SG.hu
Európában akarja tesztelni robotaxijait a kínai Baidu

A Baidu tárgyalásokat folytat robotaxik európai teszteléséről, mivel a kínai technológiai csoportok az autonóm vezetés globális piacának uralására törekszenek. A Google pekingi székhelyű technológiai riválisa Svájcban és Törökországban kezdi meg a próbaüzemet.
A pekingi székhelyű csoport - amelyet gyakran a Google kínai riválisának tekintenek - a svájci nemzeti postával kíván együttműködni, és Törökországban is bevezetést terveznek. A technológiai óriás önvezető egysége, az Apollo Go az év végéig szeretné tesztelni robotaxiját és irodát létesíteni Svájcban, hivatkozva a helyi kormány „nyitott hozzáállására” az innovatív mobilitási technológia kapcsán. A svájci posta közölte, hogy nem kötötték partnerséget vagy együttműködést a Baiduval vagy más technológiai szolgáltatóval, de gondolkodnak a mobilitás jövőjéről és az új ügyféligényekről. Robin Li, a Baidu társalapítója és vezérigazgatója azt mondta a befektetőknek, hogy 2025 „kiemelkedő év” lesz a terjeszkedés szempontjából, hozzátéve, hogy a vállalat a taxitársaságok és flottaüzemeltetők körében azonosította a potenciális partnereket.
A Baidu már Kína több mint 10 városában tevékenykedik, Hongkongban pedig egy kis léptékű kísérletet folytat. Az önvezető flotta tengerentúli terjeszkedési terve a kínai versenytársak egy csoportjának hasonló lépését követi. A Guangzhou-i WeRide idén a franciaországi Valence-ben és a zürichi repülőtéren indította el robotbuszainak tesztelését, míg a Pony.ai bejelentette, hogy tesztelési engedélyt nyert robottaxijára Luxemburgban. Az Uber idén három kínai önvezető vállalattal - a WeRide-dal, a Pony.ai-val és a Momentával - kötött megállapodást, hogy robotaxikat telepítsenek az amerikai fuvarozó cég flottáiba olyan globális piacokon, mint Európa és a Közel-Kelet.
Az autonóm járművek fejlesztéséért folytatott verseny új csatatérré vált Kína és a nyugati világ között, amely már most is le van maradva az elektromos járművek fejlesztésében. Az egyre csúcstechnológiásabb kínai gyártású autók térhódítása biztonsági aggályokat is kiváltott Washingtonban. Tavaly a Biden-kormányzat a kínai internetre kötött autók szoftverének betiltásáról határozott, arra hivatkozva, hogy nemzetbiztonsági aggályok merültek fel, miszerint az autók kémkedhetnek a járművezetők után. A Hesai, a robotaxik által gyakran használt lidar-érzékelők legnagyobb kínai gyártója pedig felkerült a Pentagon által vezetett, a kínai hadsereggel kapcsolatban álló vállalatok feketelistájára. A Hesai tagadja az ilyen kapcsolatokat.
A kínai közbiztonsági minisztérium eddig mintegy 20 kínai városban 32 000 kilométernyi útvonalon hagyta jóvá az autonóm vezetés kísérleti zónáit, beleértve a nagyszabású robotaxi-teszteket Pekingben, Sanghajban, Sencsenben, Csungkingban és Wuhanban. A héten Pekingben kigyulladt egy Pony.ai robotaxi, ez volt az első ilyen eset, ami a közösségi médiában vitát váltott ki a technológia biztonságáról. "Nem történt ütközés, és senki sem sérült meg” - áll a vállalat közleményében. „A konkrét okot jelenleg vizsgálják”. A biztonsággal és a biztosítási szabályokkal kapcsolatos iparági félelmek ellenére a Goldman Sachs elemzői ebben a hónapban azt jósolták, hogy 2030-ra több mint félmillió robotaxi fog működni a kínai nagyvárosokban.
A robottaxik penetrációja a jelenlegi globális fuvarmegosztó flottához képest a 2025-ös kevesebb mint 1 százalékról 2030-ra várhatóan 9 százalékra nő, ami a piac értékét a mai mindössze 54 millió dollárról évi 47 milliárd dollárra növeli. A Goldman elemzői megjegyezték, hogy a vezető nélküli autók ágazatának jelenlegi vezetői - köztük a Baidu, a WeRide és a Pony.ai - előnyben vannak, mivel a többi vállalat számára "magas a technológiai belépési korlát”, és előnyük van az algoritmusok kifejlesztésében és a tömeges bevezetéshez szükséges adatok összegyűjtésében. A Baidu, amely Kína legnagyobb robottaxi-üzemeltetője, idén közölte, hogy Apollo Go járművei a tavalyi negyedik negyedévben 1,1 millió fuvart biztosítottak a nyilvánosság számára, ami 36 százalékkal több, mint egy évvel korábban, és januárban már több mint 9 millió fuvart jelentett.
A pekingi székhelyű csoport - amelyet gyakran a Google kínai riválisának tekintenek - a svájci nemzeti postával kíván együttműködni, és Törökországban is bevezetést terveznek. A technológiai óriás önvezető egysége, az Apollo Go az év végéig szeretné tesztelni robotaxiját és irodát létesíteni Svájcban, hivatkozva a helyi kormány „nyitott hozzáállására” az innovatív mobilitási technológia kapcsán. A svájci posta közölte, hogy nem kötötték partnerséget vagy együttműködést a Baiduval vagy más technológiai szolgáltatóval, de gondolkodnak a mobilitás jövőjéről és az új ügyféligényekről. Robin Li, a Baidu társalapítója és vezérigazgatója azt mondta a befektetőknek, hogy 2025 „kiemelkedő év” lesz a terjeszkedés szempontjából, hozzátéve, hogy a vállalat a taxitársaságok és flottaüzemeltetők körében azonosította a potenciális partnereket.
A Baidu már Kína több mint 10 városában tevékenykedik, Hongkongban pedig egy kis léptékű kísérletet folytat. Az önvezető flotta tengerentúli terjeszkedési terve a kínai versenytársak egy csoportjának hasonló lépését követi. A Guangzhou-i WeRide idén a franciaországi Valence-ben és a zürichi repülőtéren indította el robotbuszainak tesztelését, míg a Pony.ai bejelentette, hogy tesztelési engedélyt nyert robottaxijára Luxemburgban. Az Uber idén három kínai önvezető vállalattal - a WeRide-dal, a Pony.ai-val és a Momentával - kötött megállapodást, hogy robotaxikat telepítsenek az amerikai fuvarozó cég flottáiba olyan globális piacokon, mint Európa és a Közel-Kelet.
Az autonóm járművek fejlesztéséért folytatott verseny új csatatérré vált Kína és a nyugati világ között, amely már most is le van maradva az elektromos járművek fejlesztésében. Az egyre csúcstechnológiásabb kínai gyártású autók térhódítása biztonsági aggályokat is kiváltott Washingtonban. Tavaly a Biden-kormányzat a kínai internetre kötött autók szoftverének betiltásáról határozott, arra hivatkozva, hogy nemzetbiztonsági aggályok merültek fel, miszerint az autók kémkedhetnek a járművezetők után. A Hesai, a robotaxik által gyakran használt lidar-érzékelők legnagyobb kínai gyártója pedig felkerült a Pentagon által vezetett, a kínai hadsereggel kapcsolatban álló vállalatok feketelistájára. A Hesai tagadja az ilyen kapcsolatokat.
A kínai közbiztonsági minisztérium eddig mintegy 20 kínai városban 32 000 kilométernyi útvonalon hagyta jóvá az autonóm vezetés kísérleti zónáit, beleértve a nagyszabású robotaxi-teszteket Pekingben, Sanghajban, Sencsenben, Csungkingban és Wuhanban. A héten Pekingben kigyulladt egy Pony.ai robotaxi, ez volt az első ilyen eset, ami a közösségi médiában vitát váltott ki a technológia biztonságáról. "Nem történt ütközés, és senki sem sérült meg” - áll a vállalat közleményében. „A konkrét okot jelenleg vizsgálják”. A biztonsággal és a biztosítási szabályokkal kapcsolatos iparági félelmek ellenére a Goldman Sachs elemzői ebben a hónapban azt jósolták, hogy 2030-ra több mint félmillió robotaxi fog működni a kínai nagyvárosokban.
A robottaxik penetrációja a jelenlegi globális fuvarmegosztó flottához képest a 2025-ös kevesebb mint 1 százalékról 2030-ra várhatóan 9 százalékra nő, ami a piac értékét a mai mindössze 54 millió dollárról évi 47 milliárd dollárra növeli. A Goldman elemzői megjegyezték, hogy a vezető nélküli autók ágazatának jelenlegi vezetői - köztük a Baidu, a WeRide és a Pony.ai - előnyben vannak, mivel a többi vállalat számára "magas a technológiai belépési korlát”, és előnyük van az algoritmusok kifejlesztésében és a tömeges bevezetéshez szükséges adatok összegyűjtésében. A Baidu, amely Kína legnagyobb robottaxi-üzemeltetője, idén közölte, hogy Apollo Go járművei a tavalyi negyedik negyedévben 1,1 millió fuvart biztosítottak a nyilvánosság számára, ami 36 százalékkal több, mint egy évvel korábban, és januárban már több mint 9 millió fuvart jelentett.