Berta Sándor
Felvásárolta vetélytársát a Cruise
Az autonóm vezetésre képes járműpiac fokozatosan konszolidálódik.
A General Motors leányvállalata megszerezte a konkurens Voyage céget, amely Floridában és Kaliforniában számos nyugdíjasoknak kiadott lakótelepen működtet robottaxi-szolgáltatásokat. A társaság azért indította el a szolgáltatásait pont ebben a két szövetségi államban, mert ott jó az idő és viszonylag kicsi a forgalom.
Az üzlet részleteiről a két fél egyelőre nem árult el részleteket, így a vételár sem ismert. A Voyage megvétele azért is jól jön a Cruise számára, mert a közeljövőben robottaxi-ajánlatot akar indítani San Franciscóban és jelenleg ezt a lépést készíti elő. Az ágazati szakértők egy ideje már számoltak azzal, hogy a robotgépkocsi-fejlesztő vállalkozások piacán megvalósul némi átrendeződés. Az elmúlt hónapokban egyre több volt a felvásárlás. A Zooxot megvette az Amazon, az Uber pedig hátat fordított a területnek.
Oliver Cameron, a Voyage vezetője blogbejegyzésében kiemelte, hogy nagyon nehéz kifejleszteni az önálló közlekedéshez szükséges technológiát, de még annál is nehezebb felépíteni az autonóm járművekkel kapcsolatos üzletet. A Cruise rendelkezik a megfelelő pénzügyi erőforrásokkal és partnerekkel az autóiparban.
A General Motors leányvállalata megszerezte a konkurens Voyage céget, amely Floridában és Kaliforniában számos nyugdíjasoknak kiadott lakótelepen működtet robottaxi-szolgáltatásokat. A társaság azért indította el a szolgáltatásait pont ebben a két szövetségi államban, mert ott jó az idő és viszonylag kicsi a forgalom.
Az üzlet részleteiről a két fél egyelőre nem árult el részleteket, így a vételár sem ismert. A Voyage megvétele azért is jól jön a Cruise számára, mert a közeljövőben robottaxi-ajánlatot akar indítani San Franciscóban és jelenleg ezt a lépést készíti elő. Az ágazati szakértők egy ideje már számoltak azzal, hogy a robotgépkocsi-fejlesztő vállalkozások piacán megvalósul némi átrendeződés. Az elmúlt hónapokban egyre több volt a felvásárlás. A Zooxot megvette az Amazon, az Uber pedig hátat fordított a területnek.
Oliver Cameron, a Voyage vezetője blogbejegyzésében kiemelte, hogy nagyon nehéz kifejleszteni az önálló közlekedéshez szükséges technológiát, de még annál is nehezebb felépíteni az autonóm járművekkel kapcsolatos üzletet. A Cruise rendelkezik a megfelelő pénzügyi erőforrásokkal és partnerekkel az autóiparban.