes többit, mert az autó által nyújtott életnminőség-javulás szavakkal leírhatatlan!"

    Nem kis merteku szennyezesrol van szo,hanem SULYOS szennyezesrol.Nez mar korul,a belvarosban fuldokolni lehet a szmogtol.Mert a sok idiota minden nap inkabb orakat tolt a kulonbozo dugokban,csak nehogy egy lepest is gyalogolnia keljen.
  • duke
    #95
    "2.) NEM SZÓRAKOZÁSBÓL AUTÓZUNK és nem is azért, hogy a "te levegődet, földedet és vizedet" úgymond összeszennyezzük.
    "
    En viszont azt latom hogy az emberek minimum 80 %-a jatekra szorakozasra hasznalja az autot.Mas kulonben egy piros lampanal nem fustolo gumikkal indulnanak az idiotak,es a 100 meterrel kesobb egy masik lampanal meg pedig csikorgo kerekekkel fekeznenek,csak hogy a ket lampa kozotti utat a megengedett sebeseg 3 szorosaval tegyek meg.Mi ez ha nem jatek ? Vagy a masik.Estenkent 8-9 ora korul azt latni a parkolokban,hogy emberek ulnek 11-12 oraig az allo autokban.Allo helyzetben turaztatva motort.Az auto egy centit sem mozdul orakon at.Talan ez is hozza tartozik a tarsadalom verkeringesehez.Ilyenkor az gondolom, hogy az ilyen autos kozott,es egy homokozoban jatszo 5 eves gyerek kozott,csak annyi kulonbseg,hogy az 5 eves gyerek nem kepzeli magat felnot embernek.
  • Carbine
    #94
    No Comment!
  • Epikurosz
    #93
    Ki mondta, hogy földre borulj, te muszlim?

    Ha én aszondom Jujjde, jó!, akkor fel kell ugornod örömdben, nem leborulni. (Na, mindegy, tudom, úgysem fogod megérteni.)
  • L3zl13
    #92
    Minek boruljak földre, mikor az említett adatok hiányában fogalmam sincs, hogy jó lesz-e bármire az adott találmány? A jelenlegi formájában ez csak egy bulvárhír.
  • Sir Quno Jedi
    #91
    Autó az kell, aki szerint nem, az szűklátókörű ősember maximum. Volt mikor a ló/ökör/szamár/öszvér/bivaly/teve/dromedár/elefánt/kutya/rabszolga stb. elég volt, de ma már édeskevés. ENNYI embert nem lehet már hagyományos módszerekkel életben tartani. Ha ez sokuk életébe/egészségébe is kerül, az sem számít fabatkát sem sajna.
  • Epikurosz
    #90
    Még pofozok a stíluson:

    Kedvesz Andzsal nényi!

    Időben szójok: Hozzsá má' nékünk 2008 kajácsonyra a fenyőfa ajjá egy kőnyezetbaját, üzemanyagcsejjás, hidrogént ígető, vizset tejmelő ócsó ótót!

    Tisstelettel és hálás kössönettel,

    A www.sg.hu könnyezettudatos fójumozói.
  • Epikurosz
    #89
    Kedves Angyal néni!

    Időben íok: Hozzá má' nekünk 2008 karácsonyra a fenyőfa alá egy környezetbarát, üzemanyagcellás, hidrogént égető, vizet termelő ócsó ótót!

    Tisztelettel és hálás köszönettel,

    A www.sg.hu környezettudatos fórumozói.
  • Epikurosz
    #88
    jaj, hogy te mindig mekkora kockafej tudsz lenni!

    nem tudsz te már semminek örülni?

    Halló, megjött az angyal!

    :-)
  • halgatyó
    #87
    "mert ahhoz senkinek nincs joga,hogy masok rovasara szorakozon."

    Ez az autóellenesek tipikus demagóg dumája. "Természetesen" kizárólag az autózás esetén használják, a többi társadalmi-közéleti jelenség esetében nem.

    A valóság azonban sokkal árnyaltabb. Az áttekinthetőség kedvéért pontokba szedem.

    1.) Ezt a dumát jogosan nyomhatnád egy kis szigeten, ahol a legközelebbi szomszédod 10 kilométerre lakik, és a Te otthonod (a házacskád a kecskékkel és gyümölcsfákkal) ÖNELLÁTÓ, nem szorul rá senkire, ée nem vesz részt semmilyen specializációs-munkamegosztási társadalomlépzésben.

    A valóság azonban, amelyben élsz, ennek az ellentéte. Bár a saját szabad választásod alapján el tudnál költözni olyan környékre, ahol az életed jobban megközelítené ezt az idilli helyzetet, ám gyanítom, hogy ehhez nem fűlik a fogad, mégpedig a specializáción és munkamegosztáson alapuló társadalom által nyújtott életminőségbeli előnyök miatt.

    2.) NEM SZÓRAKOZÁSBÓL AUTÓZUNK és nem is azért, hogy a "te levegődet, földedet és vizedet" úgymond összeszennyezzük.

    A közlekedés-szállítás a társadalom-gazdaság vérkeringése. Azé a társadalom-gazdaságé, amely bizony a munkamegosztáson és az ipari termelésen alapul. Szállítani kell az alapanyagokat, a feldolgozott nyersanyagokat, a félkésztermékeket és alkatrészeket, és a kész javakat. És szállítani kell a munkaerőt is, mert a mai, igen sok alkatrészből álló termékek előállítása nem megy otthon, a sufniban. A bonyolult és prciziós gyárak pedig nem minden utcasarkon vannak.

    Emiatt helyenként jelentős távolság van a munkahelyek és a lakások között.
    Ezt a távolságot még a magadfajta környeztevédők is növelik, azzal, hogy a gyárakat és üzemeket minél messzebb szeretnék látni a lakóövezetektől. Ez ELSŐ PILLANTÁSRA környezetvédő megoldásnak tűnik, ám növeli a közlekedési szükségleteket, ami ellen megintcsak fújnak a környezetvédők. Saját magukkal keverednek ellentmondásba állandóa, ez (is) csökkenti a tekintélyüket (hú de finom és költői voltam).

    3.) Egy városban ill társadalomban tudomásul kell venni, hogy össze vagyunk zárva másokkal. Fel kell mérni, hogy egy tevékenység mekkora előnyöket jelent valakiknek és mekkora hátrányokat jelent ugyanazoknak ill. másoknak.

    Ha a tevékenység által nyújtott előnyök elsöprő többségben vannak a hátrányokhoz képest, akkor a tevékenységet nem szabad abbahagyni.

    ÉN FELVÁLLALOM AZ AUTÓZÁS VALAMENNYI HÁTRÁNYÁT, a zajt, a levegő kismértékű szennyezettségét (amit a demagógok ezerszeresen eltúloznak!), és az összes többit, mert az autó által nyújtott életnminőség-javulás szavakkal leírhatatlan!

    Az az néhányszáz autóellenes vajon miért akarja ráerőszakolni a 8 millió autós emberre a számukra visszataszító életminőséget?
    Fogjátok már fel végre, hogy egy normális ember számára a tömegközlekedés használata BÜNTETÉS! Amelyre csak a legdurvább erőszakkal lehet minket kényszeríteni, és csak átmeneti időre. Amíg el nem költözünk a szarból.

    4.) Ma Magyrországon 3 millió személyautó van, amelyek többsége családi használati eszköz. NEM LUXUSCIKK, bár a magatokfajták mindent elkövetnek, hogy azzá váljon.
    Ez a 3 millió autó kb. 8 millió embert jelent, ennyien élnek olyan családban, ahol van autó. Ha ezekhez még hozzávesszük azokat, akik vennének autót, ha tisztességes fizetést kapnának (a környezetvédőket is a háttérből támogató pénzeszsákoktól) akkor velük együtt, vagyis az autóra vágyakozókkal együtt, a társadalom elsöprő többsége az autózás alőnyeire szavazott.

    Méghozzá nyomatékosan szavazott: több millió forint kínkeserves összespórolásával. Bizony! Ezen el kellene gondolkodni.

    5.) Jelenleg az egyoldalú autó(s)ellenes önkormányzati "ingyenes" sajtó akkora ordító hazugságokat és demagógiát alkalmaz, ami sajnos a gondolkodásra képtelen embereket megtéveszti. Ilyeneket ír a szarfossajtó: "tudomásul kell venni, hogy nincs ingyenes parkolás" meg hogy "az autók kiszorítják az embereket..."
    És végül mindennek az a végső "konklúziója", hogy: "egész Budapest területén be kell vezetni a fizetőparkolást"

    Ezt az irtózatos aljas, mocskos, hazug demagógiát pedig a többi önkurmányzati lap is fújja, legalábbi Budapesten. Valószínűleg valakik anyagi érdekei bújnak meg a háttérben, nehezen követhetően.

    Azért, mert valahol, valamikor évekkel ezelőtt volt Budapesten egy fél hektáros terület, ahol zsúfoltság volt, nos ezért végül egész Budapest közlekedését tönkre kellett tenni?
    Már akkor látszott (meg is írtam több helyen) hogy ha valahol bevezetnek egy autókiszorító intézkedést, akkor a kiszorított autók a terület határai mellet feltorlódnak, ott is zsúfoltságot okozva. ERRE HÍVATKOZVA aztán lehet kiterjeszteni az autókiutáló területek határait. Mert arra gondosan ügyelnek életünk megkeserítői, hogy a kiszorított autók további sorsáról lehetőleg ne készülhessen semmiféle előzetes hatástanulmány vagy ne történhessen gondoskodás.

    Ez történt a fizetőparkolás nevű aljasság bevezetésével és terjedésével, de ugyanez fog történni a "behajtási díj" nevű újabb emberellenes aljasság bevezetésével is!

    6.) Budapest területe 625 km2. Valahol azt olvastam, hogy egy zsúfoltabb napon 1 millió autó van itt. (600ezer a budapestieké, és 400 ezer vidéki), Hogy ezt az adatot ki gyűjtötte és milyen módszerrel, azt nem tudom.

    Azt sem tudom, hogy felmérték-e, hogy MIÉRT mozognak az emberek? Mi az, amit otthon nem találnak meg? Mert OK NÉLKÜL NEM kelnek útra az emberek, azt elhiheted! Én is utálok utazni.

    Mekkora helyet foglal el 1 millió autó? Nem akarom az unalomig ismételgetni, de a fősodratú média annyira hallgat erről, hogy mégiscsak leírom. 1 millió (álló) autó 12 km2 területet foglal el, azaz Budapest területének 2 %-át.

    Évek szorgalmas aljaskodása kellett ahhoz, hogy a kezdetben fél hektáros zsúfolt területből végül egy autózhatatlan és közlekedhetetlen, túlzsúfolt terület legyen!

    Kellet hozzá a fizetőparkolás, kellettek hozzá az újfajta építkezési stílussal felépült házak, amelyeknek még a környékén sem lehet megállni, mert minden ki van cölöpözve és kősziklázva, a házfalak pedig szorosan a járdát nyomják, kellettek hozzá a "kevés a zöldterület" tipusú demagógiát hajtogató sjatótermékek és "közéleti személyiségek" , és végül a "dugódíjjal" felteszik a koronát a művükre.

    7.) Sajnos, az autellenes figurák nem igyekeznek olyan környékre, ahol nincsenek autók. Ezzel bizonyítva, hogy valójában nem a megoldást keresik, hanem egy általuk gyűlölt tevékenységről akarják erőszakkal leszoktatni aaz embereket. Ez valami küldetéstudat lehet náluk. A mi számunkra azonban az élet értelmét veszi el: a mozgásszabadságot.

    8.) Mi a megoldás? Mivel többen olvassák ezt a fórumot, ezt is leírom. Ha a háttérben munkálkodó anyagi érdekek és arctalan bűnözők nem akadályozzák meg, akkor a népesség lassan megoldja automatiusan a helyzetet.
    ELKÖLTÖZÉSSEL.

    Vágyálmaimban olyan települések szerepelnek, ahonnan nincsenek kiutálva az autók, és ahol vannak munkahelyek és boltok, bevásárlóközpontok is. Így az itt élő és dolgozó embereknek nincs szükségük arra, hogy beautózzanak az autókiutálósdiban résztvevő városokba!

    KÉPZELJÉTEK, BÉKÉN HAGYUNK TITEKET! Nem szennyezzük zajjal a ti területeteket!
    Cserébe viszont az autó-kiútálósdiban résztvevő városok lakói nem jöhetnek be autóval ezekre a településekre. Járjanak busszal wazze.

    Nincs most időm mindent leírni,mert melózni kell, de ha többi hozzászólásaimat megkeresed az SG-n, akkor azokban sokminden megvan.
  • L3zl13
    #86
    Sajnos ebből a hírből nem derül ki két fontos dolog.
    Az ár és az energiasűrűség.
    Így nem lehet megmondani, hogy mennyivel jobb ez a cucc, mint a supercapacitor/ultracapacitor cuccok.
  • barret
    #85
    Azert arra kivancsi leszek,hogy hol fogod feltolteni!!!
    Pakson esetleg XD.
    A kis akksiknal meg mukodik is,de a nagyobbaknal eselytelen...
  • Crat3r
    #84
    Bocsi! De amugy irtam is hogy nem tudom hoyg ki irta ezt, nem nagyon vagyok otthon za iylen dolgokban szoval csak idéztem:) Szabd megkérdezni hogy hol laksz?:)
  • 12346
    #83
    jelzem, nem olcsóbb szénnel fűteni:) az utcánkban nem sokkal több, mint 1 éve van gáz (kb 3 éve lakunk itt, de ez mellékes). át is álltunk, remélve, hogy gázzal occsóbb lesz. mivel ha legálisan tüzépről vásárlod a szenet/fát, nem jössz ki túl jól. viszont a gázzal is kb ugyanott vagyunk, de legalább nulla a fűtőértéke is..:)
  • who am I 7
    #82
    Én a belvárosban melózom (deák), és mindennap látok kb 2-3 kocsit amin rajta van a piros"kis"lakat :D:D:D:D ..És ezt úgy, hogy kb azon a területen olyan 15-30 percet vagyok kint :) Gondolom még ezen kívül is van bőven..szóval, hát...no comment.
  • Crat3r
    #81
    Elöször is sziatsztok! Látom itt eldúrvult a helyzet!! Én nem vagyok fizikus sem természettudós ezért ne is várjatok tőlem pontos számokat képleteket és egyéb törvényeket. Elolvastam az összes hozzászólást és csak azt tudom mondani hogy szerintem mindenkinek van igazsága abban amit mond, persze félre ne értsetek nekem nincs jogom eldönteni hogy mi igaz és mi nem, csak elmondom a véleményem .

    Kezdjük az áram ára vs benzin ára dologal! Sajnos az a szörnyű valóság hogy sajnos az állam(ok) ráteszi az adót minden olyan dologra amiböl jól tud profitálni(az hogy a számitógépekre nincs különösebben nagy adó azt most elsőre nem tudom, biztos van rá magyarázat) bár ez nem igaz a vilád más részeire! Saját magam láttam hoyg egyiptomban mennyibe kerül a benzin, kb 30forin/litert számoltam de ez nem biztos az a lényeg hogy rettentően alacsony volt. Persze aztán rájöttem hoyg miért, 10perc autokázás után egy olajfinomitó mellett mentünk el !

    Folytatom ott amit már nem tudom kinél olvastam hogy a szén menynire drága volt régen és akkor meg a gáz volt olcsóbb ma meg már ólcsobb lenne szénnel fűteni...
    Sajnos ez egy ördögi kör, ez amig világ a világ és amig lesznek államok addig ez igy lesz!

    És hoyg hova tünik az adó és az egyéb dijjak amit fizetünk? Ez jó kérdés
    Megértem azokat az embereket akik állandóan azon bosszankodnak hogy hova tünik az a sok pénz amit befizet, meg hoyg miért nincsenek normális utak magyarországon! Való igaz hogy nagyon sok pénzt elherdálnak a politikusok! DE nem mindent!!!
    Gondoljatok bele mennyibe kerülhet az egész országot fűteni, világossá tenni az éjszakában, iskolát ovodát fentartani, a tanárokat ovonéniket fizetni, és ez még csak a töredéke annak amit egy államnak fenn kell tartania! De félreértés ne essék, engem is dühit az hogy nagyon sok pénzt elherdálnak a politikusok de hát ez van ez a világ!

    Na ennyi! nem kérem hoyg értsetek egyett velem ez az én véleményem, mindenki maga dönti el hogy mit gondol, mit tart helyesnek, mit fogad el!
  • Epikurosz
    #80
    "Inkább ez hozzon busás hasznot, mint a parkolóautomaták, autópálya fizetőkapuk, automata sebességmérők ezrei meg hasonló ordító rohadékságok gyártása, meg parkoláságtló cölöpök, kősziklák és lakópark-fal-járda-kialakítások, autórongáló buckák százezrei..."

    A napokban 3 órát parkoltam a belvárosban, és 265×3 = 795 forintot fizettem.

    Amúgy reggel 8 és este 6 között kell fizetni.

    Mérhetetlen vagyonokat zsebelnek be a parkolócégek!

    Mi történik a pénzzel?
    Hol vannak a mélygarázsok?
  • Epikurosz
    #79
    Jujj, dejó!
  • duke
    #78
    "Kár, hogy Budapest autógyűlölettől elvakult agyú vezetése nem olvassa az internetes fórumokat. Főleg az utóbbi hetek "ingyenes" okádékszennylapjainak olvasásától olyan mérhetetlen reménytelenség, letargia és düh fogott el, amit nem lehet szalonképes szavakkal kifejezni."

    Semmi baj az autokkal,ha azok nem szennyezik a foldet levegot,vizet.Mindenki autozon,szorakozon amennyi jol esik,de azt normalis autoval tegye,ami nem mergezi a kornyezetet,mert ahhoz senkinek nincs joga,hogy masok rovasara szorakozon.
  • assdf
    #77
    "Más. Ki írta azt a baromságot, hogyha megjelennek a villamos autók, akkor 3 kWh nem 90 Ft lesz, hanem 900? "

    Én irtam. Szerinted ez baromság magyarországon? Te melyik világban élsz?
    Annó a szüleim meg a rokonaim (vidékiek) azért tértek át a szénről gázra mert olcsóbb egyszerübb (és persze környezetbarátabb) volt gázzal tüzelni. 2007-re ott tartunk hogy a gáz fütöértéke a fele a réginek ugyanakkor az ára meg a duplája a réginek (inflációt stb. beleszámolva). Lassan olcsóbb szénnel és fával füteni mint gázzal!

    Ugyanigy bevezették a csatornázást mert hát milyen az hogy szippantós kocsi jár... Na most kérlek szépen eddig kéthavonta 4 ezer forint volt a szippantás, most havi 3000 forint. Ugyanis mit ad isten nem azt mérik hogy mennyi folyadékot engedtél bele a csatornába, hanem hogy mennyi vizet engedtél ki a csapból. Ez pesten lehet hogy jó is, csakhogy vidéken sok viz megy el másfelé kertbe stb. Arról már nem beszélve hogy a csatornából árad a büz és visszamegy a lakásokba... Hajrá környezetvédelem...
    A gázolaj ára 6-7 évvel ezelőtt 70 forinttal volt kevesebb mint a benzin. Mit ad isten mára majdnem ugyanannyiba kerül a kettő... Mi változott kérdem én? (az adó!)

    És ezek után te még azt hiszed hogyha megjelennének az árammal müködö autók akkor majd nem emelik az áram árat a duplájára vagy triplájára? Részvétem barátom. Én egy olyan országban élek ahol miután belépett az eu-ba és eltörölték a vámot, rögtön bevezették a regisztrációs adót ami többe van mint az eddigi vám...

    Szóval lehet itt okoskodni hogy mi mennyit fogyaszt meg mennyire hatékony ha a tetü állam lenyúlja a megtakaritást amit ezáltal nyernél. Innentől kezdve meg fel lehet tenni hogy mi motiválja az embereket? Az hogy környezetvédő legyen vagy az hogy mennyit tud megtakaritani? Elárulom az utóbbi szempont. Igy aztán én nem füzök nagy reményeket ehhez, mert senkisem fog váltani ha az állam lenyúlja a különbözetet és semmivel sem fog kevesebbet fizetni ez miatt.
    Na szóval ez a valóság. Az meg hogy a villanymotor meg a benzinmotor hány %-os hatásfokú, nos erről napokat el lehet itt vitatkozni, csak sajnos felesleges.
  • roliika
    #76
    Na nekem ez most nekem nem jött le.

    Szóval azt mondod, jó a biztonságos atomerőmű, és éljen a villanyautó, vagy, a benzines autók nem számottevően károsítják a környezetet, amúgymeg mégtöbb atomerőmű kell?
  • halgatyó
    #75
    Kár, hogy Budapest autógyűlölettől elvakult agyú vezetése nem olvassa az internetes fórumokat. Főleg az utóbbi hetek "ingyenes" okádékszennylapjainak olvasásától olyan mérhetetlen reménytelenség, letargia és düh fogott el, amit nem lehet szalonképes szavakkal kifejezni.
    Ennél több politikát most nem akarok belekeverni ebbe a topicba (bár az autózás egyre inkább politikai kérdéssé válik Magyarországon),
    mert másoknak még lehetnek értékes, szakmai (tudományos, technikai) gondolataik, és nem szertném ha ők fordítanának hátat ennek a topicnak legelőször. Na, megyek haza. Ha a jövő heti őrült-hajtás mellett marad időm, benézek még ide.
  • halgatyó
    #74
    Még annyit hadd tegyek hozzá, hogy a tüzelőanyagcella+villanymotor hatásfoka legalább 80% lesz mire ez a rendszer kiforrja magát a tömeggyártásra.
    Nemcsak maximális teljesítményen, HANEM VALAMENNYIT TELJESÍTMÉNYTARTOMÁNYBAN, eltérően a belső égésű motoroktól. Ez utóbbiról sokan hajlamosak megfeledkezni.

    Vagyis, a tüzelőanyagcellás autók által elfogyasztott energiamennyiséget az előbbi számoláshoz képest is kb. HARMADÁRA kell csökkenteni, hogy reálisabb számokat kapjunk.
  • halgatyó
    #73
    Ma Magyrország villamosenergia fogyasztása átlagosan kb. 5-6 ezer MegaWatt. Vegyük csak 5000-nek. Mivel 1 év durván 30millió másodperc, ez az 5000 MW elektromos TELJESÍTMÉNY egész év alatt 5*10^9 W szorozva 3*10^7 m'sodperccel = 1,5 * 10^17 J (Joule) energiamennyiséget jelent.

    Ez emberközelibb számokkal (nagyobb mértékegységekkel) 150ezer TJ (TeraJoule)

    Mennyi kőolajnak felel ez meg, ha 1 liter olajban 42 MJ energia van? (Ez HŐenergia, azaz égéshő. MÉG nem villamos energia, azt a következő lépésben számoljuk.)

    A 1,5 * 10^17 J -t el kell osztani 4,2 * 10^7 J/kg fajlagos energiatartalommal, ekkor kb. 3,5 * 10^9 kg olajat kapunk, vagyis 3,5 millió tonnát.

    HA az erőművek hatásfoka 100% lenne (és az átviteli hálózat veszteségei nulla), AKOOR 3,5 millió tonna olajat kellene elégetni 1 év alatt az 5000 MW folyamatos elektromos teljesítmény biztosításához.

    DE MIVEL az erőművek + hálózat hatásfoka kürölbelül 1/3 (33%), ezért 3x ennyi olajat, vagyis 10,5 millió tonnát kell elégetni az 5000 MW elektromos teljesítmény fenntartásához, 1 év alatt.

    Nos, ennek képest az autók által elfogyasztott 2,1 milli tonna csupán 1/5 része!
    Nagyon ajánlom ezeket a számokat mindazon emberiség-ellenes figurák figyelmébe, akik az emberiség sorsának megmentését az autók betiltásával képzelik el.
  • Molnibalage
    #72
    "Minden megtermelt energia vegul hove alakul."

    Apám, te hol tanultál hőtant? Második főtétel nem rémlik?? Atyaisten. Remélem nem terjeszted ezeket a téveszméket szélesen. Nagyon nem kéne. És akkor még csodálkozok, hogy az emberek igen nagy része sík hülye itthon és fingja sincs semmiféle műszkai tudományról, de minden szarba beleugatnak. Lásd atomenergia.
  • halgatyó
    #71
    Számoljunk egy kicsit. A számok ugyanis leleplezik a sötétzöld hazudozást, demagógiát és foglalkozásszerűen elkövetett riogatást.

    Egy autó átlagos futásteljesítménye ma Magyarországon legyen 10 ezer km. Ez az adat max. 20% bizonytalanságot tartalmaz. Egy átlag autó fogyasztása vegyes üzemben legyen 7liter/100km. Ez esetben egy autó 1 év alatt 700 liter üzemanyagot fogyaszt.

    Mivel Magyarországon 3 millió személyautó van, ezek együtt 2100 millió litert, vagyis kb. 2 millió tonna üzemanyagot fogyasztanak. Ez Magyarország évi 24 millió tonna kőolajegyenérték energiafogyasztásának kb. 8%-a

    Csak hogy tisztábban lássunk, és ne írjunk olyan demagóg baromságokat, mint a fősodratú sajtó, és főleg: az önkurmányzati szócsövek.
    Mindjárt folytatom.
  • roliika
    #70
    Jajj szívedre ne vedd már na. :D Tudod engem nem érdekel, hogy most mekkora a töltő teljeítménye KW-ban, hány Joule hőt ad le közben, hány em. Tesla térerősséget generál, és közben a töltőben hány Amper áram folyik át egységnyi idő alatt, az viszont igen, ha van a zsebemben 50Ft, akkor ha erre ülök rá akkor most meddig gurulok, ha arra, akkor meg meddig. Na és persze, hogy körülbelül mekkora az egész cucc hatásfoka. Nem hinném, hogy számottevően tévedtem volna.
  • halgatyó
    #69
    "Ha ez bizonyos koroknek busas hasznot hoz"

    Inkább ez hozzon busás hasznot, mint a parkolóautomaták, autópálya fizetőkapuk, automata sebességmérők ezrei meg hasonló ordító rohadékságok gyártása, meg parkoláságtló cölöpök, kősziklák és lakópark-fal-járda-kialakítások, autórongáló buckák százezrei...

    Nagyon szeretnék olyan világban élni, ahol 500 atomerőmű van egy országban (nem a mai tipusúak, HANEM a U238 izotópot és a Th232 -t is feldolgozni tudó, hosszú felezési idejű izotópokat nem termelő tipus)
  • halgatyó
    #68
    Nagyon sajnálatos, hogy pár szépreményű fiatal ilyen csúnyán ödsszekeveri a kW és kWh mennyiségeket. Továbbá: 1 kWh energiamennyiség jelen pillanatban nem 30, hanem 37 Ft, vagyis 3 kWh az bizony 111 Ft. Nem nagy tévedés, de zavaró.

    Más. Ki írta azt a baromságot, hogyha megjelennek a villamos autók, akkor 3 kWh nem 90 Ft lesz, hanem 900? Ezt a gondolkodásmódot el lehetne terjeszteni másfelé is: ha mindenki számítógépet akar az asztalásra -- mondta volt a nagyokos 1992-ben -- akkor egy gép nem 150ezer Ft lesz, hanem 1,5 millió. Hát...

    Akkor lesz 900 Ft az a 3 kWh, ha szélerőművekkel állítják elő!