Berta Sándor
Radarral szerelné fel az autókat az Infineon
A jövőben beépített lokátorok segítségével az autóvezetők elkerülhetik a veszélyes helyzeteket. A tervek szerint a szükséges berendezések olcsóságuk miatt gyakorlatilag bárki számára elérhetők lesznek.
Az Infineon azt szeretné, ha a vezetők időben látnák a veszélyeket és így csökkenthető lenne a balesetek, illetve a dugók száma. A vállalat egy új készülék fejlesztésében vesz részt, amelyet ugyan a középkategóriás autókhoz ajánlanak, de gyakorlatilag bármely személy- vagy akár tehergépkocsiba is beépíthető lesz. A mai gépjármű-fedélzeti közép- és nagyhatótávolságú radarok 20-tól akár 200 méter távolságra is ellátnak, ezáltal hatékony segítői a sofőröknek. Ezeknek az eszközöknek az elterjedését eddig a magas áruk hátráltatta. Az Infineon ezt a problémát akarja megoldani.
A rendszer alapját egy Ausztriában, az Infineon Technologies Austria fejlesztő-kutató cégénél, a DICE-nél kifejlesztett RXN7740 nevű chip szolgáltatja. A radar elektromágneses hullámokat küld folyamatosan a jármű előtti területre és a visszaérkező jelekből állapítja meg a tárgyak és más járművek távolságát, illetve a mozgó dolgok sebességét. A fedélzeti rendszer kiétékeli a beérkező jeleket, és azonnal riasztja a vezetőt, ha fennáll az ütközés veszélye. Ilyenkor automatikusan előrébb tolja a fejtámlákat és még a biztonsági övet is szorosabbra fűzi, valamint adott esetben aktiválja a légzsákokat.
"Számos autóipari céggel dolgozunk együtt. A chip ára jelenleg 30 és 40 euró között van. A sorozatgyártás várhatóan már 2009 közepén elkezdődhet, az első rendszerek 2010-től lesznek kaphatók" - nyilatkozta Ingrid Lawicka, az Infineon szóvivője. Az alacsony árat az teszi lehetővé, hogy a chipeket egy új technológia segítségével kifejezetten a gépkocsikban való alkalmazásra készítik, az alapanyaguk szílicium-germánium ötvözet.
A Strategy Analytics nevű piackutató cég egyébként arra számít, hogy a biztonsági riasztórendszerek száma 2011-ig világszerte évente átlagosan 65 százalékkal nő majd. Így 2011-re átlagosan 3 millió járműből már 2,3 millióban, 2014-re pedig az újonnan gyártott gépkocsik 7 százalékában lesz ilyen berendezés.
Az Infineon azt szeretné, ha a vezetők időben látnák a veszélyeket és így csökkenthető lenne a balesetek, illetve a dugók száma. A vállalat egy új készülék fejlesztésében vesz részt, amelyet ugyan a középkategóriás autókhoz ajánlanak, de gyakorlatilag bármely személy- vagy akár tehergépkocsiba is beépíthető lesz. A mai gépjármű-fedélzeti közép- és nagyhatótávolságú radarok 20-tól akár 200 méter távolságra is ellátnak, ezáltal hatékony segítői a sofőröknek. Ezeknek az eszközöknek az elterjedését eddig a magas áruk hátráltatta. Az Infineon ezt a problémát akarja megoldani.
A rendszer alapját egy Ausztriában, az Infineon Technologies Austria fejlesztő-kutató cégénél, a DICE-nél kifejlesztett RXN7740 nevű chip szolgáltatja. A radar elektromágneses hullámokat küld folyamatosan a jármű előtti területre és a visszaérkező jelekből állapítja meg a tárgyak és más járművek távolságát, illetve a mozgó dolgok sebességét. A fedélzeti rendszer kiétékeli a beérkező jeleket, és azonnal riasztja a vezetőt, ha fennáll az ütközés veszélye. Ilyenkor automatikusan előrébb tolja a fejtámlákat és még a biztonsági övet is szorosabbra fűzi, valamint adott esetben aktiválja a légzsákokat.
"Számos autóipari céggel dolgozunk együtt. A chip ára jelenleg 30 és 40 euró között van. A sorozatgyártás várhatóan már 2009 közepén elkezdődhet, az első rendszerek 2010-től lesznek kaphatók" - nyilatkozta Ingrid Lawicka, az Infineon szóvivője. Az alacsony árat az teszi lehetővé, hogy a chipeket egy új technológia segítségével kifejezetten a gépkocsikban való alkalmazásra készítik, az alapanyaguk szílicium-germánium ötvözet.
A Strategy Analytics nevű piackutató cég egyébként arra számít, hogy a biztonsági riasztórendszerek száma 2011-ig világszerte évente átlagosan 65 százalékkal nő majd. Így 2011-re átlagosan 3 millió járműből már 2,3 millióban, 2014-re pedig az újonnan gyártott gépkocsik 7 százalékában lesz ilyen berendezés.