Berta Sándor
Kiszűrné az ittas és drogos sofőröket a Volvo
A gyártó kamerák és szenzorok segítségével ismerné az alkoholos és más befolyás alatt álló vezetőket.
A Volvo által megalkotott rendszer felismeri az ittas, a drogos és a zavarodott autósokat. A megoldás arra is képes, hogy riassza a Volvo On Call Service nevű szolgáltatást, továbbá automatikusan lelassítsa a gépkocsit vagy - ha szükséges - akár le is parkolja azt. A járműelektronika minden olyan esetben beavatkozik, amikor a sofőr nem reagál a figyelmeztetésekre. A kamerák és a szenzorok figyelik, ha valakinek hosszabb ideje zárva vannak a szemei, nem nézi az úttestet, nagyon lassú a reakcióideje, rosszul választja meg a haladási sávokat és elmulaszt megtenni bizonyos kormánymozdulatokat.
A Volvo azt tervezi, hogy a 2020-as évek elejétől mindegyik modelljébe beépíti a szenzorokat és a kamerákat. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a vezetők mit szólnak majd mindehhez és nem érzik-e majd magukat megfigyelve. Henrik Green, a Volvo Car Goup kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke elmondta, ha biztonságról van szó, akkor inkább el akarják kerülni a baleseteket, ahelyett, hogy azok következményeit csökkentenék. Ebben az esetben a kamerák azokat a viselkedési mintákat ellenőrzik, amelyek súlyos vagy halálos balesetekhez vezethetnek. A cég szintén bejelentette, hogy új járműveinek végsebességét 180 km/órában maximálja, mivel szükségtelennek ítélik az ennél gyorsabb száguldást. A sebességkorlátozást valamennyi Volvo-típusnál bevezetik, természetesen lesznek kivételek, mint például azoknál az autóknál, amelyeket a rendőrség használ
2015-ben 17 autógyártó fogott össze a Driver Alcohol Detection System for Safety (DADSS) nevű kutatóprogram keretében azért, hogy a közúti közlekedés biztonságosabb legyen. A vállalatok egyike a Volvo volt. A kutatók két eljárást teszteltek. Az egyik infravörös fényt használt és felismerte a lélegzet alkoholtartalmát, míg a másiknál az autósnak elegendő volt egy szenzort megérintenie és infravörös fény segítségével megállapították a vére alkoholtartalmát.
A Volvo által megalkotott rendszer felismeri az ittas, a drogos és a zavarodott autósokat. A megoldás arra is képes, hogy riassza a Volvo On Call Service nevű szolgáltatást, továbbá automatikusan lelassítsa a gépkocsit vagy - ha szükséges - akár le is parkolja azt. A járműelektronika minden olyan esetben beavatkozik, amikor a sofőr nem reagál a figyelmeztetésekre. A kamerák és a szenzorok figyelik, ha valakinek hosszabb ideje zárva vannak a szemei, nem nézi az úttestet, nagyon lassú a reakcióideje, rosszul választja meg a haladási sávokat és elmulaszt megtenni bizonyos kormánymozdulatokat.
A Volvo azt tervezi, hogy a 2020-as évek elejétől mindegyik modelljébe beépíti a szenzorokat és a kamerákat. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a vezetők mit szólnak majd mindehhez és nem érzik-e majd magukat megfigyelve. Henrik Green, a Volvo Car Goup kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke elmondta, ha biztonságról van szó, akkor inkább el akarják kerülni a baleseteket, ahelyett, hogy azok következményeit csökkentenék. Ebben az esetben a kamerák azokat a viselkedési mintákat ellenőrzik, amelyek súlyos vagy halálos balesetekhez vezethetnek. A cég szintén bejelentette, hogy új járműveinek végsebességét 180 km/órában maximálja, mivel szükségtelennek ítélik az ennél gyorsabb száguldást. A sebességkorlátozást valamennyi Volvo-típusnál bevezetik, természetesen lesznek kivételek, mint például azoknál az autóknál, amelyeket a rendőrség használ
2015-ben 17 autógyártó fogott össze a Driver Alcohol Detection System for Safety (DADSS) nevű kutatóprogram keretében azért, hogy a közúti közlekedés biztonságosabb legyen. A vállalatok egyike a Volvo volt. A kutatók két eljárást teszteltek. Az egyik infravörös fényt használt és felismerte a lélegzet alkoholtartalmát, míg a másiknál az autósnak elegendő volt egy szenzort megérintenie és infravörös fény segítségével megállapították a vére alkoholtartalmát.