Berta Sándor
A McLaren iránt érdeklődik az Apple
A kaliforniai óriáscég komoly egyeztetésekbe kezdett a brit autógyártóval, és állítolag már tesztelik saját önállóan közlekedő járműveiket.
A The Financial Times értesülései alapján az Apple legújabb felvásárlási célpontja a brit McLaren lehet. A tárgyalások a háttérben már el is kezdődtek és a kiszivárgott információk szerint akár a vállalat átvétele is szóba kerülhet. Az újságnak nyilatkozó bennfentesek közölték, hogy az eddigi beszélgetések során egyaránt felmerült, hogy az Apple teljesen felvásárolhatja a szigetországi autógyártót, de az is, hogy stratégiai tulajdonrészt szerezhet abban.
Az egyeztetések állítólag már néhány hónappal ezelőtt elkezdődtek. A brit cég az utcai forgalomban is használható sportkocsikat készít, amelyek több száz lóerősek és amelyek akár több százezer, vagy egymillió euróba is kerülhetnek. Tavaly a McLaren több mint 1600 járművet épített. A gyártó emellett elsősorban a Forma-1 sorozatban indított versenyistállójáról ismert. A vállalat előszeretettel alkalmaz innovatív, műanyagokon alapuló és autóelektronikai megoldásokat. A McLaren jelenleg veszteséges, az értéke körülbelül 1,5 milliárd font lehet. Az Apple számára az esetleges tulajdonrész-szerzés vagy felvásárlás aligha lenne megterhelő, hiszen a konszernnek több százmilliárd dolláros készpénztartaléka van.
Az Apple - szokásához híven - nem akarta a The Financial Times cikkét kommentálni, a McLaren viszont cáfolta a tranzakciót, habár a tárgyalásokat elismerte. A két cég tökéletesen passzolna egymáshoz, ugyanis a brit cégnek mindene megvan, ami a területre beszálló óriáscégnek kellhet: elektromos autója, saját fejlesztésű megoldása, mely a mozgási energiát felhasználva tölti az akkumulátorkat, ráadásul a neve is megmaradhatna, gondoljunk csak a füleseiről ismert Beats bekebelezésére.
A mérnöki csapatra szükség is lehet, mivel a The New York Times bennfentesekre hivatkozva arról számolt be, hogy a kaliforniai konszern önállóan közlekedő gépkocsijai már nem a garázsban vagy laboratóriumban vannak, hanem a szakemberek "éles körülmények" között gyűjtik a segítségükkel a tapasztalatokat. Bár az Apple hivatalosan sosem ismerte el, hogy robotjárművet fejlesztene, azonban az elmúlt években ezzel kapcsolatban számos információ szivárgott ki. Így derült ki, hogy a társaság elektromos autója 2019-től érkezhet és júliusban Bob Mansfield lett az Apple önállóan közlekedő, elektromos meghajtású gépkocsiját fejlesztő részlegének első embere. Ezt követően ismertté vált, hogy a program a szoftverek felé tolódik el.
A fejlesztőcsapat az elmúlt 18 hónapban jelentős mértékben bővült, most már több mint 1000 tagja van. Azonban ezzel párhuzamosan egyre több probléma merült fel az új járművel kapcsolatban. Az akadályok ellenére az Apple egyáltalán nem hátrált meg, hanem tesztelni kezdte a prototípusokat, méghozzá bizonyos elzártabb környezetekben lévő korlátozott forgalmú útszakaszokon. A cég tavaly augusztusban tesztpályákat keresett autóinak, akkor lehetséges helyszínként felmerült a GoMentum Station nevű korábbi tengerészeti támaszpont, amely Kaliforniában található és napjainkban az önállóan közlekedő gépkocsik tesztelési központjának számít.
A The Financial Times értesülései alapján az Apple legújabb felvásárlási célpontja a brit McLaren lehet. A tárgyalások a háttérben már el is kezdődtek és a kiszivárgott információk szerint akár a vállalat átvétele is szóba kerülhet. Az újságnak nyilatkozó bennfentesek közölték, hogy az eddigi beszélgetések során egyaránt felmerült, hogy az Apple teljesen felvásárolhatja a szigetországi autógyártót, de az is, hogy stratégiai tulajdonrészt szerezhet abban.
Az egyeztetések állítólag már néhány hónappal ezelőtt elkezdődtek. A brit cég az utcai forgalomban is használható sportkocsikat készít, amelyek több száz lóerősek és amelyek akár több százezer, vagy egymillió euróba is kerülhetnek. Tavaly a McLaren több mint 1600 járművet épített. A gyártó emellett elsősorban a Forma-1 sorozatban indított versenyistállójáról ismert. A vállalat előszeretettel alkalmaz innovatív, műanyagokon alapuló és autóelektronikai megoldásokat. A McLaren jelenleg veszteséges, az értéke körülbelül 1,5 milliárd font lehet. Az Apple számára az esetleges tulajdonrész-szerzés vagy felvásárlás aligha lenne megterhelő, hiszen a konszernnek több százmilliárd dolláros készpénztartaléka van.
Az Apple - szokásához híven - nem akarta a The Financial Times cikkét kommentálni, a McLaren viszont cáfolta a tranzakciót, habár a tárgyalásokat elismerte. A két cég tökéletesen passzolna egymáshoz, ugyanis a brit cégnek mindene megvan, ami a területre beszálló óriáscégnek kellhet: elektromos autója, saját fejlesztésű megoldása, mely a mozgási energiát felhasználva tölti az akkumulátorkat, ráadásul a neve is megmaradhatna, gondoljunk csak a füleseiről ismert Beats bekebelezésére.
A mérnöki csapatra szükség is lehet, mivel a The New York Times bennfentesekre hivatkozva arról számolt be, hogy a kaliforniai konszern önállóan közlekedő gépkocsijai már nem a garázsban vagy laboratóriumban vannak, hanem a szakemberek "éles körülmények" között gyűjtik a segítségükkel a tapasztalatokat. Bár az Apple hivatalosan sosem ismerte el, hogy robotjárművet fejlesztene, azonban az elmúlt években ezzel kapcsolatban számos információ szivárgott ki. Így derült ki, hogy a társaság elektromos autója 2019-től érkezhet és júliusban Bob Mansfield lett az Apple önállóan közlekedő, elektromos meghajtású gépkocsiját fejlesztő részlegének első embere. Ezt követően ismertté vált, hogy a program a szoftverek felé tolódik el.
A fejlesztőcsapat az elmúlt 18 hónapban jelentős mértékben bővült, most már több mint 1000 tagja van. Azonban ezzel párhuzamosan egyre több probléma merült fel az új járművel kapcsolatban. Az akadályok ellenére az Apple egyáltalán nem hátrált meg, hanem tesztelni kezdte a prototípusokat, méghozzá bizonyos elzártabb környezetekben lévő korlátozott forgalmú útszakaszokon. A cég tavaly augusztusban tesztpályákat keresett autóinak, akkor lehetséges helyszínként felmerült a GoMentum Station nevű korábbi tengerészeti támaszpont, amely Kaliforniában található és napjainkban az önállóan közlekedő gépkocsik tesztelési központjának számít.