Berta Sándor
Az ötödik generációnál tartanak az autóradarok
Nagyon fontos, hogy a jövőben az autók minél pontosabban felismerjék a környezetüket.
Az év végére már a Continental több mint 30 millió radarszenzora lesz használatban. A társaság folyamatosan kiépíti a gyártási kapacitásait és kifejlesztette az ötödik generációs radarokat, amelyek sorozatgyártása 2019-től kezdődhet el. Az új készülékeket nem csupán nagyobb teljesítmény jellemzi, hanem az építőkockák elve szerint épülnek fel, így a funkciók mindig rugalmasan a követelményekhez igazíthatók. A 77 GHz-es sáv használatával tovább nő a szenzorok felbontása és lehetővé válik például a kisebb tárgyak (elveszített pótkerék, leesett kipufogó stb.) felismerése.
A távolsági radarok belépő kategóriájába tartozó modelleket 200 méteres hatótávolság és ± 45 fokos látószög, míg a fejlettebbek változatokat akár 300 méteres hatótávolság és ± 60 fokos látószög jellemzi. A közelségi radarok először láthatók el holttér-figyelmeztetési funkcióval, sávváltási asszisztenssel vagy parkolási segéddel. Amennyiben négy közelségi radart szerelnek fel egy járműre, akkor az képes lesz szinte 360 fokban látni. A környezet részlethű megjelenítése elengedhetetlen ahhoz, hogy a fedélzeti rendszerek átvehessék a vezetőtől a gépkocsi irányítását. A radarok mellett kamerákra, Surround View és 3D Flash LiDAR-rendszerekre is szükség van ahhoz, hogy az emberrel megegyező vagy annál jobb teljesítményre képes megoldást lehessen megalkotni.
Az ötödik generációs radarokat a nagyobb teljesítmény mellett kompaktság és rugalmas felhasználás jellemzi. Norbert Hammerschmidt, a Continental radarprogram-menedzsmentjének vezetője kifejtette, hogy ezek a tulajdonságok könnyebbé teszik az alkalmazást a különböző járműplatformokon. A berendezések önmagukban vagy moduláris hardver- és szoftverkörnyezetben is használhatók. A rendszer támogatja nem csupán a jelenlegi High-Speed CAN és CAN-FD szabványokat, hanem felkészítették az Automotive Ethernet támogatására is. Az utóbbinak köszönhetően már rendelkezésre áll a megfelelő sávszélesség a szenzoradatok továbbítására.
Karl Haupt, a Continental sofőrsegítő rendszerekért felelős vezetője az eszközök magasság mérési képességét emelte ki, mint ami lehetővé teszi a különböző kisebb objektumok vagy például az olyan elemek, mint a járdaszegélyek precízebb felismerését. Az új radarokat jellemző nagyobb látószög által lehetővé válhat az autonóm vészfékezés a kereszteződésekben az átkelő forgalom esetében is és eközben a rendszer akár a kerékpárosokat vagy a motorosokat is biztonságosan felismeri, illetve megkülönbözteti. 2020-tól minden újonnan engedélyezett rendszernek ilyen biztonsági követelményeknek kell megfelelniük ahhoz, hogy a European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) keretében megkapja az 5 csillagos, vagyis a legjobb minősítést.
A távolsági radarok készítése októberben kezdődött el a Continental sanghaji üzemében. A cél az, hogy a gyártó évente több millió ilyen berendezést készítsen. A kapcsolódó szenzorokat Németországban, az Amerikai Egyesült Államokban és a Fülöp-szigeteken gyártják.
Az év végére már a Continental több mint 30 millió radarszenzora lesz használatban. A társaság folyamatosan kiépíti a gyártási kapacitásait és kifejlesztette az ötödik generációs radarokat, amelyek sorozatgyártása 2019-től kezdődhet el. Az új készülékeket nem csupán nagyobb teljesítmény jellemzi, hanem az építőkockák elve szerint épülnek fel, így a funkciók mindig rugalmasan a követelményekhez igazíthatók. A 77 GHz-es sáv használatával tovább nő a szenzorok felbontása és lehetővé válik például a kisebb tárgyak (elveszített pótkerék, leesett kipufogó stb.) felismerése.
A távolsági radarok belépő kategóriájába tartozó modelleket 200 méteres hatótávolság és ± 45 fokos látószög, míg a fejlettebbek változatokat akár 300 méteres hatótávolság és ± 60 fokos látószög jellemzi. A közelségi radarok először láthatók el holttér-figyelmeztetési funkcióval, sávváltási asszisztenssel vagy parkolási segéddel. Amennyiben négy közelségi radart szerelnek fel egy járműre, akkor az képes lesz szinte 360 fokban látni. A környezet részlethű megjelenítése elengedhetetlen ahhoz, hogy a fedélzeti rendszerek átvehessék a vezetőtől a gépkocsi irányítását. A radarok mellett kamerákra, Surround View és 3D Flash LiDAR-rendszerekre is szükség van ahhoz, hogy az emberrel megegyező vagy annál jobb teljesítményre képes megoldást lehessen megalkotni.
Az ötödik generációs radarokat a nagyobb teljesítmény mellett kompaktság és rugalmas felhasználás jellemzi. Norbert Hammerschmidt, a Continental radarprogram-menedzsmentjének vezetője kifejtette, hogy ezek a tulajdonságok könnyebbé teszik az alkalmazást a különböző járműplatformokon. A berendezések önmagukban vagy moduláris hardver- és szoftverkörnyezetben is használhatók. A rendszer támogatja nem csupán a jelenlegi High-Speed CAN és CAN-FD szabványokat, hanem felkészítették az Automotive Ethernet támogatására is. Az utóbbinak köszönhetően már rendelkezésre áll a megfelelő sávszélesség a szenzoradatok továbbítására.
Karl Haupt, a Continental sofőrsegítő rendszerekért felelős vezetője az eszközök magasság mérési képességét emelte ki, mint ami lehetővé teszi a különböző kisebb objektumok vagy például az olyan elemek, mint a járdaszegélyek precízebb felismerését. Az új radarokat jellemző nagyobb látószög által lehetővé válhat az autonóm vészfékezés a kereszteződésekben az átkelő forgalom esetében is és eközben a rendszer akár a kerékpárosokat vagy a motorosokat is biztonságosan felismeri, illetve megkülönbözteti. 2020-tól minden újonnan engedélyezett rendszernek ilyen biztonsági követelményeknek kell megfelelniük ahhoz, hogy a European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) keretében megkapja az 5 csillagos, vagyis a legjobb minősítést.
A távolsági radarok készítése októberben kezdődött el a Continental sanghaji üzemében. A cél az, hogy a gyártó évente több millió ilyen berendezést készítsen. A kapcsolódó szenzorokat Németországban, az Amerikai Egyesült Államokban és a Fülöp-szigeteken gyártják.