SG.hu
Lassulnak az elektromos autó-eladások, a hibridek lehetnek a megmentők
A globális autógyártók fokozzák a hibrid technológiákba történő beruházásaikat, mivel a fogyasztók növekvő óvatossága a teljesen elektromos járművekkel szemben arra kényszeríti az iparágat, hogy alacsonyabb fokozatba váltson.
A még mindig magas hitelkamatok és a nem megfelelő töltőinfrastruktúra miatti aggodalom együttese lehűtötte a vásárlók lelkesedését a teljesen elektromos autók iránt. Ezzel együtt a hibrid járművek értékesítésének fellendülését lehet tapasztalni, pedig arra az iparág nagy része már régóta csak átmeneti megoldásként tekint. A General Motors, a Nissan, a Hyundai, a Volkswagen és a Ford vezetői a "Future of the Car Summit” csúcstalálkozón elmondták, hogy a hibridek iránti újraéledő kereslet kihasználása prioritást élvez. "Nagymértékben be kell fektetnünk a plug-in hibridek jövőjébe” - mondta Mark Reuss, a General Motors elnöke. „Agilisnak kell lennünk. Olyan technikai eszközök globális eszköztárával rendelkezünk, amelyeket viszonylag gyorsan be tudunk vetni”.
José Muoz, a Hyundai globális elnöke is ezt a nézetet osztotta, és a cég most azt fontolgatja, hogy hibrideket gyárt a 7,6 milliárd dolláros új georgiai üzemében, mivel egyre több autós ódzkodik a teljesen elektromos járművek vásárlásától. "Ha hat hónappal ezelőtt, vagy akár egy évvel ezelőtt megkérdeztek volna, azt mondtam volna, hogy a jövő teljesen elektromos” - mondta Muoz. "Sok minden történt azóta. Az elektromos még mindig a jövő, de most egy hosszabb átmenetet látunk.” Az elektromos autók eladásának növekedése tavaly lelassult Európában és az Egyesült Államokban, ami arra késztette az autógyártókat, hogy kedvezményeket kínáljanak. Az iparág vezetői már elismerték, hogy a piac veszített lendületéből, mivel az eladások jövőbeni növekedése egyre inkább a mainstream vásárlók keresletétől függ, nem pedig a korai alkalmazóktól.
Ugyanakkor aggályok merültek fel azzal kapcsolatban, hogy a kormányok esetleg visszalépnek-e a benzinalapú autókról való gyors átállást kikényszerítő korábbi terveiktől. A Ford európai főnöke, Martin Sander azt mondta, hogy az európai átállás üteme „a fogyasztókon múlik”, és hogy az amerikai konszern készen áll arra, hogy a következő évtizedben is folytassa a hibrid modellek értékesítését. "Biztosítani akarjuk, hogy üzleti modellünket úgy alakítsuk ki, hogy elég rugalmasak legyünk” ahhoz, hogy a kereslet változásaira reagálni tudjunk - mondta Sander a csúcstalálkozón. „Az egész üzleti tevékenységünk és az életciklus-tervezésünk sokkal dinamikusabbá vált”.
Az amerikai rivális General Motors - amely nagyrészt kivette kínálatából a plug-in hibrideket - januárban közölte, hogy újra bevezetné a technológiát. A fogyasztók egyre nagyobb tétovázása éppen akkor következik be, amikor az autógyártók Európában egyre nagyobb fenyegetést látnak az olcsóbb elektromos járműveket bevezető kínai gyártók részéről. Ahhoz, hogy a Peugeot versenyképes maradjon Kínában, „agilisnak” kell maradnia, hogy elkerülje, hogy árháborúba keveredjen bele - mondta Linda Jackson, a vállalat vezérigazgatója. „Tartjuk magunkat, de a kínai piac a világ legnagyobb autópiaca, így egy globális gyártónak nagyon nehéz nem jelen lenni” - mondta Jackson.
A Schmidt Automotive Research szerint a BYD-hez hasonló kínai márkák, valamint a Kínában gyártó Polestarhoz hasonló márkák a Nyugat-Európában márciusban forgalomba helyezett teljesen elektromos autók közel 10 százalékát adták. Ez a két évvel ezelőtti alig több mint 4 százalékhoz képest emelkedett ekkorára. "Úgy látjuk, hogy a kínai márkák és más technológiai világok részéről egyre nagyobb a verseny” - mondta Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója a csúcstalálkozón. A kínai vállalatok fenyegetése csak fokozta az autógyártók figyelmét a hibridekre, amelyek jellemzően kétszámjegyű haszonkulccsal rendelkeznek a gyakran veszteséges teljesen elektromos autókkal szemben.
Sok autógyártó számára a lassabb váltás lehetővé teszi, hogy továbbra is a hagyományos motorokból préseljék ki a nyereséget, miközben több pénzügyi tűzerőt biztosít az elektromos járműtechnológia fejlesztéséhez. Az iparág többsége még mindig úgy véli, hogy a nyereséges, teljesen elektromos autók kifejlesztése a legfontosabb hosszú távú cél. Az elmúlt években a Toyota volt a hibridek legnagyobb bajnoka, és a hét elején közölték, hogy több mint 40 százalékkal tervezik növelni az új technológiákra fordított kiadásaikat, miután a hibrideladások miatt tavaly rekordot döntött a konszern nyeresége.
A még mindig magas hitelkamatok és a nem megfelelő töltőinfrastruktúra miatti aggodalom együttese lehűtötte a vásárlók lelkesedését a teljesen elektromos autók iránt. Ezzel együtt a hibrid járművek értékesítésének fellendülését lehet tapasztalni, pedig arra az iparág nagy része már régóta csak átmeneti megoldásként tekint. A General Motors, a Nissan, a Hyundai, a Volkswagen és a Ford vezetői a "Future of the Car Summit” csúcstalálkozón elmondták, hogy a hibridek iránti újraéledő kereslet kihasználása prioritást élvez. "Nagymértékben be kell fektetnünk a plug-in hibridek jövőjébe” - mondta Mark Reuss, a General Motors elnöke. „Agilisnak kell lennünk. Olyan technikai eszközök globális eszköztárával rendelkezünk, amelyeket viszonylag gyorsan be tudunk vetni”.
José Muoz, a Hyundai globális elnöke is ezt a nézetet osztotta, és a cég most azt fontolgatja, hogy hibrideket gyárt a 7,6 milliárd dolláros új georgiai üzemében, mivel egyre több autós ódzkodik a teljesen elektromos járművek vásárlásától. "Ha hat hónappal ezelőtt, vagy akár egy évvel ezelőtt megkérdeztek volna, azt mondtam volna, hogy a jövő teljesen elektromos” - mondta Muoz. "Sok minden történt azóta. Az elektromos még mindig a jövő, de most egy hosszabb átmenetet látunk.” Az elektromos autók eladásának növekedése tavaly lelassult Európában és az Egyesült Államokban, ami arra késztette az autógyártókat, hogy kedvezményeket kínáljanak. Az iparág vezetői már elismerték, hogy a piac veszített lendületéből, mivel az eladások jövőbeni növekedése egyre inkább a mainstream vásárlók keresletétől függ, nem pedig a korai alkalmazóktól.
Ugyanakkor aggályok merültek fel azzal kapcsolatban, hogy a kormányok esetleg visszalépnek-e a benzinalapú autókról való gyors átállást kikényszerítő korábbi terveiktől. A Ford európai főnöke, Martin Sander azt mondta, hogy az európai átállás üteme „a fogyasztókon múlik”, és hogy az amerikai konszern készen áll arra, hogy a következő évtizedben is folytassa a hibrid modellek értékesítését. "Biztosítani akarjuk, hogy üzleti modellünket úgy alakítsuk ki, hogy elég rugalmasak legyünk” ahhoz, hogy a kereslet változásaira reagálni tudjunk - mondta Sander a csúcstalálkozón. „Az egész üzleti tevékenységünk és az életciklus-tervezésünk sokkal dinamikusabbá vált”.
Az amerikai rivális General Motors - amely nagyrészt kivette kínálatából a plug-in hibrideket - januárban közölte, hogy újra bevezetné a technológiát. A fogyasztók egyre nagyobb tétovázása éppen akkor következik be, amikor az autógyártók Európában egyre nagyobb fenyegetést látnak az olcsóbb elektromos járműveket bevezető kínai gyártók részéről. Ahhoz, hogy a Peugeot versenyképes maradjon Kínában, „agilisnak” kell maradnia, hogy elkerülje, hogy árháborúba keveredjen bele - mondta Linda Jackson, a vállalat vezérigazgatója. „Tartjuk magunkat, de a kínai piac a világ legnagyobb autópiaca, így egy globális gyártónak nagyon nehéz nem jelen lenni” - mondta Jackson.
A Schmidt Automotive Research szerint a BYD-hez hasonló kínai márkák, valamint a Kínában gyártó Polestarhoz hasonló márkák a Nyugat-Európában márciusban forgalomba helyezett teljesen elektromos autók közel 10 százalékát adták. Ez a két évvel ezelőtti alig több mint 4 százalékhoz képest emelkedett ekkorára. "Úgy látjuk, hogy a kínai márkák és más technológiai világok részéről egyre nagyobb a verseny” - mondta Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója a csúcstalálkozón. A kínai vállalatok fenyegetése csak fokozta az autógyártók figyelmét a hibridekre, amelyek jellemzően kétszámjegyű haszonkulccsal rendelkeznek a gyakran veszteséges teljesen elektromos autókkal szemben.
Sok autógyártó számára a lassabb váltás lehetővé teszi, hogy továbbra is a hagyományos motorokból préseljék ki a nyereséget, miközben több pénzügyi tűzerőt biztosít az elektromos járműtechnológia fejlesztéséhez. Az iparág többsége még mindig úgy véli, hogy a nyereséges, teljesen elektromos autók kifejlesztése a legfontosabb hosszú távú cél. Az elmúlt években a Toyota volt a hibridek legnagyobb bajnoka, és a hét elején közölték, hogy több mint 40 százalékkal tervezik növelni az új technológiákra fordított kiadásaikat, miután a hibrideladások miatt tavaly rekordot döntött a konszern nyeresége.