MTI

Az Egyesült Államokban két év alatt 15 százalékkal csökkent az elektromos autók ára

Az elektromos autók még mindig többe kerülnek, mint a belső égésű motorral üzemelők, de legdrágább elemük, az akkumulátor ára továbbra is csökken - áll a MarketWatch amerikai gazdasági hírportál jelentésében.

Idén júliusban átlagosan 56,37 ezer dollárt (20,3 millió forint) fizetett egy elektromosautó-vásárló az Egyesült Államokban, ami körülbelül 17 százalékkal több egy hagyományos autó 46,64 ezer dolláros átlagos költségénél. Az elektromos autó ára azonban tavalyhoz képest 2,6 százalékkal, 2022 júniusához képest pedig 15 százalékkal csökkent elsősorban az egyre olcsóbb akkumulátorok miatt. Az amerikai energiaügyi minisztérium számításai szerint az elektromos gépjárművek lítium-ion akkumulátorának ára 90 százalékkal esett 2008 és 2023 között, ami a technológiai fejlesztéseknek és az olcsóbb termelésnek az eredménye.

Az elektromos járművek ára a közeljövőben várhatóan tovább csökken. A Goldman Sachs elemzői arra számítanak, hogy az akkumulátorárak jövőre 40 százalékkal lesznek alacsonyabbak tavalyhoz képest, jelentős részben az újrahasznosítási technológiák alkalmazása révén. A Goldman szakértői korábban azt mondták, hogy 2040-re az akkumulátorok előállításához szükséges fémek csaknem 50 százaléka újrahasznosításból származik. A második negyedévben az Egyesült Államokban gyártott autók csaknem 8 százaléka volt elektromos.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #2
    Azért egy nagy Tesla(100 KW aksival) úgy 2700-2800 össztömeggel tartalmaz 700-750 kg aksit. Az aksiban van vagy 60 kg fém-tiszta lítium. (plusz egébb ritka drága földfémek) Viszont az elhasznált aksik vissza gyüjtésével és újra feldolgozásával. feldolgozásával olcsóbban lehet új aksikat előállítani. Ahhoz, hogy előállítsanak 50 kg fémtiszta lítiumos ki kell bányászni legalább 10-15 tonna üledéket. A litum leggyakoribb lelőhelye leginkább a régi tenger fenekek üledéke. Ahová lerakodott. ezek ma sivatagok, sós mocsarak és hasonlóak, amik 20 millió éve tenger fenekek voltak. A kínai gobi sivatak. vagy a délamerikai felföldek, de példul USA-ban is a régi sós mocsarak, mint például Salt Lake city környéke. Ha eklg nagy a koncentráció megéri őssze kotorni a régi üledéket. Aztán feldolgozni kivonni belelőle a lítium oxidot. majd azt tovább feldolgozve előállítani belőel az ipar által felhasznált fémtiszta lítiumot. Amit aztán el is kell szállítani akár a világ másik felére. Szóval környezet rombolás, energia, pénz munka. Elég rossz hatékonysággal. Sokkal hetékonyabb a régi litum aksik újra feldolgozás már ott visszagyüjtve ahol használták őket. Így olcsobban lehet és hatékonyabban környezet barátabban új aksikat előállítani. Szóval a terv életképes a megvalósítás meg majd kiderül. Simán lehet, hogy pár év tized múlva a felhasznált ritkaföldfémek és egyebek döntő része az újra hasznosításból származik. Már amennyiben 20-30 év múlva lítium technikán alapuló energia tárolókat használunk és nem találnak ki valami olcsóbbat és jobbat. :)
    Utoljára szerkesztette: t_robert, 2024.08.28. 14:10:59
  • M2 #1
    A valós ár a benzinesek 80 százalékán van, de előbb be kell zsebelni a korai vásárlók pénzeit.