Berta Sándor

New Yorkban szabá­lyozzák a közös­ségi utazás­megosztókat

Az amerikai városnak egyre több problémája volt két meghatározó utazásmegosztó céggel, ezért reagált a helyzetre.

New York úgy döntött, hogy szabályozza az Uber és a Lyft működését. A módosítás értelmében csak bizonyos ajánlatok kaphatnak új licenceket és emellett minimálbér bevezetését tervezik a sofőrök számára. Ezzel New York az első egyesült államokbeli metropolisz, amely - viszonylag szigorú módon - szabályozza a közösségi utazásmegosztó szolgáltatásokat. A The New York Times arról szerint az új előírások várhatóan a jövő év elejétől lépnek hatályba, akkor dönt majd ugyanis a kapcsolódó törvényről a városi tanács. A jogszabály kidolgozását és elfogadását Bill de Blasio polgármester és a Demokrata Párt is támogatja, ezáltal pedig jó esély van az elfogadására.

A tervek között szerepel, hogy sem az Uber, sem a Lyft nem kap több új licencet. Kivételt képeznek azok az autók, amelyek alkalmasak kerekes székek szállítására. Ez az intézkedés egy éven át lesz hatályban. A szakértők ezen időszak alatt megvizsgálják, hogy milyen hatással vannak a szolgáltatások a város közlekedésére. Mindez nem véletlen, hiszen nemrég vált ismertté, hogy az Uber és a többi közösségi utazásmegosztó miatt érezhetően romlott New York közlekedési helyzete és nőtt a dugók száma. A szakemberek eddig abból indultak ki, hogy az Uber, a Lyft és a többi szolgáltatás tehermentesíti az infrastruktúrát.

Az említett minimálbérrel a rosszul megfizetett sofőrök helyzetén javítanának. Ugyan az elmúlt években az Uber és a Lyft is gondoskodott arról, hogy a vezetők kicsit jobban keressenek, de jelentős mértékű javulást nem sikerült elérni. A két utazásmegosztó egyáltalán nem fogadta örömmel a tervezett intézkedéseket. Azzal érveltek, hogy az új törvény miatt hátrányok érnék a polgárokat, különösen a Manhattanen kívülről járó ingázókat, akiknek nem mindig vannak megfelelő busz- és vonatcsatlakozásaik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #4
    " A szaúdiak 2 milliárd dollárral szálltak be a Teslába, de 3,5 milliárddal ott van az Uberben is, "

    A fejkendősök kiveszik a részüket az üzletből.
  • molnibalage83 #3
    Szabályozás nélkül csak rontanak a helyzeten eddigi tapasztalatok alapján. Vitézy Dávid csatornáján nézzétek meg a videókat..,
  • defiant9 #2
    Megfizethető ár+jobb minőség és az emberek nem akarnak buszozni.
    This week, transit officials said the popularity of Uber and other ride-hail apps had been a factor in the continuing decline in subway and bus ridership. But some transit advocates say the main reason riders are abandoning the subway and bus system is because of terrible service: Uber is just offering an attractive alternative.

    Utoljára szerkesztette: defiant9, 2018.08.08. 17:27:24
  • Sequoyah #1
    Ezzel a folytonos piackorlatozassal mindig csak bajt okoznak, aztan utolag mindig megbanjak, de csak nem tanulnak. Gondolom megint a taxisok probalnak kartellezni...
    Van mar erre regota egy hatekony megoldas. Adozzak meg jobban az osszes utasszallitast, ami garantaltan csokken ti a szamukat, es hogy azon belul ki marad fenn es ki bukik azt majd a piac eldonti. Igy nem egy jo megoldast fognak korlatozni es a szart eroltetik ra az emberre, hanem a szar tunik el, es a jo marad fenn.