Berta Sándor
Indul a vezető nélküli robottaxik tesztelése Pekingben
A fejlesztés sebességét a szabályozási törekvések lassítják.
A Baidu tavaly szeptemberben jelentette be, hogy 5-5 robotjárműve Csungkingben 30 négyzetkilométeres, míg Vuhanban 13 négyzetkilométeres területen vészhelyzetekben beavatkozó biztonsági sofőrök nélkül közlekedik. Kínában a vállalat elsőként kapta meg azt a licencet, amely lehetővé tette a számára a teljesen autonóm robottaxik közlekedtetését a közúti forgalomban. A licencek kizárólag a két város területére vonatkoztak és csak nappal voltak érvényesek.
A hír megjelenésekor a Pony.ai nevű startup gépkocsijai Pekingben korlátozottan közlekedhettek, vagyis az utak során a biztonsági sofőrnek is jelen kellett lennie. Most azonban a vállalkozás és a Baidu egyaránt azt közölte, hogy megkapta az engedélyt arra, hogy biztonsági sofőr nélkül, teljesen autonóm autókat teszteljen a kínai főváros útjain. A két fél 10-10 vezető nélküli jármű próbaüzemét kezdhette meg egy, a pekingi kormány által kialakított technológiai parkban. A program célja egyértelműen a kereskedelmi robottaxi-szolgáltatások elterjedésének segítése.
A Baidu Apollo Go nevű robottaxi-ajánlata 2021-ben kezdett el díjat felszámítani az egyes utakért és az előrejelzései alapján egy fuvar körülbelül feleannyiba fog kerülni, mint egy kereskedelmi járműben, sofőrrel. A társaság hangsúlyozta, hogy 2023-ban további 200 robottaxival bővíti a hálózatát Kína-szerte. A Baidu tájékoztatása alapján egyébként az Apollo Go 2022 harmadik negyedévének végéig összesen 1,4 millió sofőr nélküli fuvart teljesített.
A Pony.ai Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban egyaránt működik, autonóm vezetési rendszereket tesztel Kantonban, ahol taxiszolgáltatást üzemeltet. Emellett Kaliforniában és Arizonában tesztel autonóm gépkocsikat, de azokban elővigyázatosságból biztonsági sofőröket alkalmaz.
A Baidu tavaly szeptemberben jelentette be, hogy 5-5 robotjárműve Csungkingben 30 négyzetkilométeres, míg Vuhanban 13 négyzetkilométeres területen vészhelyzetekben beavatkozó biztonsági sofőrök nélkül közlekedik. Kínában a vállalat elsőként kapta meg azt a licencet, amely lehetővé tette a számára a teljesen autonóm robottaxik közlekedtetését a közúti forgalomban. A licencek kizárólag a két város területére vonatkoztak és csak nappal voltak érvényesek.
A hír megjelenésekor a Pony.ai nevű startup gépkocsijai Pekingben korlátozottan közlekedhettek, vagyis az utak során a biztonsági sofőrnek is jelen kellett lennie. Most azonban a vállalkozás és a Baidu egyaránt azt közölte, hogy megkapta az engedélyt arra, hogy biztonsági sofőr nélkül, teljesen autonóm autókat teszteljen a kínai főváros útjain. A két fél 10-10 vezető nélküli jármű próbaüzemét kezdhette meg egy, a pekingi kormány által kialakított technológiai parkban. A program célja egyértelműen a kereskedelmi robottaxi-szolgáltatások elterjedésének segítése.
A Baidu Apollo Go nevű robottaxi-ajánlata 2021-ben kezdett el díjat felszámítani az egyes utakért és az előrejelzései alapján egy fuvar körülbelül feleannyiba fog kerülni, mint egy kereskedelmi járműben, sofőrrel. A társaság hangsúlyozta, hogy 2023-ban további 200 robottaxival bővíti a hálózatát Kína-szerte. A Baidu tájékoztatása alapján egyébként az Apollo Go 2022 harmadik negyedévének végéig összesen 1,4 millió sofőr nélküli fuvart teljesített.
A Pony.ai Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban egyaránt működik, autonóm vezetési rendszereket tesztel Kantonban, ahol taxiszolgáltatást üzemeltet. Emellett Kaliforniában és Arizonában tesztel autonóm gépkocsikat, de azokban elővigyázatosságból biztonsági sofőröket alkalmaz.