Berta Sándor
Automatikusan érkezhet segítség a motorbaleseteknél
A motorosok gyakran egyedül és kis forgalmú utakon közlekednek, ahol ha bajba kerülnek, akkor nehezen kaphatnak segítséget. Ezen segíthet egy alkalmazás.
A Christian Indra és Werner Richtsfeld által alapított startup fejlesztette ki a BikerSOS nevű programot, amely vészhelyzetben segítséget hív a motorosoknak.
A motoroknál sokkal nagyobb a baleseti kockázat, mint a személygépkocsik esetében. Németországban, Ausztriában és Svájcban 5,5 millió regisztrált motor és évente 60 000 baleset történik. Így tehát érthető, hogy a rokonok és a barátok aggódnak a motorozókért. Christian Indra ezzel személyesen is szembesült, a barátnője ugyanis annyira féltette, hogy néhány évvel ezelőtt kénytelen volt lemondani egy tervezett túrát. A motorozásról azonban nem akart lemondani, ezért barátjával, Werner Richtsfelddel megalkották a BikerSOS-t. A két férfi szoftverfejlesztőként dolgozik és egy olyan megoldás létrehozására törekedtek, amely képes felismerni, ha valakit baleset ér és automatikusan vészhelyzeti SMS-t küld. A barátok és hozzátartozók élő kapcsolat segítségével követhetik, hogy éppen merre halad valaki.
Werner Richtsfeld elmondta, hogy a BikerSOS mögött lévő technológia többek között a GPS-jeleken alapul. Amint a motoros sebessége csökkenni kezd vagy a GPS-jel megszakad, a mobiltelefonban lévő szenzorok (gyorsulásmérő stb.) adatait megvizsgálja a szoftver. Amennyiben úgy érzékeli, hogy valóban baleset történt, akkor az alkalmazás felveszi a kapcsolatot a címjegyzékben tárolt vészhelyzeti telefonszámokkal és riadóztatja a legközelebbi vészhelyzeti központot. Ez utóbbi felhívja a motorost és ha az nem jelentkezik, akkor mentősöket küldenek a helyszínre. A technológia jelenleg Európában, az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában és Ausztráliában működik.
A motorosok eltárolhatják a programban az egészségügyi adataikat is, például a vércsoportjukat és azt, hogy allergiásak-e valamire, ami bizonyos helyzetben életmentő lehet és így a kiérkező mentőegységek fontos információk birtokába jutnak. A startup az összes kapott adatot titkosítja. Ahhoz, hogy a rendszer működjön, a szoftvert el kell indítani, míg a mobiltelefont a testen kell hordani. A BikerSOS ingyenes, ugyanakkor a funkciók nagy része csak a prémium verzióban érhető el, melynek ára heti 5 euró. A havidíj 10 euró, míg az éves 50 euró. Richtsfeld kiemelte, hogy még nem nyereségesek, de számukra nem is a pénzkereset a lényeg, hanem az, hogy segíthessenek az embereknek és biztonságosabbá tehessék a motorozást.
Jelenleg a motorosok számára nincsen olyan kötelező automatikus vészhívó rendszer, mint az autóknál az eCall. Hasonló megoldás még a Dguard, amelynél azonban egy kiegészítő modult építenek be a motorba 2 évre 570 euróért, míg az éves licencdíj közel 30 euró. Emellett még a BMW kínál vészhelyzeti csomagot a motorjaihoz. A BikerSOS fejlesztői szeretnék továbbfejleszteni a terméküket. Felmerült a kanyarodásokkal és más dolgokkal kapcsolatos statisztikák kiértékelése, s lehetséges lehet a benzinkutakkal, az autósiskolákkal és a vendéglátóhelyekkel való együttműködések kiépítése is.
A Christian Indra és Werner Richtsfeld által alapított startup fejlesztette ki a BikerSOS nevű programot, amely vészhelyzetben segítséget hív a motorosoknak.
A motoroknál sokkal nagyobb a baleseti kockázat, mint a személygépkocsik esetében. Németországban, Ausztriában és Svájcban 5,5 millió regisztrált motor és évente 60 000 baleset történik. Így tehát érthető, hogy a rokonok és a barátok aggódnak a motorozókért. Christian Indra ezzel személyesen is szembesült, a barátnője ugyanis annyira féltette, hogy néhány évvel ezelőtt kénytelen volt lemondani egy tervezett túrát. A motorozásról azonban nem akart lemondani, ezért barátjával, Werner Richtsfelddel megalkották a BikerSOS-t. A két férfi szoftverfejlesztőként dolgozik és egy olyan megoldás létrehozására törekedtek, amely képes felismerni, ha valakit baleset ér és automatikusan vészhelyzeti SMS-t küld. A barátok és hozzátartozók élő kapcsolat segítségével követhetik, hogy éppen merre halad valaki.
Werner Richtsfeld elmondta, hogy a BikerSOS mögött lévő technológia többek között a GPS-jeleken alapul. Amint a motoros sebessége csökkenni kezd vagy a GPS-jel megszakad, a mobiltelefonban lévő szenzorok (gyorsulásmérő stb.) adatait megvizsgálja a szoftver. Amennyiben úgy érzékeli, hogy valóban baleset történt, akkor az alkalmazás felveszi a kapcsolatot a címjegyzékben tárolt vészhelyzeti telefonszámokkal és riadóztatja a legközelebbi vészhelyzeti központot. Ez utóbbi felhívja a motorost és ha az nem jelentkezik, akkor mentősöket küldenek a helyszínre. A technológia jelenleg Európában, az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában és Ausztráliában működik.
A motorosok eltárolhatják a programban az egészségügyi adataikat is, például a vércsoportjukat és azt, hogy allergiásak-e valamire, ami bizonyos helyzetben életmentő lehet és így a kiérkező mentőegységek fontos információk birtokába jutnak. A startup az összes kapott adatot titkosítja. Ahhoz, hogy a rendszer működjön, a szoftvert el kell indítani, míg a mobiltelefont a testen kell hordani. A BikerSOS ingyenes, ugyanakkor a funkciók nagy része csak a prémium verzióban érhető el, melynek ára heti 5 euró. A havidíj 10 euró, míg az éves 50 euró. Richtsfeld kiemelte, hogy még nem nyereségesek, de számukra nem is a pénzkereset a lényeg, hanem az, hogy segíthessenek az embereknek és biztonságosabbá tehessék a motorozást.
Jelenleg a motorosok számára nincsen olyan kötelező automatikus vészhívó rendszer, mint az autóknál az eCall. Hasonló megoldás még a Dguard, amelynél azonban egy kiegészítő modult építenek be a motorba 2 évre 570 euróért, míg az éves licencdíj közel 30 euró. Emellett még a BMW kínál vészhelyzeti csomagot a motorjaihoz. A BikerSOS fejlesztői szeretnék továbbfejleszteni a terméküket. Felmerült a kanyarodásokkal és más dolgokkal kapcsolatos statisztikák kiértékelése, s lehetséges lehet a benzinkutakkal, az autósiskolákkal és a vendéglátóhelyekkel való együttműködések kiépítése is.