Berta Sándor
Miként hathat az autonóm közlekedés a forgalomra?
Tudósok vizsgálják a robotautók használatának lehetséges közlekedési, technológiai, társadalmi és jogi következményeit.
A bwirkt nevű projekt keretében a baden-württembergi önálló vezetési tesztterületen (TAF BW) elvégzett hatásvizsgálat tapasztalatait összesítik a szakemberek. A program 2021. december 31-ig tart és a tartományi közlekedési minisztérium 300 000 euróval támogatja. A kutatók többek között arra kíváncsiak, hogy mit jelent a társadalom számára a valódi közúti forgalomba integrált tesztterület és milyen jogi kérdések merülhetnek fel.
Dr. Martin Kagerbauer, a Karlsuhei Technológiai Intézet Közlekedési Intézetének (KIT IfV) munkatársa kijelentette, ha a jövőben egyre több autonóm jármű fog közlekedni az utakon, akkor az hatással lesz az emberek közlekedési magatartására és a közúti forgalomra is. A szakértőknek ezt a folyamatot kell megbecsülniük és tudniuk kell reagálni arra. Ezért is vizsgálják a tesztterületen az automatizált és a hálózatba kötött vezetés forgalomra gyakorolt hatását. Tanulmányozzák, hogy az autonóm közlekedés növeli-e a megtett utak számát és a megtett távolságot, valamint megváltoztatja-e az utazási célpontokat és a közlekedési eszközök kiválasztását. Ehhez az IfV által kifejlesztett mobiTopp nevű szoftvert alkalmazzák, amellyel szimulálható a forgalom. A szenzoradatok segítségével kiszámíthatók lesznek az ideális követési távolságok és az utak áteresztőképessége.
Vizsgálják majd a technológiai, a szervezeti és az adatvédelmi tényezőket is. Az eredményeket összesítik és azok segítségével ajánlásokat fognak megfogalmazni a politika, a gazdaság és a társadalom számára. A felek közötti párbeszédben pedig figyelembe veszik majd a különböző igényeket és követelményeket, hiszen mindenki biztonságosan, jó tempóban és kényelmesen akar közlekedni, legyen szó gyalogosokról, autósokról, tömegközlekedési járműveken utazókról vagy kerékpárosokról.
A bwirkt nevű projekt keretében a baden-württembergi önálló vezetési tesztterületen (TAF BW) elvégzett hatásvizsgálat tapasztalatait összesítik a szakemberek. A program 2021. december 31-ig tart és a tartományi közlekedési minisztérium 300 000 euróval támogatja. A kutatók többek között arra kíváncsiak, hogy mit jelent a társadalom számára a valódi közúti forgalomba integrált tesztterület és milyen jogi kérdések merülhetnek fel.
Dr. Martin Kagerbauer, a Karlsuhei Technológiai Intézet Közlekedési Intézetének (KIT IfV) munkatársa kijelentette, ha a jövőben egyre több autonóm jármű fog közlekedni az utakon, akkor az hatással lesz az emberek közlekedési magatartására és a közúti forgalomra is. A szakértőknek ezt a folyamatot kell megbecsülniük és tudniuk kell reagálni arra. Ezért is vizsgálják a tesztterületen az automatizált és a hálózatba kötött vezetés forgalomra gyakorolt hatását. Tanulmányozzák, hogy az autonóm közlekedés növeli-e a megtett utak számát és a megtett távolságot, valamint megváltoztatja-e az utazási célpontokat és a közlekedési eszközök kiválasztását. Ehhez az IfV által kifejlesztett mobiTopp nevű szoftvert alkalmazzák, amellyel szimulálható a forgalom. A szenzoradatok segítségével kiszámíthatók lesznek az ideális követési távolságok és az utak áteresztőképessége.
Vizsgálják majd a technológiai, a szervezeti és az adatvédelmi tényezőket is. Az eredményeket összesítik és azok segítségével ajánlásokat fognak megfogalmazni a politika, a gazdaság és a társadalom számára. A felek közötti párbeszédben pedig figyelembe veszik majd a különböző igényeket és követelményeket, hiszen mindenki biztonságosan, jó tempóban és kényelmesen akar közlekedni, legyen szó gyalogosokról, autósokról, tömegközlekedési járműveken utazókról vagy kerékpárosokról.