Gyurkity Péter
Biometrikus azonosításra akarja kötelezni sofőreit az Amazon
A furgonok vezetőit folyamatosan megfigyelnék, ezzel néhányuknál betelt a pohár.
Még február közepén számoltunk be arról, hogy az Amazon kamerákkal ellenőrizné a saját furgonjait vezető személyeket, a rendszer azonban nem pusztán azonosításra, hanem a közlekedési szabályok betartására, valamint számos egyéb részletre figyelne. A cég most a biometrikus azonosításra vonatkozó szerződést akarja ráerőltetni a munkatársakra, ez pedig nem mindenkinek felel meg.
A külsős beszámoló alapján a napokban az Amazon egy olyan űrlapot küldött ki a sofőröknek, amelyen tulajdonképpen beleegyezésüket kérik (követelik meg) az állandó megfigyelés elindításához, pontosabban annak kiterjesztéséhez. Arról mi is írtunk, hogy a furgonokban a Netradyne cég által kifejlesztett Driveri-rendszert alkalmaznák, ez pedig a vezető viselkedését, magatartását, a személyek aktuális állapotát, valamint a közlekedési szabályok betartását ellenőrizné, tehát többek között a szóban forgó személyek arcáról is folyamatosan felvétel készülne. Nem mindenki egyezik bele az új feltételekbe, sokan úgy vélik, hogy ezzel túl messzire megy a cég, a másik fél viszont a biztonság és a hatékonyság növelésére hivatkozik.
A rendszer szóban figyelmezteti a sofőrt a szabályok áthágására, automatikusan gyűjti a negatív viselkedést rögzítő pontokat, az Amazon így gyorsan és kényelmesen megszabadulhat azoktól, akik nem felelnek meg a feltételeknek. Némileg árnyalja képet, hogy a furgonokat vezető személyek nem az Amazon alkalmazottai, ők a cégnek bedolgozó több száz kisebb vállalkozás részeit képezik, akik a „Delivery Service Partners" kategória tagjaiként kötnek szerződést az internetes óriással. A furgonok nyomon követése nem új eljárás, az utóbbi években hozzászokhattunk a GPS széleskörű alkalmazásához, viszont a biometrikus adatokat harmadik félnek továbbítanák, ez pedig már igencsak problémás.
A cég a beszámolókra reagálva kiemelte, hogy tavaly április és október között 3,2 millió km-t vezettek le a tesztben résztvevő autók és sofőrök, ezzel csaknem felére csökkentették a balesetek számát, valamint szintén majdnem felére csökkent a figyelem megosztása a vezetés és valamilyen más tevékenység között, ezzel is növelve a biztonságot – ez azonban valószínűleg nem győzi meg a lépés kritikusait.
Még február közepén számoltunk be arról, hogy az Amazon kamerákkal ellenőrizné a saját furgonjait vezető személyeket, a rendszer azonban nem pusztán azonosításra, hanem a közlekedési szabályok betartására, valamint számos egyéb részletre figyelne. A cég most a biometrikus azonosításra vonatkozó szerződést akarja ráerőltetni a munkatársakra, ez pedig nem mindenkinek felel meg.
A külsős beszámoló alapján a napokban az Amazon egy olyan űrlapot küldött ki a sofőröknek, amelyen tulajdonképpen beleegyezésüket kérik (követelik meg) az állandó megfigyelés elindításához, pontosabban annak kiterjesztéséhez. Arról mi is írtunk, hogy a furgonokban a Netradyne cég által kifejlesztett Driveri-rendszert alkalmaznák, ez pedig a vezető viselkedését, magatartását, a személyek aktuális állapotát, valamint a közlekedési szabályok betartását ellenőrizné, tehát többek között a szóban forgó személyek arcáról is folyamatosan felvétel készülne. Nem mindenki egyezik bele az új feltételekbe, sokan úgy vélik, hogy ezzel túl messzire megy a cég, a másik fél viszont a biztonság és a hatékonyság növelésére hivatkozik.
A rendszer szóban figyelmezteti a sofőrt a szabályok áthágására, automatikusan gyűjti a negatív viselkedést rögzítő pontokat, az Amazon így gyorsan és kényelmesen megszabadulhat azoktól, akik nem felelnek meg a feltételeknek. Némileg árnyalja képet, hogy a furgonokat vezető személyek nem az Amazon alkalmazottai, ők a cégnek bedolgozó több száz kisebb vállalkozás részeit képezik, akik a „Delivery Service Partners" kategória tagjaiként kötnek szerződést az internetes óriással. A furgonok nyomon követése nem új eljárás, az utóbbi években hozzászokhattunk a GPS széleskörű alkalmazásához, viszont a biometrikus adatokat harmadik félnek továbbítanák, ez pedig már igencsak problémás.
A cég a beszámolókra reagálva kiemelte, hogy tavaly április és október között 3,2 millió km-t vezettek le a tesztben résztvevő autók és sofőrök, ezzel csaknem felére csökkentették a balesetek számát, valamint szintén majdnem felére csökkent a figyelem megosztása a vezetés és valamilyen más tevékenység között, ezzel is növelve a biztonságot – ez azonban valószínűleg nem győzi meg a lépés kritikusait.