Berta Sándor
Lemondott az autófejlesztésről az Apple
A kaliforniai gyártó alighanem jegelte az önállóan közlekedő gépkocsikkal kapcsolatos terveit.
A Bloomberg azt írta, hogy az elmúlt hónapokban toborzott több száz szakember jelentős része már ismét más részlegeknek dolgozik és nem pedig a Titan projekten. Emellett az Apple jelentősen visszavett a korábbi elképzelésekből, így a cél már nem egy egész jármű kifejlesztése, hanem egy "önállóan közlekedő rendszer" megalkotása. Ezt a szoftvert más vállalatok alkalmazhatnák a saját modelljeikhez. Mindez azt jelentené, hogy a társaság gyakorlatilag az autóipar beszállítójává válik, hiszen a technológiáját elérhetővé teszi az önállóan közlekedő gépkocsik számára.
Az Apple menedzsmentje némileg nyomást gyakorolt a Titan projekt vezetőire és tagjaira: amennyiben 2017 végéig nem lesz jelentős előrelépés, akkor ezen a területen az erőfeszítések feladásával kell számolni. Az Apple egész egyszerűen nem akarja megkockáztatni, hogy a téma végül dollármilliárdokat emésszen fel.
Az sem segített, hogy korábban a menedzsmentben vita bontakozott ki arról is, hogy a társaság robotjárművének milyen képességekkel és tulajdonságokkal kell rendelkeznie. Csak azután lett rend, hogy Bob Mansfieldet nevezték ki a részleg vezetőjének. A menedzser átalakította a projektet és elvetette azt az ötletet, hogy egy Tesla-konkurens modellt fejlesszenek ki. A csapatnak azzal is szembesülnie kellett, hogy az autóiparban szinte semmit sem ér a hírnevük, megjelenési tervük egyáltalán nem hatotta meg a beszállítókat.
Augusztus elején kiszivárgott, hogy a szoftverek felé tolódik el az Apple autóprojektje, ugyanis a fejlesztőcsapat tagja lett Dan Dodge, a QNX korábbi alapítója és vezérigazgatója.
A Bloomberg azt írta, hogy az elmúlt hónapokban toborzott több száz szakember jelentős része már ismét más részlegeknek dolgozik és nem pedig a Titan projekten. Emellett az Apple jelentősen visszavett a korábbi elképzelésekből, így a cél már nem egy egész jármű kifejlesztése, hanem egy "önállóan közlekedő rendszer" megalkotása. Ezt a szoftvert más vállalatok alkalmazhatnák a saját modelljeikhez. Mindez azt jelentené, hogy a társaság gyakorlatilag az autóipar beszállítójává válik, hiszen a technológiáját elérhetővé teszi az önállóan közlekedő gépkocsik számára.
Az Apple menedzsmentje némileg nyomást gyakorolt a Titan projekt vezetőire és tagjaira: amennyiben 2017 végéig nem lesz jelentős előrelépés, akkor ezen a területen az erőfeszítések feladásával kell számolni. Az Apple egész egyszerűen nem akarja megkockáztatni, hogy a téma végül dollármilliárdokat emésszen fel.
Az sem segített, hogy korábban a menedzsmentben vita bontakozott ki arról is, hogy a társaság robotjárművének milyen képességekkel és tulajdonságokkal kell rendelkeznie. Csak azután lett rend, hogy Bob Mansfieldet nevezték ki a részleg vezetőjének. A menedzser átalakította a projektet és elvetette azt az ötletet, hogy egy Tesla-konkurens modellt fejlesszenek ki. A csapatnak azzal is szembesülnie kellett, hogy az autóiparban szinte semmit sem ér a hírnevük, megjelenési tervük egyáltalán nem hatotta meg a beszállítókat.
Augusztus elején kiszivárgott, hogy a szoftverek felé tolódik el az Apple autóprojektje, ugyanis a fejlesztőcsapat tagja lett Dan Dodge, a QNX korábbi alapítója és vezérigazgatója.