Berta Sándor
A sofőr állapotát értékeli az autó
A japán cég megoldása megállapítja, hogy az autós egy adott szituációban mennyire lenne alkalmas arra, hogy átvegye az irányítást a jármű felett.
Az Omron Corporation a világ egyik vezető társasága az ipari automatizálás területén, 117 országban 36 ezer embert foglalkoztat, célja a gyártóipar jövőjének alakításában való vezető szerep. Ehhez szenzorokat és vezérlőrendszereket fejlesztenek, és azokat mesterséges intelligenciával egészítik ki. A vállalat Európában most először mutatta be az Onboard Driver Monitoring Sensor nevű rendszerét. A tavaly ősszel bejelentett módszert várhatóan 2020-ban integrálhatják az első modellekbe.
A megoldást olyan technológiával látták el, amely három paramétert használ a sofőrök képességeinek értékelésére. Az első lépés keretében az ülésfoglaltság felismerésének segítségével azt vizsgálja a rendszer, hogy jelen van-e egy vezető a jármű irányítására. A második lépés az autós szemeinek szkennelése azért, hogy felmérjék: az illető teljes mértékben képes-e vizuálisan ellenőrizni a gépkocsit. Míg a harmadik lépés a sofőr azzal kapcsolatos képességeit ítéli meg, hogy képes-e és ha igen, mennyire gyorsan visszavenni a jármű irányítását. Ezen utóbbi területen három kategória van: a magas, a közepes és az alacsony.
Az Onboard Driver Monitoring Sensor megalkotása közben az Omron komoly előrelépéseket ért el a saját arcfelismerési technológiájának, az OKAO Visionnek a fejlesztése során. Az OKAO Vision képes arra, hogy felismerje az autós pillanatnyi beavatkozási és éberségi állapotát akkor is, ha maszkot vagy napszemüveget hord. Nem csak azt figyelik, hogy nyitva van-e a szeme vagy nincs, hanem azt is, hogy merre fordította a fejét és éppen mire néz.
Az Omron Corporation a világ egyik vezető társasága az ipari automatizálás területén, 117 országban 36 ezer embert foglalkoztat, célja a gyártóipar jövőjének alakításában való vezető szerep. Ehhez szenzorokat és vezérlőrendszereket fejlesztenek, és azokat mesterséges intelligenciával egészítik ki. A vállalat Európában most először mutatta be az Onboard Driver Monitoring Sensor nevű rendszerét. A tavaly ősszel bejelentett módszert várhatóan 2020-ban integrálhatják az első modellekbe.
A megoldást olyan technológiával látták el, amely három paramétert használ a sofőrök képességeinek értékelésére. Az első lépés keretében az ülésfoglaltság felismerésének segítségével azt vizsgálja a rendszer, hogy jelen van-e egy vezető a jármű irányítására. A második lépés az autós szemeinek szkennelése azért, hogy felmérjék: az illető teljes mértékben képes-e vizuálisan ellenőrizni a gépkocsit. Míg a harmadik lépés a sofőr azzal kapcsolatos képességeit ítéli meg, hogy képes-e és ha igen, mennyire gyorsan visszavenni a jármű irányítását. Ezen utóbbi területen három kategória van: a magas, a közepes és az alacsony.
Az Onboard Driver Monitoring Sensor megalkotása közben az Omron komoly előrelépéseket ért el a saját arcfelismerési technológiájának, az OKAO Visionnek a fejlesztése során. Az OKAO Vision képes arra, hogy felismerje az autós pillanatnyi beavatkozási és éberségi állapotát akkor is, ha maszkot vagy napszemüveget hord. Nem csak azt figyelik, hogy nyitva van-e a szeme vagy nincs, hanem azt is, hogy merre fordította a fejét és éppen mire néz.