Berta Sándor
Nem jó ötlet forgalomban autószoftvert frissíteni
Egy kínai gyártó autonóm gépkocsija Peking központjában menet közben indította el a frissítés letöltését. Forgalmi dugó lett a végeredmény.
Az önállóan közlekedő járművek fedélzeti rendszere alapvető a működéshez, miként az is, hogy a szoftver naprakész legyen és zökkenőmentesen fusson. Amint most kiderült, komoly probléma lehet, ha a rendszer frissítése véletlenül menet közben elindul.
A NIO Inc. nevű startup egyik elektromos autója Pekingben, a Tienanmen tér előtt lévő Chang’an Avenue egyik sávjában haladt. A sofőr a cég egyik ügyfele volt, mellette pedig a NIO egyik munkatársa ült. A 2 x 5 sávos úton nagy volt a forgalom, ami nem csoda, lévén az a kínai főváros fontos épületei mellett halad el és részben autópályaként is üzemel. A vezető véletlenül aktiválta a fedélzeti rendszer frissítési funkcióját. Miután a Teslákhoz hasonlóan a NIO gépkocsijaiban is van beépített mobilinternet, így a frissítés el is indult.
A folyamat végeztével a jármű leállt és egy órán keresztül el sem lehetett indítani, ezáltal pedig komoly dugót okozott. Annyira súlyos volt a helyzet, hogy amikor a rendőrök megérkeztek, hogy kivizsgálják, mi okozta a dugót, akkor a sofőr és az utasa még az ablakokat sem tudták leengedni. A NIO elnézést kért a történtek miatt és hangsúlyozta, hogy a szoftverfrissítés előtt figyelmeztették a vezetőt, hogy csak akkor indítsa el a folyamatot, ha az autó biztonságos pozícióban parkol. A gyártó mindent elkövet azért, hogy a jövőben hasonló eset ne történhessen meg és ezért akár a frissítési folyamatot is kész módosítani.
A NIO-t négy évvel ezelőtt alapították és az elindulása után három hónappal dobta piacra az első elektromos gépkocsiját, az ES8-at. A vállalkozás az előző pénzügyi esztendőt több mint 420 millió dolláros bevétellel zárta.
Az önállóan közlekedő járművek fedélzeti rendszere alapvető a működéshez, miként az is, hogy a szoftver naprakész legyen és zökkenőmentesen fusson. Amint most kiderült, komoly probléma lehet, ha a rendszer frissítése véletlenül menet közben elindul.
A NIO Inc. nevű startup egyik elektromos autója Pekingben, a Tienanmen tér előtt lévő Chang’an Avenue egyik sávjában haladt. A sofőr a cég egyik ügyfele volt, mellette pedig a NIO egyik munkatársa ült. A 2 x 5 sávos úton nagy volt a forgalom, ami nem csoda, lévén az a kínai főváros fontos épületei mellett halad el és részben autópályaként is üzemel. A vezető véletlenül aktiválta a fedélzeti rendszer frissítési funkcióját. Miután a Teslákhoz hasonlóan a NIO gépkocsijaiban is van beépített mobilinternet, így a frissítés el is indult.
A folyamat végeztével a jármű leállt és egy órán keresztül el sem lehetett indítani, ezáltal pedig komoly dugót okozott. Annyira súlyos volt a helyzet, hogy amikor a rendőrök megérkeztek, hogy kivizsgálják, mi okozta a dugót, akkor a sofőr és az utasa még az ablakokat sem tudták leengedni. A NIO elnézést kért a történtek miatt és hangsúlyozta, hogy a szoftverfrissítés előtt figyelmeztették a vezetőt, hogy csak akkor indítsa el a folyamatot, ha az autó biztonságos pozícióban parkol. A gyártó mindent elkövet azért, hogy a jövőben hasonló eset ne történhessen meg és ezért akár a frissítési folyamatot is kész módosítani.
A NIO-t négy évvel ezelőtt alapították és az elindulása után három hónappal dobta piacra az első elektromos gépkocsiját, az ES8-at. A vállalkozás az előző pénzügyi esztendőt több mint 420 millió dolláros bevétellel zárta.