Berta Sándor

Gyenge minősítésű utasok nem használhatják az Ubert

A túl alacsonyra minősített felhasználókat a jövőben nem fogja elszállítani a közösségi utazásmegosztó.

A cég bejelentette, hogy az autói szeptember 19-e után nem szállítják el azokat az utasokat, akiknek az értékelése a minimálisan megadott szintet sem éri el. Az új szabályozás egyelőre Ausztráliában és Új-Zélandon lesz érvényes. Azok, akiknek az átlagos értékelése kevesebb, mint négy csillag lesz, azt kockáztatják, hogy kikapcsolják az Uber-fiókjukat. Minden olyan személyt figyelmeztetni fognak ugyanakkor arra, ha közelítene ehhez az értékhez. Az utasok "rövid nevelési tanácsadásban" részesülhetnek azért, hogy újra aktiválhassák az Uber-fiókjukat. Azonban az egyelőre nem ismert, hogy ez a "továbbképzés" mit takar majd.

A sofőröket szintén figyelmeztetik, ha a minősítésük túl alacsony szintet kezd elérni és megközelíti a minimálisnak meghatározott szintet. Az Uber közölte azt is, hogy Ausztrália és Új-Zéland a világon a második régió, ahol alkalmazni fogják az új szabályokat. A vállalat más országokban egyelőre nem tervezi a rendszer bevetését. Az értékelőrendszer egyébként - a kulturális különbségek miatt - városonként eltérő. Amíg Atlantában a határérték 4,8, addig számos más településen 4,6.

Az értékelőrendszer az Uber egyik fő funkciója. Az utasok és a vezetők értékelhetik egymást egy 1-től 5 csillagig terjedő skálán. Amennyiben egy utas egy sofőrt 3 vagy annál kevesebb csillaggal értékel, akkor az illetőt soha többé nem fogják a rendeléseinél figyelembe venni és kiküldeni az általa megadott címre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Andrevv #8
    Ez így nem egészen igazságos. Amikor bizonyos pincéreknek nem adsz borravalót, látszik rajtuk, hogy hányasra osztályozna. Itt szokás adni borravalót? A sofőröknél viszont elég kemény, hogy egyetlen rossz osztályzás a sok közül is elég a kizárásra, habár ezt a kliens is megszívhatja, mert ha mindenkit rosszul osztályoz legalább egyszer, akkor mehet taxizni :)
  • Tetsuo #7
    Amit idézett, az másról szól. ;-)
  • defiant9 #6
    Ha az első 10 értékelésed 5-ös, akkor akár 10db 1-est is begyűjthetsz mire kibuksz. Eleve szokás csak bizonyos értékeli darabszám után átlagot számolni.
  • apucsabi #5
    "Amennyiben egy utas egy sofőrt 3 vagy annál kevesebb csillaggal értékel, akkor az illetőt soha többé nem fogják a rendeléseinél figyelembe venni és kiküldeni az általa megadott címre. "
    -> EGY utas, EGY sofört, EGY alkalommal!
    Mi értelme ezekután az 5 csillagos minösítési rendszernek?
    Mi a különbség az 1, 2 és 3 csillagos értékelés között, amikor már a 3 csillagos értékelés is visszafordíthatatlan szankcióval jár?
  • defiant9 #4
    Objektív egyénhez köthető releváns adatok alapján lehet diszkriminálni, bank sem köteles bárkinek hitelt adni. Olyat nem tehetsz hogy szubjektív alapon vagy etnikai hovatartozás miatt nem szolgáltatsz valakinek.
  • GabeE3e #3
    Fonak nekem is ez jutott eszembe,azért ez kicsit félelmetes.
  • Tetsuo #2
    Bezzeg én, be kell, hogy engedjek bárkit az üzletembe...
  • fonak #1
    Black Mirror s3e1 "Nosedive" ...