Berta Sándor

Lézerradarok fejlesztésébe fektet a Ford és a Baidu

Az amerikai gyártó és a kínai internetkonszern egy autóipari beszállítócégbe invesztál.

A Ford és a Baidu 150 millió dolláros befektetésének célpontja a tengerentúli Velodyne, amely az autonóm közlekedéshez szükséges kulcstechnológiát, lézerradarokat fejleszt, tökéletesít és szállítja. A cég az ilyen eszközök vezető gyártójának számít. A megalkotott berendezések lézersugarakkal tapogatják le a járművek közvetlen 200 méteres környezetét, s az így keletkező adatokból ezután létrehozható az adott környezet és a mozgó objektumok 3D-modellje. Többek között a Google is ezt a módszert alkalmazza a projektjeiben.

A bejelentés azért nem meglepő, mert a Ford korábban már jelezte, hogy 20 Fusion Hybrid járművénél a Velodyne LiDAR-radarjának a legújabb változatát alkalmazza, míg a Baidu kapcsán is ismert, hogy szintén önállóan közlekedő gépkocsik megalkotásán dolgozik. A Velodyne nem kommentálta a hírt és a tranzakció pénzügyi részleteit sem árulta el.

A társaság több mint 200 embert foglalkoztat és Mike Jellen elnök közölte, hogy a következő 12-18 hónapon belül a kétszeresére akarják növelni az alkalmazottai számát. A fejlesztéseknek és a sikereknek köszönhetően sikerült a LiDAR-rendszer árát - a legutóbbi prototípus esetében - több mint 80 000 dollárról 8000 dollárra csökkenteni, s ha elindulna a sorozatgyártás az ár tovább mérséklődhetne. A cél az, hogy egy modul 2018-ra már kevesebb, mint 100 dollárba kerüljön. Egy önállóan közlekedő autóhoz 2-4 ilyen szenzor kell. A LiDAR másodpercenként 300 000 és 1,2 millió bytenyi produkál. A vállalat több mint 10 vezető autógyártóval működik együtt, de e kooperációk közül is kiemelkedik a Forddal való kapcsolata.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #6
    A 10 dollaros megoldasnal phased array lidar-t hasznalnak, viszont a meretukbol adodoan ezek a kis lidar chipek csak par tiz meterre latnak el. A 80 v. 8 ezer dollaros meg tobb kilometerre is. Persze egy onvezeto autohoz ez teljesen folosleges, az idealis erzekelesi tavolsag valahol a ketto kozott lenne. A google egyebkent csak 1 lidart szerelt a tetore, ezt lehetne kivaltani par tucat kozelre nezo kis chippel es 4 kozepes tavolsagu, hasonloan csak 90-120 fokos latoszogu, mozgo alkatreszt nem tartalmazo szenzorral. Valoszinuleg a cikkben emlitett fejlesztes is ezt tuzte ki celnak.
  • fonak #5
    OK, akkor lidar:)
  • Macropus Rufus #4
    "Ja tenyleg nem lezerbol vannak, csak a szkeneleshez hasznalnak lezert."
    és éppen ezért nem lehet radar a neve.
  • Inquisitor #3
    "A fejlesztéseknek és a sikereknek köszönhetően sikerült a LiDAR-rendszer árát - a legutóbbi prototípus esetében - több mint 80 000 dollárról 8000 dollárra csökkenteni, s ha elindulna a sorozatgyártás az ár tovább mérséklődhetne."

    Ahhoz képest, hogy a DARPA projektben kifejlesztett szuper kicsi LIDAR állítólag 10 dollár lesz, ez nem is akkora ugrás. ;)
  • duke #2
    Ja tenyleg nem lezerbol vannak, csak a szkeneleshez hasznalnak lezert.
  • Macropus Rufus #1
    olyan, hogy lézerradar nincs.