#9
A város vezetés tud ezen segíteni, pl japánban sem azért járnak ilyen kis autókkal, mert ez tetszik nekik, hanem a szabályozások miatt, a normál autó drága.
Ezért egyrészt rajtuk múlik milyen módszert választanak vagy kedvezményeket adnak az egyik félnek és így ösztönözik a kisautó használatra vagy a másik felet büntetik, vagy mixelik és mindkettőből egy kicsit.
Nem olyan rosszak ezek szerintem, de tényleg csak város és annak agglomerációjában használható igazán jól.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car
Kei car, könnyű autó wiki
"A kei autókategóriát a japán kormány hozta létre 1949-ben, azóta többször módosították a szabályozást.
Ezek a rendelkezések meghatározzák a jármű maximális méretét
(H 3,4m x Sz 1,48m x M 2m),
a maximális motor lökettérfogatát és teljesítményét
(660cm3, 64LE),
hogy a tulajdonosok adó- és biztosítási kedvezményekben részesüljenek.
A legtöbb vidéki térségben mentesülnek a jármű megfelelő parkolási lehetőségének igazolására vonatkozó követelmény alól is."
Ezt az utolsó mondatot ízlelgessük azért, képzeljük el ha BP-en azt mondanák csak akkor vehetsz nagy autót, ha van helyed tárolni.
Ha nincs helyed tárolni (az utca nem az) akkor sajna csak ilyen kis járgányra kapsz engedélyt.