Gyurkity Péter
Még olcsóbb autón dolgozik a Tesla
Eközben azonban a tengerentúlon további példányokat kénytelenek visszahívni.
Meglehetősen gyakran szerepel lapunk hasábjain az amerikai autógyártó, amely az utóbbi időben egyre nagyobb hangsúlyt helyez a kínai piacra, valamint az ott kiépített egységekre. Ez utóbbinak köszönhetően lesz lehetséges az újabb komoly árcsökkentés, amely néhány kompromisszum révén a korábban jósoltnál is gyorsabb ütemben jöhet el.
Nemrég írtunk arról, hogy a cég tavaly összesen 500 ezer autót szállított le, amivel teljesítették az évekkel ezelőtt elhangzott ígéretet, másrészt pedig alaposan meghaladták a 2019-es eredményt, amely akkor 367 ezer darabot jelentett. A Twitter oldalán bukkant fel a külsős értesülés, miszerint a tavaly beígért 25 ezer dolláros típus hamarabb befuthat, ez ugyanis a kínai gyártósorról nem 2024 táján, hanem már 2022-ben, vagyis jövőre megérkezhet, ennek köszönhetően pedig nagy valószínűséggel az európai piacon is sikerül egy nagyon versenyképes ajánlattal megjelenniük, ami nyilván további komoly pozíciók megszerzéséhez, azok kiépítéséhez vezetne.
Az egyelőre csak Model 25k néven emlegetett új fejlesztés jó eséllyel a Model 3 karosszériáját használná fel, amivel nemcsak komoly időt nyernének, de egyben a kockázatokat is csökkentik és a biztonság megfelelő szintjét garantálnák. A vállalat jól látható módon minden erejével igyekszik csökkenteni a kereskedelmi árakat, a Model Y kínai értékesítését például a napokban a vártnál alacsonyabb áron indították el, bár ez még mindig 52 ezer dollárt jelent, amennyiben nem számítjuk a kormányzati támogatásokat. Azt egyelőre nem tudni, hogy mekkora példányszámmal terveznek, de ez egyes jelentések szerint évi 200 ezer darabot jelent majd – ennek jelentőségét jól jelzi, hogy a tavalyi év első 11 hónapja alatt odaát összesen 111 ezer autót adtak el, amivel sikerült alaposan meghaladni a helyi riválisok eredményét, még úgy is, hogy ezen cégek 40 ezer dollár körüli árakkal csábították a vásárlókat.
Az amerikai illetékes hatóság eközben arra szólította fel a gyártót, hogy újabb 158 ezer példányt hívjon vissza a tengerentúlon, vizsgálataik alapján ugyanis a a Model X 2016 és 2018 között legyártott darabjai a 8 GB-os flashmemória telítődése miatt elvesztenek néhány fontos funkciót (hátsó kamera, jégtelenítés, stb.), így ezen autók biztonsági szintje nem éri el a szükséges minimumot.
Meglehetősen gyakran szerepel lapunk hasábjain az amerikai autógyártó, amely az utóbbi időben egyre nagyobb hangsúlyt helyez a kínai piacra, valamint az ott kiépített egységekre. Ez utóbbinak köszönhetően lesz lehetséges az újabb komoly árcsökkentés, amely néhány kompromisszum révén a korábban jósoltnál is gyorsabb ütemben jöhet el.
Nemrég írtunk arról, hogy a cég tavaly összesen 500 ezer autót szállított le, amivel teljesítették az évekkel ezelőtt elhangzott ígéretet, másrészt pedig alaposan meghaladták a 2019-es eredményt, amely akkor 367 ezer darabot jelentett. A Twitter oldalán bukkant fel a külsős értesülés, miszerint a tavaly beígért 25 ezer dolláros típus hamarabb befuthat, ez ugyanis a kínai gyártósorról nem 2024 táján, hanem már 2022-ben, vagyis jövőre megérkezhet, ennek köszönhetően pedig nagy valószínűséggel az európai piacon is sikerül egy nagyon versenyképes ajánlattal megjelenniük, ami nyilván további komoly pozíciók megszerzéséhez, azok kiépítéséhez vezetne.
Az egyelőre csak Model 25k néven emlegetett új fejlesztés jó eséllyel a Model 3 karosszériáját használná fel, amivel nemcsak komoly időt nyernének, de egyben a kockázatokat is csökkentik és a biztonság megfelelő szintjét garantálnák. A vállalat jól látható módon minden erejével igyekszik csökkenteni a kereskedelmi árakat, a Model Y kínai értékesítését például a napokban a vártnál alacsonyabb áron indították el, bár ez még mindig 52 ezer dollárt jelent, amennyiben nem számítjuk a kormányzati támogatásokat. Azt egyelőre nem tudni, hogy mekkora példányszámmal terveznek, de ez egyes jelentések szerint évi 200 ezer darabot jelent majd – ennek jelentőségét jól jelzi, hogy a tavalyi év első 11 hónapja alatt odaát összesen 111 ezer autót adtak el, amivel sikerült alaposan meghaladni a helyi riválisok eredményét, még úgy is, hogy ezen cégek 40 ezer dollár körüli árakkal csábították a vásárlókat.
Az amerikai illetékes hatóság eközben arra szólította fel a gyártót, hogy újabb 158 ezer példányt hívjon vissza a tengerentúlon, vizsgálataik alapján ugyanis a a Model X 2016 és 2018 között legyártott darabjai a 8 GB-os flashmemória telítődése miatt elvesztenek néhány fontos funkciót (hátsó kamera, jégtelenítés, stb.), így ezen autók biztonsági szintje nem éri el a szükséges minimumot.