Berta Sándor

Intelligens autóantennákra van szükség

A hálózatba kötött gépkocsikhoz rengeteg antenna kell, hiszen a járműveknek egymással és az infrastruktúrával is kommunikálniuk kell.

A Continental felvásárolta a Kathrein Automotive GmbH-t és a tranzakciót most hagyta jóvá az illetékes versenyfelügyelet. A Continental átveszi a cég összes munkatársát és kirendeltségét. Az utóbbiak az Amerikai Egyesült Államokban, Brazíliában, Kínában, Mexikóban, Németországban és Portugáliában működnek. Az üzletnek köszönhetően a jövőben intelligens antennák jelenhetnek meg a közúti járművekben és ez lehet majd az alapja a jövőbeli hálózatba kötési koncepcióknak.

Egy hálózatba kötött autóba akár több mint 22 antennát is beépíthetnek. A lehetséges alkalmazott megoldások között vannak a rádiós slusszkulcs, a navigációs rendszerek és a telematikai szolgáltatások. A Continental már eddig is fejlesztett egy un. Intelligens Antennamodult, amelynek a központi funkciói közé tartozik a gépkocsik és bármely tárgyak közötti kapcsolatot biztosító V2X-technológiák integrációja. A tervezett globális 5G hibrid-V2X megoldás egyaránt biztosít kommunikációt, s gyors és megbízható adatcserét.


A járműantennák piaca az elemzők előrejelzései alapján 2022-ig évente 6,5 százalékkal fog nőni. Ezek az eszközök a hálózatba kötöttség miatt egyre fontosabbak, ráadásul nem mindegy az sem, hogy milyen megoldások jelennek meg a piacon és azok mennyi helyet foglalnak. A Continental Intelligens Antennamodulja például egyetlen hardverben egyesíti az antennákat és az azokhoz tartozó elektronikát. Ennek köszönhetően egyszerűbbé válik a kábelezés, kisebb az elfoglalt hely és még a jelerősség is javul. A Kathrein Automotive által megalkotott Smart Device Terminal pedig lehetővé teszi a vezetőknek, hogy a digitális életstílusukat zökkenőmentesen integrálhassák az autóikba, s egyszerűen összeköthessék a készülékeiket és a gépkocsijaikat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • EmpZoooli #5
    neked meg csak egy csaj kene vegre...
  • Omega #4
    Meg egy helyesírási szótár.
  • kvp #3
    Hat igen... meg a c64-en tanultam meg gepelni es jellemzoen amerikai angol billentyuzetet hasznalok, mivel ezen kenyelmesebb dolgozni. (fejlesztomernok vagyok) Van telepitve magyar kiosztas is, de mivel jellemzoen akkor irogatok ide amikor eppen raerek (pl. amig a gep dolgozik), ezert tobbnyire inkabb nem kapcsolgatok. Igen, tudom hogy csak lustasag kerdese, de nekem magyar billentyuzeten nehezebb vakon gepelni.

    ps: Az automatikus ekezet kiegeszitest az automatikus szo kiegeszitessel egyutt szoktam mindenutt lekapcsolni. Neha vicces amiket csinal, de tobbnyire idegesito, foleg magyar nyelv eseten.
  • Ender Wiggin #2
    már csak intelligens billentyűzet kéne, amelyik ismeri a magyar ékezetes karaktereket...
  • kvp #1
    Erdekes megoldas es alapvetoen sokat egyszerusit a rendszereken. Nem kell kulon gsm es gps antenna a riasztorendszernek, a fedelezeti navigacionak, a szorakoztatoelektronikanak es a jarmuvezerlo rendszernek. Plusz ott van meg a taviranyito es a kihangosito bluetooth antennaja es a fedelzeti wifi router antennai.

    Raadasul egy tetobe epitett antenna tomb kepes kifele gps es gsm kapcsolatot adni, mind belefe mind kifele bluetooth-ot, valamint iranyitottan csak befele wifi-t, raadasul olyan helyen ahol idealis ralatasa van a hatso ulesen levo keszulekeknek is. Ez kb. 5-6 darabra csokkentene az autokba szerelt antennak szamat es csak arra megy a sugarzas amerre tenylegesen kell is. Ez a kozvetlen ralatast preferalo 5G-s rendszerek eseten meg fontosabb lesz. (bar a tetocsomagtartok elegge keresztbetehetnek a vetelnek)