Berta Sándor
Sofőr nélkül közlekedett a Cruise robottaxija San Franciscóban
A General Motors leányvállalata egy lépéssel közelebb került a szolgáltatása elindításához.
Fontos mérföldkőhöz érkezett a Cruise, miután Kyle Vogt, a cég társalapítója az egyik robottaxival közlekedett San Francisco területén úgy, hogy utasként ült a gépkocsiban, amelyben nem volt vészhelyzetben beavatkozó biztonsági sofőr. A menedzser az összegyűjtött tapasztalatairól a Twitteren megjelentetett bejegyzéseiben és két YouTube-videóban számolt be.
Mielőtt Vogt megrendelte az utat, a robottaxi teljesen autonóm módon közlekedett az amerikai metropolisz utcáin. A Cruise hétfő éjjel küldte ki az utakra a járművet, vagyis egy olyan időszakban, amikor viszonylag kicsi volt a közúti forgalom. A nyilvánosságra hozott felvételeken látható volt, hogy a robottaxi megállt a közlekedési lámpáknál és még egy teherautót is engedett parkolni.
A Cruise kereken egy hónappal ezelőtt kapta meg a szükséges engedélyeket az illetékes kaliforniai közlekedési hatóságtól. Az engedélyek értelmében a vállalat a teljesen sofőr nélküli gépkocsijait minden egyes nap este 22 óra és másnap reggel 6 óra között közlekedtetheti San Francisco utcáin és azok legfeljebb 30 mérföld/órás sebességgel haladhatnak.
Fontos mérföldkőhöz érkezett a Cruise, miután Kyle Vogt, a cég társalapítója az egyik robottaxival közlekedett San Francisco területén úgy, hogy utasként ült a gépkocsiban, amelyben nem volt vészhelyzetben beavatkozó biztonsági sofőr. A menedzser az összegyűjtött tapasztalatairól a Twitteren megjelentetett bejegyzéseiben és két YouTube-videóban számolt be.
Mielőtt Vogt megrendelte az utat, a robottaxi teljesen autonóm módon közlekedett az amerikai metropolisz utcáin. A Cruise hétfő éjjel küldte ki az utakra a járművet, vagyis egy olyan időszakban, amikor viszonylag kicsi volt a közúti forgalom. A nyilvánosságra hozott felvételeken látható volt, hogy a robottaxi megállt a közlekedési lámpáknál és még egy teherautót is engedett parkolni.
A Cruise kereken egy hónappal ezelőtt kapta meg a szükséges engedélyeket az illetékes kaliforniai közlekedési hatóságtól. Az engedélyek értelmében a vállalat a teljesen sofőr nélküli gépkocsijait minden egyes nap este 22 óra és másnap reggel 6 óra között közlekedtetheti San Francisco utcáin és azok legfeljebb 30 mérföld/órás sebességgel haladhatnak.