Berta Sándor
Befektetőket keres és biztonságot növel az Uber
A közösségi utazásmegosztó azt fontolgatja, hogy eladja vagy kiszervezi az önállóan közlekedő autókat fejlesztő részlegét.
Az elképzelés részét képezi azoknak a terveknek, amelyek célja, hogy a cég csökkentse a költségeit a jövőre esedékes tőzsdére lépése előtt. Felmerült az is, hogy a hivatalosan Fejlett Technológiák Csoport nevű üzleti egységet kiszervezik, de az Uber megtartaná az ellenőrzést és a többségi tulajdonrészt, ugyanakkor a befektetőkkel vagy többi tulajdonostárssal osztozna a fejlesztési és az értékesítési költségeken. Néhány befektető máris jelezte érdeklődését, míg a közösségi utazásmegosztó egyelőre nem kommentálta a The Financial Times által megszellőztetett hírt.
Az információ azért érdekes, mert Dara Khosrowshahi, az Uber első embere szeptemberben még azt nyilatkozta, hogy nincsenek tervek arra vonatkozóan, hogy eladják az önállóan közlekedő gépkocsikat fejlesztő részlegüket, amely a tőzsdére lépés után továbbra is része lesz a vállalatnak, de minden olyan társasággal együtt fognak dolgozni, amely ilyen technológiákat fejleszt.
Az Uber emellett 38 országban elérhetővé tette az új biztonsági funkciókat tartalmazó csomagját, amely a sofőröknek és az utasoknak egyaránt segíthet. A funkciók között található egy vészhelyzeti riasztógomb, amelynek a segítségével a helyi hivatalok értesíthetők. A folyamat során továbbíthatók a tartózkodási hellyel (GPS adatok, térképes megjelölés és cím), az adott járműmodellekkel, a vezetőkkel és a rendszámtáblákkal kapcsolatos információk. Ráadásul az utasok és a sofőrök eltárolhatják az Uber alkalmazásában a megbízható személyeket, akiknek továbbíthatják az utazásaik adatait, ha egy út során rossz érzéseik lennének. Van emellett kétlépcsős azonosítás és sebességfigyelmeztetés is. A csomagot Sachin Kansal, a vállalkozás biztonsági termékekért felelős vezetője jelentette be.
Augusztus végén vált ismertté, hogy a Toyota és az Uber az önállóan közlekedő autók területén akar együttműködni, s a japán gyártó 500 millió dollárt fektet be a közösségi utazásmegosztóba. Ezenkívül az Uber jelezte, hogy a gépkocsijai szeptember 19-e után nem szállítják el azokat az utasokat, akiknek az értékelése a minimálisan megadott szintet sem éri el. A sofőröket szintén figyelmeztetik, ha a minősítésük megközelíti a minimálisnak meghatározott szintet.
Az elképzelés részét képezi azoknak a terveknek, amelyek célja, hogy a cég csökkentse a költségeit a jövőre esedékes tőzsdére lépése előtt. Felmerült az is, hogy a hivatalosan Fejlett Technológiák Csoport nevű üzleti egységet kiszervezik, de az Uber megtartaná az ellenőrzést és a többségi tulajdonrészt, ugyanakkor a befektetőkkel vagy többi tulajdonostárssal osztozna a fejlesztési és az értékesítési költségeken. Néhány befektető máris jelezte érdeklődését, míg a közösségi utazásmegosztó egyelőre nem kommentálta a The Financial Times által megszellőztetett hírt.
Az információ azért érdekes, mert Dara Khosrowshahi, az Uber első embere szeptemberben még azt nyilatkozta, hogy nincsenek tervek arra vonatkozóan, hogy eladják az önállóan közlekedő gépkocsikat fejlesztő részlegüket, amely a tőzsdére lépés után továbbra is része lesz a vállalatnak, de minden olyan társasággal együtt fognak dolgozni, amely ilyen technológiákat fejleszt.
Az Uber emellett 38 országban elérhetővé tette az új biztonsági funkciókat tartalmazó csomagját, amely a sofőröknek és az utasoknak egyaránt segíthet. A funkciók között található egy vészhelyzeti riasztógomb, amelynek a segítségével a helyi hivatalok értesíthetők. A folyamat során továbbíthatók a tartózkodási hellyel (GPS adatok, térképes megjelölés és cím), az adott járműmodellekkel, a vezetőkkel és a rendszámtáblákkal kapcsolatos információk. Ráadásul az utasok és a sofőrök eltárolhatják az Uber alkalmazásában a megbízható személyeket, akiknek továbbíthatják az utazásaik adatait, ha egy út során rossz érzéseik lennének. Van emellett kétlépcsős azonosítás és sebességfigyelmeztetés is. A csomagot Sachin Kansal, a vállalkozás biztonsági termékekért felelős vezetője jelentette be.
Augusztus végén vált ismertté, hogy a Toyota és az Uber az önállóan közlekedő autók területén akar együttműködni, s a japán gyártó 500 millió dollárt fektet be a közösségi utazásmegosztóba. Ezenkívül az Uber jelezte, hogy a gépkocsijai szeptember 19-e után nem szállítják el azokat az utasokat, akiknek az értékelése a minimálisan megadott szintet sem éri el. A sofőröket szintén figyelmeztetik, ha a minősítésük megközelíti a minimálisnak meghatározott szintet.