Berta Sándor
Alternatívával harcol az Uber és a Lyft ellen Austin
Texas fővárosában egy nonprofit szervezet alkotta meg a két közösségi utazásmegosztó legális vetélytársát.
A Ride Austin létrehozta az azonos nevű szolgáltatását, amely harcot hirdetett az Uber és a Lyft ellen. A nonprofit szervezet a konkurenseinél olcsóbban kínálja a szolgáltatásait és még a vele szerződő sofőröknek is korrekt módon fizet. Első pillantásra a Ride Austin semmiben sem különbözik az Uber vagy a Lyft üzleti modelljétől: a felhasználók egy mobilalkalmazás segítségével megrendelhetik az utat és alig néhány perc elteltével már oda is gördül egy sofőr az autójával a járda mellé, hogy az illetőt elszállítsa a kívánt céljához. A sofőr értékelése látható, például nickneve Iuser, az értékelése a lehetséges 5 csillagból 4,92 csillag és tudható, hogy immár közel három éve a Ride Austin szerződéses partnere.
A Ride Austin sikerének kulcsa abban rejlik, hogy nonprofit, ezért sokkal nagyobb részesedést tud fizetni a sofőröknek a befolyt bevételekből, de eközben a díjak is alacsonyan tarthatók. A szervezet 2016 óta működik és akkor alapították, amikor az Uber és a Lyft kivonult a városból, mert nem akarta elfogadni azt a feltételt, hogy minden vezető ujjlenyomata kerüljön be egy adatbázisba. Ugyan a két közösségi utazásmegosztó 2017 márciusa óta ismét elérhető a helyiek számára, de a néhány hónap tökéletesen elegendő volt a Ride Austinnak arra, hogy megvesse a lábát a piacon.
Andy Tryba, a nonprofit szervezet vezetője egy héttel a vetélytársak visszatérése után kimutatta, hogy a megbízásaik 55 százalékkal csökkentek. Ez is mutatja, hogy mennyire nehéz az Uber és Lyft ajánlataival versenyezni ezen a piacon. Ennek ellenére nem adták fel a versenyt.
Az Uber nagyon keményen dolgoztatja embereit: ha a közösségi utazásmegosztó árat csökkent, akkor a sofőröknek többet kell dolgozniuk, hogy ugyanannyi pénzt keressenek, mint korábban. A folyamatos munka szinte elvárás: ha egy vezető jelzi, hogy szeretné befejezni az adott napra a rendelések felvételét, akkor egy automatikus üzenet várja a telefonján, amelyben megkérdezik biztos-e abban, hogy le akarja tenni a munkát. De előfordul olyan eset is, amikor az üzenetben az szerepel, hogy "a következő utas nagyon érdekes" és ezzel próbálják rávenni a fáradt sofőrt a folytatásra.
A Ride Austin létrehozta az azonos nevű szolgáltatását, amely harcot hirdetett az Uber és a Lyft ellen. A nonprofit szervezet a konkurenseinél olcsóbban kínálja a szolgáltatásait és még a vele szerződő sofőröknek is korrekt módon fizet. Első pillantásra a Ride Austin semmiben sem különbözik az Uber vagy a Lyft üzleti modelljétől: a felhasználók egy mobilalkalmazás segítségével megrendelhetik az utat és alig néhány perc elteltével már oda is gördül egy sofőr az autójával a járda mellé, hogy az illetőt elszállítsa a kívánt céljához. A sofőr értékelése látható, például nickneve Iuser, az értékelése a lehetséges 5 csillagból 4,92 csillag és tudható, hogy immár közel három éve a Ride Austin szerződéses partnere.
A Ride Austin sikerének kulcsa abban rejlik, hogy nonprofit, ezért sokkal nagyobb részesedést tud fizetni a sofőröknek a befolyt bevételekből, de eközben a díjak is alacsonyan tarthatók. A szervezet 2016 óta működik és akkor alapították, amikor az Uber és a Lyft kivonult a városból, mert nem akarta elfogadni azt a feltételt, hogy minden vezető ujjlenyomata kerüljön be egy adatbázisba. Ugyan a két közösségi utazásmegosztó 2017 márciusa óta ismét elérhető a helyiek számára, de a néhány hónap tökéletesen elegendő volt a Ride Austinnak arra, hogy megvesse a lábát a piacon.
Andy Tryba, a nonprofit szervezet vezetője egy héttel a vetélytársak visszatérése után kimutatta, hogy a megbízásaik 55 százalékkal csökkentek. Ez is mutatja, hogy mennyire nehéz az Uber és Lyft ajánlataival versenyezni ezen a piacon. Ennek ellenére nem adták fel a versenyt.
Az Uber nagyon keményen dolgoztatja embereit: ha a közösségi utazásmegosztó árat csökkent, akkor a sofőröknek többet kell dolgozniuk, hogy ugyanannyi pénzt keressenek, mint korábban. A folyamatos munka szinte elvárás: ha egy vezető jelzi, hogy szeretné befejezni az adott napra a rendelések felvételét, akkor egy automatikus üzenet várja a telefonján, amelyben megkérdezik biztos-e abban, hogy le akarja tenni a munkát. De előfordul olyan eset is, amikor az üzenetben az szerepel, hogy "a következő utas nagyon érdekes" és ezzel próbálják rávenni a fáradt sofőrt a folytatásra.