Berta Sándor
Felelős-e az Apple az iPhone vezetés közbeni használatáért?
A cég megakadályozhatná az ilyen működést, mégsem teszi, egy per a részfelelősség kérdését feszegeti.
Az Apple-t az Amerikai Egyesült Államokban beperelték és azzal vádolják, hogy részfelelőssége van egyes balesetek bekövetkezésében. A keresetben szerepel, hogy a gyártó a nyereségvágyat a biztonság elé helyezte és semmit sem tett azért, hogy egy automatikus készülékzárat integráljon az iPhone okostelefonba, pedig az megakadályozná, hogy a felhasználók használhassák vezetés közben az eszközeiket.
A konszern minden részfelelősséget elutasított és azt közölte, hogy a teljes felelősség az autósoké. A társaság arra hivatkozott, hogy gyártóként nem viselhet felelősséget ügyfelei törvénytelen tetteiért. A másik oldal viszont azzal érvelt, hogy az Apple korábban már kifejlesztett egy technikát, amelynek a segítségével automatikusan ki lehet kapcsolni az iPhone bizonyos funkcióit. Sőt, az óriáscég 2014-ben szabadalmat is nyújtott be a technikával kapcsolatban. Az Apple alighanem azért nem alkalmazza azt, mert attól tart, hogy akkor csökkennének eladásaik.
Korábban már volt egy hasonló per Texasban, akkor egy 5 éves gyerek hozzátartozói perelték be az Apple-t, mondván a lányuk azért halt meg 2014 decemberében, mert az autójukkal ütköző sofőr a baleset ideje alatt a Facetime funkciót használta. A júniusban bemutatott iOS 11-ben egyébként elérhető a Do Not Disturb While Driving funkció, amellyel vezetés közben kiiktathatók a kevésbé fontos értesítések.
Sok sofőr szeret vezetés közben tweeteket és más bejegyzéseket írni, vagy információkat keresni, annak ellenére, hogy mindez tilosnak számít. Egy ideje felmerült, hogy az illetékesek hozzanak új intézkedéseket az okostelefonok jelentette figyelemelvonással kapcsolatban. Megoldást jelenthetne például a kihangosítás és a hangvezérlés vezetés közbeni kötelezővé tétele.
Az Apple-t az Amerikai Egyesült Államokban beperelték és azzal vádolják, hogy részfelelőssége van egyes balesetek bekövetkezésében. A keresetben szerepel, hogy a gyártó a nyereségvágyat a biztonság elé helyezte és semmit sem tett azért, hogy egy automatikus készülékzárat integráljon az iPhone okostelefonba, pedig az megakadályozná, hogy a felhasználók használhassák vezetés közben az eszközeiket.
A konszern minden részfelelősséget elutasított és azt közölte, hogy a teljes felelősség az autósoké. A társaság arra hivatkozott, hogy gyártóként nem viselhet felelősséget ügyfelei törvénytelen tetteiért. A másik oldal viszont azzal érvelt, hogy az Apple korábban már kifejlesztett egy technikát, amelynek a segítségével automatikusan ki lehet kapcsolni az iPhone bizonyos funkcióit. Sőt, az óriáscég 2014-ben szabadalmat is nyújtott be a technikával kapcsolatban. Az Apple alighanem azért nem alkalmazza azt, mert attól tart, hogy akkor csökkennének eladásaik.
Korábban már volt egy hasonló per Texasban, akkor egy 5 éves gyerek hozzátartozói perelték be az Apple-t, mondván a lányuk azért halt meg 2014 decemberében, mert az autójukkal ütköző sofőr a baleset ideje alatt a Facetime funkciót használta. A júniusban bemutatott iOS 11-ben egyébként elérhető a Do Not Disturb While Driving funkció, amellyel vezetés közben kiiktathatók a kevésbé fontos értesítések.
Sok sofőr szeret vezetés közben tweeteket és más bejegyzéseket írni, vagy információkat keresni, annak ellenére, hogy mindez tilosnak számít. Egy ideje felmerült, hogy az illetékesek hozzanak új intézkedéseket az okostelefonok jelentette figyelemelvonással kapcsolatban. Megoldást jelenthetne például a kihangosítás és a hangvezérlés vezetés közbeni kötelezővé tétele.