Gyurkity Péter
Olcsó e-népautó jön Európába
A kínai fejlesztés hazájában már a legnépszerűbb, hamarosan a kontinensen is felbukkan.
Az elektromobilitás terjedésével, a különböző e-autók népszerűvé válásával egyre több új szereplő bukkan fel a piacon, közöttük pedig egészen érdekes vállalkozásokat is találunk, ezek némelyike ugyanis rekordidő alatt vált igen népszerűvé. Az egyik kifejezetten olcsó példány Kínában már a Teslát is lenyomta, nemsokára pedig nálunk is elérhető lesz.
Miközben Elon Musk cége az egyre szorosabb kínai kapcsolatok, valamint az ottani kormánnyal való összezördülés miatt szerepel a sajtóban, a helyi riválisok nagyon gyorsan jönnek fel. Ezek között szerepel az SAIC-GM-Wuling, amely egyes értesülések szerint alig 12 hónap alatt dobta össze saját olcsó fejlesztését, ezt pedig a Wuling Hong Guang Mini EV néven még a tavalyi évben kezdték el odaát forgalmazni. A szerény jellemzőkkel rendelkező e-autó gyorsan népszerűvé vált, a friss beszámolók szerint pedig belátható időn belül az európai kontinensen is befut majd a típus, amely itt is meghódíthatja a széles tömegeket. Fontos szem előtt tartani az olcsó kivitelt, valamint az egyéb részleteket, ugyanis nem egy megszokott, hagyományos autót vehetünk majd nemsokára közelebbről is szemügyre.
A Kínában mindössze 4460 dolláros áron kínált fejlesztést elsősorban azoknak ajánlják, akik a munkába járásra használnák azt. Az autó alig 3 méter hosszú és 1,5 méter széles, maximális sebessége kereken 100 km/h, a hatótáv pedig az akkumulátor méretétől függően 120 vagy 170 km. Hagyományos csatlakozókból megoldható a töltés, az utastérben legfeljebb 4 személy tartózkodhat, viszont arról sem feledkezhetünk meg, hogy a vezetéshez (legalábbis Kínában) nincs szükség jogosítványra, az autópályára pedig emiatt fel sem mehetünk vele. Különösen a harmadik vonalba tartozó városokban kiugró a népszerűség, sokan a pandémia miatt visszaeső kereslet, az anyagi nehézségek miatt döntöttek a vásárlás mellett, amit további akciókkal igyekeznek támogatni (a vételár durván felének kifizetése után a maradék összeget kamat nélküli hitellel finanszírozhatjuk).
A fejlesztő egy lettországi gyártóval (Dartz) kötött szerződést az európai forgalmazásról, a hírek szerint a gyártást itt a litván Nikrob oldja meg, az ár várhatóan 10 ezer euró lesz. A Tesla Model 3 forgalmát Kínában már októberben sikerült meghaladni, kíváncsian várjuk, hogy Európában hogyan alakulnak majd az autó számai.
Az elektromobilitás terjedésével, a különböző e-autók népszerűvé válásával egyre több új szereplő bukkan fel a piacon, közöttük pedig egészen érdekes vállalkozásokat is találunk, ezek némelyike ugyanis rekordidő alatt vált igen népszerűvé. Az egyik kifejezetten olcsó példány Kínában már a Teslát is lenyomta, nemsokára pedig nálunk is elérhető lesz.
Miközben Elon Musk cége az egyre szorosabb kínai kapcsolatok, valamint az ottani kormánnyal való összezördülés miatt szerepel a sajtóban, a helyi riválisok nagyon gyorsan jönnek fel. Ezek között szerepel az SAIC-GM-Wuling, amely egyes értesülések szerint alig 12 hónap alatt dobta össze saját olcsó fejlesztését, ezt pedig a Wuling Hong Guang Mini EV néven még a tavalyi évben kezdték el odaát forgalmazni. A szerény jellemzőkkel rendelkező e-autó gyorsan népszerűvé vált, a friss beszámolók szerint pedig belátható időn belül az európai kontinensen is befut majd a típus, amely itt is meghódíthatja a széles tömegeket. Fontos szem előtt tartani az olcsó kivitelt, valamint az egyéb részleteket, ugyanis nem egy megszokott, hagyományos autót vehetünk majd nemsokára közelebbről is szemügyre.
A Kínában mindössze 4460 dolláros áron kínált fejlesztést elsősorban azoknak ajánlják, akik a munkába járásra használnák azt. Az autó alig 3 méter hosszú és 1,5 méter széles, maximális sebessége kereken 100 km/h, a hatótáv pedig az akkumulátor méretétől függően 120 vagy 170 km. Hagyományos csatlakozókból megoldható a töltés, az utastérben legfeljebb 4 személy tartózkodhat, viszont arról sem feledkezhetünk meg, hogy a vezetéshez (legalábbis Kínában) nincs szükség jogosítványra, az autópályára pedig emiatt fel sem mehetünk vele. Különösen a harmadik vonalba tartozó városokban kiugró a népszerűség, sokan a pandémia miatt visszaeső kereslet, az anyagi nehézségek miatt döntöttek a vásárlás mellett, amit további akciókkal igyekeznek támogatni (a vételár durván felének kifizetése után a maradék összeget kamat nélküli hitellel finanszírozhatjuk).
A fejlesztő egy lettországi gyártóval (Dartz) kötött szerződést az európai forgalmazásról, a hírek szerint a gyártást itt a litván Nikrob oldja meg, az ár várhatóan 10 ezer euró lesz. A Tesla Model 3 forgalmát Kínában már októberben sikerült meghaladni, kíváncsian várjuk, hogy Európában hogyan alakulnak majd az autó számai.