Berta Sándor

Robot­hó­­kotró­kat tesztel a Daimler

A gyártó automatizált járműveket fejlesztett ki és tesztelt egy repülőtéren.

Martin Daum, a Daimler AG elnökségi tagja kijelentette, hogy nem csupán beszélnek az új technológiákról, hanem azokat meg is valósítják. A legkorszerűbb asszisztensrendszereket fokozatosan fejlesztik ki, a végső cél pedig az automatizált vezetés. A társaság a pferdsfeldi repülőtéren próbálta ki a legújabb rendszerét. A repülőterek le- és felszállópályáit folyamatosan hó- és jégmentesen kell tartani. A kapcsolódó projekt neve Automated Airfield Ground Maintenance (AAGM), amelynek keretében négy Mercedes-Benz Arocs hókotrót automatizáltak és kapcsoltak össze távirányítással. A programban a Daimler Lab1886, a Daimler Trucks és a Fraport AG működött együtt.

A négy Arocs tesztjárművet ellátták az új Remote Truck Interface (RTI) nevű interfésszel, amelynek a segítségével a hókotrók nem csupán távirányíthatók, hanem lehetővé válik az adatok megosztása is. Az RTI az új technika "szíve" és lehetővé teszi, hogy egy jármű akár vezesse, akár kövesse a többit. Mindegyik hókotrót ellátták differenciális GPS-szel (DGPS) és a legkorszerűbb járművek közötti kommunikációs rendszerrel. Az adatok megosztása 0,1 másodpercenként valósul meg a hókotrók és az RTI fő vezérlőegysége között.


Az RTI egyik fontos eleme az integrált biztonsági koncepció. Ez azt jelenti, hogy minden járműfunkciót ellenőriz a rendszer és amint egy hibát észlel, az egyes hókotrók gyorsan és biztonságosan leállíthatók, majd manuálisan üzemeltethetők tovább. Az új rendszer lehetővé teszi, hogy a konvojt vezető hókotró megadja az útvonalat, az irányt és a sebességet is. A DGPS pontossága 3 centiméteres. A prototípusok a Mercedes-Benz Arocs 2045 AS modellre épülnek, 23 méter hosszúak és 25 tonna súlyúak.

Martin Zeilinger, a Daimler Trucks fejlesztési vezetője kifejtette, hogy a megoldás hasznos lehet például a bányákban, a konténerterminálokon és más zárt területeken is. Susanne Hahn, a Lab1886 vezetője hangsúlyozta, hogy a feladatuk az, hogy új, innovatív üzleti modelleket dolgozzanak ki a Daimler AG számára. Ez a projekt egy nagyon jó példa erre és megmutatja, hogy miként lehet az innovációkat ötvözni a konkrét ügyféligényekkel azért, hogy új piacokat lehessen szerezni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dzsagon #1
    Miért kell elkotorni a robot­hó­­t?