Berta Sándor
New Yorkban szabályozzák a közösségi utazásmegosztókat
Az amerikai városnak egyre több problémája volt két meghatározó utazásmegosztó céggel, ezért reagált a helyzetre.
New York úgy döntött, hogy szabályozza az Uber és a Lyft működését. A módosítás értelmében csak bizonyos ajánlatok kaphatnak új licenceket és emellett minimálbér bevezetését tervezik a sofőrök számára. Ezzel New York az első egyesült államokbeli metropolisz, amely - viszonylag szigorú módon - szabályozza a közösségi utazásmegosztó szolgáltatásokat. A The New York Times arról szerint az új előírások várhatóan a jövő év elejétől lépnek hatályba, akkor dönt majd ugyanis a kapcsolódó törvényről a városi tanács. A jogszabály kidolgozását és elfogadását Bill de Blasio polgármester és a Demokrata Párt is támogatja, ezáltal pedig jó esély van az elfogadására.
A tervek között szerepel, hogy sem az Uber, sem a Lyft nem kap több új licencet. Kivételt képeznek azok az autók, amelyek alkalmasak kerekes székek szállítására. Ez az intézkedés egy éven át lesz hatályban. A szakértők ezen időszak alatt megvizsgálják, hogy milyen hatással vannak a szolgáltatások a város közlekedésére. Mindez nem véletlen, hiszen nemrég vált ismertté, hogy az Uber és a többi közösségi utazásmegosztó miatt érezhetően romlott New York közlekedési helyzete és nőtt a dugók száma. A szakemberek eddig abból indultak ki, hogy az Uber, a Lyft és a többi szolgáltatás tehermentesíti az infrastruktúrát.
Az említett minimálbérrel a rosszul megfizetett sofőrök helyzetén javítanának. Ugyan az elmúlt években az Uber és a Lyft is gondoskodott arról, hogy a vezetők kicsit jobban keressenek, de jelentős mértékű javulást nem sikerült elérni. A két utazásmegosztó egyáltalán nem fogadta örömmel a tervezett intézkedéseket. Azzal érveltek, hogy az új törvény miatt hátrányok érnék a polgárokat, különösen a Manhattanen kívülről járó ingázókat, akiknek nem mindig vannak megfelelő busz- és vonatcsatlakozásaik.
New York úgy döntött, hogy szabályozza az Uber és a Lyft működését. A módosítás értelmében csak bizonyos ajánlatok kaphatnak új licenceket és emellett minimálbér bevezetését tervezik a sofőrök számára. Ezzel New York az első egyesült államokbeli metropolisz, amely - viszonylag szigorú módon - szabályozza a közösségi utazásmegosztó szolgáltatásokat. A The New York Times arról szerint az új előírások várhatóan a jövő év elejétől lépnek hatályba, akkor dönt majd ugyanis a kapcsolódó törvényről a városi tanács. A jogszabály kidolgozását és elfogadását Bill de Blasio polgármester és a Demokrata Párt is támogatja, ezáltal pedig jó esély van az elfogadására.
A tervek között szerepel, hogy sem az Uber, sem a Lyft nem kap több új licencet. Kivételt képeznek azok az autók, amelyek alkalmasak kerekes székek szállítására. Ez az intézkedés egy éven át lesz hatályban. A szakértők ezen időszak alatt megvizsgálják, hogy milyen hatással vannak a szolgáltatások a város közlekedésére. Mindez nem véletlen, hiszen nemrég vált ismertté, hogy az Uber és a többi közösségi utazásmegosztó miatt érezhetően romlott New York közlekedési helyzete és nőtt a dugók száma. A szakemberek eddig abból indultak ki, hogy az Uber, a Lyft és a többi szolgáltatás tehermentesíti az infrastruktúrát.
Az említett minimálbérrel a rosszul megfizetett sofőrök helyzetén javítanának. Ugyan az elmúlt években az Uber és a Lyft is gondoskodott arról, hogy a vezetők kicsit jobban keressenek, de jelentős mértékű javulást nem sikerült elérni. A két utazásmegosztó egyáltalán nem fogadta örömmel a tervezett intézkedéseket. Azzal érveltek, hogy az új törvény miatt hátrányok érnék a polgárokat, különösen a Manhattanen kívülről járó ingázókat, akiknek nem mindig vannak megfelelő busz- és vonatcsatlakozásaik.