Berta Sándor
Felkészíthetők az okosautók a kiberveszélyekre
Fontos, hogy a gépkocsikban lévő sebezhetőségeket ne csupán felderítsék, de be is foltozzák, hogy azok ne alakuljanak át konkrét veszélyekké.
A Texasi Egyetem két munkatársa szerint az internethozzáféréssel rendelkező járművek ugyanúgy ki vannak téve kiberbiztonsági veszélyeknek, mint az asztali számítógépek vagy a mobiltelefonok, de ezek kivédhetők. A szakemberek bemutattak egy automatizálási keretrendszert, amely szigorúan ellenőrzi a fedélzeti rendszerhez való hozzáféréseket és meggátolja, hogy hackerek törhessék fel, majd manipulálhassák a szoftvereket.
Ravi Sandhu professzor, a Texasi Egyetem Kiberbiztonsági Intézetének vezetője kiemelte, hogy az önállóan közlekedő és hálózatba kötött autók egyre inkább a mindennapok részévé válnak, így a kiberbiztonsági veszélyek szomorú valósággá válhatnak. Éppen ezért megkerülhetetlen, hogy az emberek tisztában legyenek ezzel a kockázattal és megfelelő biztonsági megoldásokat alkalmazzanak. Maanak Gupta, Sandhu kollégája hozzátette, hogy mint minden eszközben, így a gépkocsikban is vannak sebezhetőségek. A céljuk az, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy senki sem tud hasznot húzni ezekből a hiányosságokból és nem alakítják át azokat valódi veszélyekké.
A Texasi Egyetem szakértői mindezt úgy oldanák meg, hogy előzetesen átvizsgálnák mely alkalmazások és adatkapcsolatok megbízhatók és melyek nem. A megalkotott keretrendszer csak azokat az adatkapcsolatokat engedélyezi, amelyek előzetesen átestek egy szigorú hozzáférés-ellenőrzésen. Sandhu és Gupta a keretrendszerrel megpróbálnak egy használható védelmi stratégiát szállítani, hogy megakadályozhatók legyenek a kibertámadások, s a műszaki rendszerekhez, a szenzorokhoz és a járművek adataihoz való engedély nélküli hozzáférések.
A Texasi Egyetem két munkatársa szerint az internethozzáféréssel rendelkező járművek ugyanúgy ki vannak téve kiberbiztonsági veszélyeknek, mint az asztali számítógépek vagy a mobiltelefonok, de ezek kivédhetők. A szakemberek bemutattak egy automatizálási keretrendszert, amely szigorúan ellenőrzi a fedélzeti rendszerhez való hozzáféréseket és meggátolja, hogy hackerek törhessék fel, majd manipulálhassák a szoftvereket.
Ravi Sandhu professzor, a Texasi Egyetem Kiberbiztonsági Intézetének vezetője kiemelte, hogy az önállóan közlekedő és hálózatba kötött autók egyre inkább a mindennapok részévé válnak, így a kiberbiztonsági veszélyek szomorú valósággá válhatnak. Éppen ezért megkerülhetetlen, hogy az emberek tisztában legyenek ezzel a kockázattal és megfelelő biztonsági megoldásokat alkalmazzanak. Maanak Gupta, Sandhu kollégája hozzátette, hogy mint minden eszközben, így a gépkocsikban is vannak sebezhetőségek. A céljuk az, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy senki sem tud hasznot húzni ezekből a hiányosságokból és nem alakítják át azokat valódi veszélyekké.
A Texasi Egyetem szakértői mindezt úgy oldanák meg, hogy előzetesen átvizsgálnák mely alkalmazások és adatkapcsolatok megbízhatók és melyek nem. A megalkotott keretrendszer csak azokat az adatkapcsolatokat engedélyezi, amelyek előzetesen átestek egy szigorú hozzáférés-ellenőrzésen. Sandhu és Gupta a keretrendszerrel megpróbálnak egy használható védelmi stratégiát szállítani, hogy megakadályozhatók legyenek a kibertámadások, s a műszaki rendszerekhez, a szenzorokhoz és a járművek adataihoz való engedély nélküli hozzáférések.