SG.hu

Lassulnak az elektromos autó-eladások, a hibridek lehetnek a megmentők

A globális autógyártók fokozzák a hibrid technológiákba történő beruházásaikat, mivel a fogyasztók növekvő óvatossága a teljesen elektromos járművekkel szemben arra kényszeríti az iparágat, hogy alacsonyabb fokozatba váltson.

A még mindig magas hitelkamatok és a nem megfelelő töltőinfrastruktúra miatti aggodalom együttese lehűtötte a vásárlók lelkesedését a teljesen elektromos autók iránt. Ezzel együtt a hibrid járművek értékesítésének fellendülését lehet tapasztalni, pedig arra az iparág nagy része már régóta csak átmeneti megoldásként tekint. A General Motors, a Nissan, a Hyundai, a Volkswagen és a Ford vezetői a "Future of the Car Summit” csúcstalálkozón elmondták, hogy a hibridek iránti újraéledő kereslet kihasználása prioritást élvez. "Nagymértékben be kell fektetnünk a plug-in hibridek jövőjébe” - mondta Mark Reuss, a General Motors elnöke. „Agilisnak kell lennünk. Olyan technikai eszközök globális eszköztárával rendelkezünk, amelyeket viszonylag gyorsan be tudunk vetni”.

José Muoz, a Hyundai globális elnöke is ezt a nézetet osztotta, és a cég most azt fontolgatja, hogy hibrideket gyárt a 7,6 milliárd dolláros új georgiai üzemében, mivel egyre több autós ódzkodik a teljesen elektromos járművek vásárlásától. "Ha hat hónappal ezelőtt, vagy akár egy évvel ezelőtt megkérdeztek volna, azt mondtam volna, hogy a jövő teljesen elektromos” - mondta Muoz. "Sok minden történt azóta. Az elektromos még mindig a jövő, de most egy hosszabb átmenetet látunk.” Az elektromos autók eladásának növekedése tavaly lelassult Európában és az Egyesült Államokban, ami arra késztette az autógyártókat, hogy kedvezményeket kínáljanak. Az iparág vezetői már elismerték, hogy a piac veszített lendületéből, mivel az eladások jövőbeni növekedése egyre inkább a mainstream vásárlók keresletétől függ, nem pedig a korai alkalmazóktól.

Ugyanakkor aggályok merültek fel azzal kapcsolatban, hogy a kormányok esetleg visszalépnek-e a benzinalapú autókról való gyors átállást kikényszerítő korábbi terveiktől. A Ford európai főnöke, Martin Sander azt mondta, hogy az európai átállás üteme „a fogyasztókon múlik”, és hogy az amerikai konszern készen áll arra, hogy a következő évtizedben is folytassa a hibrid modellek értékesítését. "Biztosítani akarjuk, hogy üzleti modellünket úgy alakítsuk ki, hogy elég rugalmasak legyünk” ahhoz, hogy a kereslet változásaira reagálni tudjunk - mondta Sander a csúcstalálkozón. „Az egész üzleti tevékenységünk és az életciklus-tervezésünk sokkal dinamikusabbá vált”.


Az amerikai rivális General Motors - amely nagyrészt kivette kínálatából a plug-in hibrideket - januárban közölte, hogy újra bevezetné a technológiát. A fogyasztók egyre nagyobb tétovázása éppen akkor következik be, amikor az autógyártók Európában egyre nagyobb fenyegetést látnak az olcsóbb elektromos járműveket bevezető kínai gyártók részéről. Ahhoz, hogy a Peugeot versenyképes maradjon Kínában, „agilisnak” kell maradnia, hogy elkerülje, hogy árháborúba keveredjen bele - mondta Linda Jackson, a vállalat vezérigazgatója. „Tartjuk magunkat, de a kínai piac a világ legnagyobb autópiaca, így egy globális gyártónak nagyon nehéz nem jelen lenni” - mondta Jackson.

A Schmidt Automotive Research szerint a BYD-hez hasonló kínai márkák, valamint a Kínában gyártó Polestarhoz hasonló márkák a Nyugat-Európában márciusban forgalomba helyezett teljesen elektromos autók közel 10 százalékát adták. Ez a két évvel ezelőtti alig több mint 4 százalékhoz képest emelkedett ekkorára. "Úgy látjuk, hogy a kínai márkák és más technológiai világok részéről egyre nagyobb a verseny” - mondta Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója a csúcstalálkozón. A kínai vállalatok fenyegetése csak fokozta az autógyártók figyelmét a hibridekre, amelyek jellemzően kétszámjegyű haszonkulccsal rendelkeznek a gyakran veszteséges teljesen elektromos autókkal szemben.

Sok autógyártó számára a lassabb váltás lehetővé teszi, hogy továbbra is a hagyományos motorokból préseljék ki a nyereséget, miközben több pénzügyi tűzerőt biztosít az elektromos járműtechnológia fejlesztéséhez. Az iparág többsége még mindig úgy véli, hogy a nyereséges, teljesen elektromos autók kifejlesztése a legfontosabb hosszú távú cél. Az elmúlt években a Toyota volt a hibridek legnagyobb bajnoka, és a hét elején közölték, hogy több mint 40 százalékkal tervezik növelni az új technológiákra fordított kiadásaikat, miután a hibrideladások miatt tavaly rekordot döntött a konszern nyeresége.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Supra-III #14
    Bullshit, hülyének néznek.
    Adott egy plugin hibrid. Mondjuk 10 millió. Toyotánál ebben az árban van egy benzin motor + vezérlés + 2db villany motor + vezérlés + hajtómű + dupla hűtési rendszer + kb 10KWH akkumulátor.
    Most azt próbálják elhitetni velünk, hogy +40KWH akkumulátor 5-10x annyiba kerül, mint a benzinmotor (üzemanyag tankal + csonkkal, rézcsövekkel, ac pumpával, böszme nagy hűtővel+rendszerrel) + a fél hajtómű.
    Hát persze. és hiszünk még a télapóban, a fogtündérben és a mikulásban is. Kedvencünk az intelligens molekula.
    Hagyjuk már.
  • Macropus Rufus #13
    ez teljesen így van. Amelyik ország megszüntette az állami támogatást a villany vasakra ott azonnal bedőlt a piac.
    Sztem erősen piactorzító hatása van a támogatásnak. Most, hogy megszűnt pl. a németeknél egyből lehet látni, hogy a villanyautóknak milyen létjogosultságuk van a piacon... ilyen árak mellett semmilyen.
  • AgentKis #12
    "a fogyasztók növekvő óvatossága a teljesen elektromos járművekkel szemben" Szerintem sokkal inkább az ára miatt van az az "óvatosság"!
    Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2024.06.06. 09:31:04
  • Sequoyah #11
    "Ha az USA es az USA utasitasara az EU nem blokkolna a kinai autok eladasat"
    Ezt a marhasagot nem tudom honnan szeded. Van barmi forrasod ra?
    EU-ban nincs betiltva a Kinai EV. Es az USA nem kerte semmi ilyesmire az EU-t.
    A "Made in Hungary" az pedig nem Kinai, hanem Magyar, es semmifele korlatozas nem lenne ra...

    Egyebkent pedig azert tervezik korlatozni, mert a Kinai allam altal penzelt, aron alul adott termekekkel bedontenek az Europai autoipart, olyan autokkal amik a Kinai allam tamogatasa nelkul egyaltalan nem lennenek versenykepesek. Ez nem szabad verseny lenne...
  • M2 #10
    Toyota hibridjei majdnem pont ezt tudják
  • Bruce_Willis #9
    A hahun nézz körül.
    Egészen olcsón lehet jó elektromost venni.
  • Gabbbbbbbbbbbb #8
    Az en szememben a jovo nepautoja (ha egyaltalan lesz majd nepautozas) egy olyan hibrid, aminek 30-50 kilometeres akkuja van es nagyon pici belsoegesu motorja, ami eppen elg ahhoz, hogy fel lehessen vele menni az autopalyara. Gyartok ezzel szemben, amennyire en tudom nem akarnak ilyet gyartani, mert egybol a nagylovas teljesitmenyre helyezodik a fokusz.
  • M2 #7
    Nem az áramátvitel és csatlakozás szabványosítása hiányzik, hanem minden más. Nagyjából azt kellene tudnia egy közös és szabványosított rendszernek, mint amit a Tesla nyújt a saját autói felé. Akkor lesz erre EU-politikai szándék, ha a német autógyárak majd ezt akarják. Az EU ugyanis jelenleg nem más, mint a német birodalom modern, politikai úton kivitelezett megvalósítása, betagozódva az USA alá.
  • kvp #6
    "Városi játékszer marad ez még sokáig."

    Azoknak akik napi 3-400 kilometer folott vezetnek es olyan uticellal, ahol nincs elektromos aram nem igazan jo egy tisztan elektromos auto. Azoknak akiknek nincs garazsuk vagy kozos parkolojuk es csak az utcan tudjak tarolni a jarmuvuket ugyancsak nem idealis, leginkabb a hianyzo publikus infrastruktura miatt. Viszont videken, ahol altalaban aram azert mar van es garazs vagy udvari beallasi lehetoseg is akad, ott sima 230V-os fali toltovel mar nagyon jol meg lehetne lenni. Felteve, hogy nem kell naponta 300 km folott menni a jarmuvel es van legalabb napi 8 ora amikor otthon all az udvaron.

    "okkal tobb allami befektetesre lenne szukseg egy egysegesitett, szeleskoru toltohalozatkoz."

    Mar letezik az amerikai es van europai tolto szabvany is, plusz a sima 220-240V-os AC csatlakozok mar nagyon hosszu ideje szabvanyosak Europaban, de meg az USA-ban is elerhetoek a legtobb hazban (ketfazisu rendszerben). Az egyetlen ami jo lenne, ha minden varosi parkolohely kapna egy app-bol aktivalhato 230V-os AC tolto fejet. Ez megoldana az parkolohely keresest is, tovabba aki ra van dugva egy aktiv toltore az legalisan parkol, aki nincs az tilosban vagy nem fizetett parkolasi dijat. Ez megoldana a toltes mellett a varosi parkolasi dij beszedeset is, plusz csak az hajthatna be egy adott belvarosi teruletre,akinek mar van lefoglalt parkolohelye, igy meg az elektromos az autok sem keringenek foloslegesen.

    "Gazdagok játékszere."

    Ha az USA es az USA utasitasara az EU nem blokkolna a kinai autok eladasat, akkor lenne olcso, teljesen megfelelo minosegu, minimalis felszereltsegu elektromos auto nagyjabol mindenkinek. Meg none is az autotulajdonosok szama, mert egy modern minimalista elektromos autot olcsobb fenntartani es uzemeltetni mint egy kis benzinest. A nyugati cegek es kormanyok tisztan gazdasagi es hatalmi okokbol nem akarjak, hogy ezek elterjedjenek. Esetleg ha vegul megis megjelennek az elso made in Hungary kis kinai olcso kocsik, akkor az EU-s gyartok egy reszenek bedolese utan lesz olcso elektromos auto itthon is. Meg mindenutt az EU-ban. Ez ellen csak politikai es katonai modon tudnak a nyugati nagytokesek az oket kepviselo EU fellepni.
  • Sequoyah #5
    Annyiba kerulnek mint az atlagos auto ara. Nem kicsi a hatotavjuk, hanem 2-300 merfold es afolott, ami boven eleg a legtobb helyzetben, es konnyu tolteni, csak bedugod a kabelt amikor hazaersz.
    Es pont videken van nagyobb esely ra hogy otthon tudod tolteni, szoval ott a leghasznalhatobb.
    Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2024.05.31. 14:00:16