11
  • Lapajka
    #11
    Nekem is az van (Wagoner+), szép erős, nem pici, nem fapados, nem instabil, teljesen megbízható, csak jót tudok rá mondani...
  • Lapajka
    #10
    Aha persze ócó kínai... aztán lesz vagy 4 milla... mert az ugyebár fejlett országokban olcsónak számít, a csóró szaroknak mint mi, meg a pofájába szarnak...
  • ximix #9
    A város vezetés tud ezen segíteni, pl japánban sem azért járnak ilyen kis autókkal, mert ez tetszik nekik, hanem a szabályozások miatt, a normál autó drága.
    Ezért egyrészt rajtuk múlik milyen módszert választanak vagy kedvezményeket adnak az egyik félnek és így ösztönözik a kisautó használatra vagy a másik felet büntetik, vagy mixelik és mindkettőből egy kicsit.

    Nem olyan rosszak ezek szerintem, de tényleg csak város és annak agglomerációjában használható igazán jól.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car
    Kei car, könnyű autó wiki
    "A kei autókategóriát a japán kormány hozta létre 1949-ben, azóta többször módosították a szabályozást.
    Ezek a rendelkezések meghatározzák a jármű maximális méretét
    (H 3,4m x Sz 1,48m x M 2m),
    a maximális motor lökettérfogatát és teljesítményét
    (660cm3, 64LE),
    hogy a tulajdonosok adó- és biztosítási kedvezményekben részesüljenek.
    A legtöbb vidéki térségben mentesülnek a jármű megfelelő parkolási lehetőségének igazolására vonatkozó követelmény alól is."

    Ezt az utolsó mondatot ízlelgessük azért, képzeljük el ha BP-en azt mondanák csak akkor vehetsz nagy autót, ha van helyed tárolni.
    Ha nincs helyed tárolni (az utca nem az) akkor sajna csak ilyen kis járgányra kapsz engedélyt.


    Miért nem járhatok én ilyen kocsival?!
    Kei-autó, te csodás
    Csikós Zsolt
    https://totalcar.hu/belsoseg/2017/08/12/kei-auto_te_csodas/

    Elvileg ez lesz a mostani csapás irány, a Fiumei kikötőnkből is kell valami út a Lengyel raktárakig is állítólag, így mos vasút évek jönnek ezerrel.






    Utoljára szerkesztette: ximix, 2021.02.25. 13:55:41
  • kvp
    #8
    Japanban kei car-oknak hivjak oket es tobb van beloluk forgalomban mint rendes autobol. Ennek a kinai jarmunek a design-ja is japan ost mutat. A par evvel ezelotti (2003-as) Suzuki wagon R sorozatra hasonlit, a "teljes meretu" nagytestver a plus-os sorozat itthon is nepszeru volt.

    Kinaban is kulon autokategoria, viszont a maximalis sebesseguk miatt felmehetnek a varosi autopalyakra is. (elonyos, ha pl. csak a varos szeli lakopark, az iroda es hazafele a tesco kozott kell vele ingazni) Napi munkabajaros kocsinak tokeletes, ha ket dolgozo van a csaladban ket ilyen autot is tarthatnak es otthon csak egy 240V-os konnektorba kell bedugni este, masnapra tele van. Kenyelmesebb mint a tomegkozlekedes, csak az arat kell valahogy lent tartani. (pl. lehetne afa es sulyado mentes)
  • pakeszke
    #7
    en talalkoztam a fejlett nyugaton mopedautoval, ott volt hatul hogy 50el kepes menni, es kepzeld lehet hasznalni
  • pakeszke
    #6
    kerekparnal tobb vedelmet nyujt? szerintem igen
    kozeptavon a tonna feletti szemelyautokat el kellene lehetleniteni es esetleg pl. a 2 savos utakat at lehetne alakitani 3 savossa...
  • hunbalee
    #5
    Okádék ahogy kinéz. Ez az a tipikus kinézet amit ingyen se fogadna el az emberek nagytöbbsége.
  • barret
    #4
    Az a baj,hogy össze hasonlítod egy személyautóval! Ez nem az! Ez egy robogó pótló,és annak tökéletes! Majd behozzák háromszoros áron,és csodálkozni fognak,hogy a kutyának sem kell.Ez lesz,előre látom!
  • Myers
    #3
    Több Vitarát adtak el, mint M-es BMW-t, azta! Tök jó, hogy a model 3 eladásaihoz hasonlítják ennek a lélekvesztőnek az eladásait. Kb mopedautó. Nem csak az autópálya, hanem az autóút is bukó akkor, kis túlzással Pestről ki sem lehetne jönni ezzel. De ki megy városban akár csak 50km-t? Max ételfutárok. A magyar "harmadvonalas" vidéken, meg kb esélytelen, mert oda meg pont kell a hatótáv. Tudom, nem nekünk szánják.
    A hátsó fejtámla mögött 5 centivel van a szélvédő. Biztos jó lehet a hátul ülőknek, mikor beléjük csattan majd valaki hátulról.
  • grobs
    #2
    10000 EUR sem lenne sok, de ... "normál" 27% áfával, üzembeállítással, stb. simán 5 millió fölött lehet az ára :(
    Ennyiért már kevesen fogják választani. 3,5 millió HUF + támogatással népautó lehetne.
  • t_robert
    #1
    Hmmm. végül is egy pár ezer dolláros városi kis elektromos autónak volna értelme az európai városokban is. 120-170 km-es hatótáv elég volna egy városban egy napon át ide oda menni. Főleg, hogy otthon lehet tölteni..... sokan vennének akár 2. vagy 3. autónak is. Ha kijönne az ára mondjuk úgy 6000-7000 dollárig európában ütös lenne. a 10 ezer euró már sok érte talán.