Gyurkity Péter

A Foxconn szereli össze a Fisker e-autóját

Amerikai üzemet építenek fel az együttműködés részeként, két év múlva indulhat a gyártás.

A Fisker korai indulónak számított az elektromobilitás területén, ezt viszont néhány évvel később pénzügyi nehézségek, majd pedig felvásárlás követte, hogy azután az eredeti alapító újabb vállalkozást indítson útnak. Ez utóbbi most a Foxconnal fűzi szorosabbra az együttműködést, mégpedig egy közös projekttel.

A Reuters hírügynökség számolt be arról, hogy a kínai gyártó és az amerikai cég 4 különböző állam közül választ majd, ezt követően pedig elindulna az új üzem felépítése, amely szolgálatba állítását követően (az első körben) évente 150 ezer e-autót gyártana le. A Foxconn úgy véli, hogy mivel a fontos technológiai újítások az Egyesült Államokban jelennek meg elsőként, ezen a piacon érdemes minél jobb pozíciókat szerezniük, ebben pedig várhatóan segít majd a saját beszállítói csatorna, különösen ami a rendkívül fontos félvezetőket illeti. Ehhez társul az új amerikai adminisztráció komoly támogatási programja, a tervekben pedig évi 250 ezer autó legyártása szerepel, amivel a Fisker ismét komoly szereplővé válhat ezen a területen (ezúttal is fontos kínai részvétellel).

A két partner a Project PEAR (Personal Electric Automotive Revolution) keretei között működne együtt, és bár azt egyelőre nem árulták el, hogy pontosan mely modellről van szó, ez valószínűleg egy viszonylag könnyebb, 5 személyes autó lenne, a meglévő, FP28 nevű platformra alapozva. Az értékesítés globális szinten indulna el, a kereskedelmi ár a különböző kormányzati támogatások előtt is 30 ezer dollár alatt maradna, a mostani megállapodás pedig 7 évre szól, amire szükség is lesz, hiszen az új gyártósor legkorábban 2023-ban állhat szolgálatba. A kanadai Magna International eközben már a jövő év végén megkezdené az első modell, az Ocean SUV, gyártását, mégpedig az európai kontinensen, a Foxconn ebben nem vesz majd részt. Ennek végleges változatát idén novemberben mutatnák be.

Arról nem beszélnek, hogy az akkumulátorok honnan jönnének, a Foxconn azonban az évtized közepére már a teljes piac 10 százalékát adná valamilyen módon, komponensek vagy szolgáltatások formájában.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!