Berta Sándor

Tovább javítana a biztonságon a Volvo

Már most is vezetők a területen, de most 400 programozóval erősítenének szoftveres téren.

A Volvo 89 éves történetének egyik legnagyobb munkaerő-toborzási kampányát indította el a napokban és az elsődleges célja az, hogy a következő 12 hónap során 400 új mérnököt szerződtessen elsősorban az autószoftver-fejlesztés területére. Az ő feladatuk az lenne, hogy tovább javítsanak a meglévő biztonsági rendszeren. A cég több modellje napjainkban olyan megoldással van felszerelve, amelyek felismerik a nagy méretű vadállatokat, így az azokkal való ütközések elkerülhetők. Azonban a gyártó nem elégedne meg ennyivel, szeretne még inkább előrelépni.

Peter Mertens, a Volvo Cars kutatási és fejlesztési alelnöke szerint vállalata úttörő az autonóm vezetés és az elektromos meghajtás területén, valamint piacvezető az autóbiztonság piacán. Ezt a szerepet nem csupán meg akarják tartani, hanem tovább erősítenék, ezért fontos a számukra, hogy a legjobb fejlesztőkkel rendelkezzenek. Az új munkaerő-toborzó programjuk is ezt a törekvésüket tükrözi.

Az új munkatársak nagy része a Volvo göteborgi központi kutatási és fejlesztési részlegéhez kerül majd. A társaság a Svédország déli részén található egyetemi városban, Lundban külön kutató- és fejlesztőközpontot akar nyitni, ahol szeptembertől már 35 szakember áll munkába. A település előnye, hogy mind Malmö, mind Koppenhága a közelében található. A Volvo hosszú távon azt szeretné, ha Svédország nyugati része "autóipari régióvá" válna, a terület ezen szerepe a jövőben tovább erősödne és a régió az autóipari szoftverfejlesztések egyik központja lenne.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakvarnyu #4
    Tegnap este jöttünk haza a Felvidékről, egy őz már a baloldali sávban volt, kb 1 méterre kerültük el. Egy fekete kutya a faluban a mi sávunkban az úton feküdt, azt csak én vettem észre az anyósülésen. Egy a képhez hasonló méretű szarvas meg épp kijönni készült az útra jobbról, az szerencsére valamiért megtorpant nem jött ki.
  • gforce9 #3
    Nagyon hülyék tudnak lenni az állatok ha megijednek. Emberi ésszel teljesen logikátlan módon tudnak viselkedni. Volt olyan hogy a kis bolond róka már túl volt az út felén és mégis visszafordult inkább, pedig lénygében azzal a kerekeim alá jött. Szerencsére hamarabb észrevettem így le tudtam lassítani hogy visszaérjen. És amennyire én tudom hallomásból meg az erdészektől, nagyon sok esetben viselkednek ennyire kiszámíthatatlanul a vadon élő állatok, ha megijednek.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2016.09.04. 20:19:24
  • duke #2
    Nem lattam meg ilyet hogy tortenik, de az az erzesem, az ilyen balesetek a figyelmetlenseg, es a tulzott sebeseg miatt kovetkeznek be, mert az allatok nem olyan ovatlanok, hogy esz nelkul ugraljanak az erdoben. Es egy robot ami folyamatossan figyel megtudna oldana a problemat.
  • Ender Wiggin #1
    Az állatot már az erdőben kéne felismerni, a fák között. Akkor lenne esély elkerülni a balesetet. Amikor már kiugrott, rég késő. HIába a csúcs rendszer, 80-100 km/h-s tempónál bas.hassa. És akkor még a fékekről nem is beszéltünk. Ilyen tempóról még a kerámia fékeknek is kell 30 méter, ami megint csak a "hoppácska" kategória.
    És csak zárójelben: a jelenlegi asszisztensek fejlesztése kb. 10 éve folyik, de egyedül a Subarué alkalmas valamire. A többiek, beleértve a Volvot, Mercedest, Audit, BMW-t is, azt sem tudják, mi merre mennyi. Szóval még sok víz le fog folyni a Göta älvon, mire lesz valami...