Berta Sándor

A McLaren iránt érdeklődik az Apple

A kaliforniai óriáscég komoly egyeztetésekbe kezdett a brit autógyártóval, és állítolag már tesztelik saját önállóan közlekedő járműveiket.

A The Financial Times értesülései alapján az Apple legújabb felvásárlási célpontja a brit McLaren lehet. A tárgyalások a háttérben már el is kezdődtek és a kiszivárgott információk szerint akár a vállalat átvétele is szóba kerülhet. Az újságnak nyilatkozó bennfentesek közölték, hogy az eddigi beszélgetések során egyaránt felmerült, hogy az Apple teljesen felvásárolhatja a szigetországi autógyártót, de az is, hogy stratégiai tulajdonrészt szerezhet abban.

Az egyeztetések állítólag már néhány hónappal ezelőtt elkezdődtek. A brit cég az utcai forgalomban is használható sportkocsikat készít, amelyek több száz lóerősek és amelyek akár több százezer, vagy egymillió euróba is kerülhetnek. Tavaly a McLaren több mint 1600 járművet épített. A gyártó emellett elsősorban a Forma-1 sorozatban indított versenyistállójáról ismert. A vállalat előszeretettel alkalmaz innovatív, műanyagokon alapuló és autóelektronikai megoldásokat. A McLaren jelenleg veszteséges, az értéke körülbelül 1,5 milliárd font lehet. Az Apple számára az esetleges tulajdonrész-szerzés vagy felvásárlás aligha lenne megterhelő, hiszen a konszernnek több százmilliárd dolláros készpénztartaléka van.

Az Apple - szokásához híven - nem akarta a The Financial Times cikkét kommentálni, a McLaren viszont cáfolta a tranzakciót, habár a tárgyalásokat elismerte. A két cég tökéletesen passzolna egymáshoz, ugyanis a brit cégnek mindene megvan, ami a területre beszálló óriáscégnek kellhet: elektromos autója, saját fejlesztésű megoldása, mely a mozgási energiát felhasználva tölti az akkumulátorkat, ráadásul a neve is megmaradhatna, gondoljunk csak a füleseiről ismert Beats bekebelezésére.


A mérnöki csapatra szükség is lehet, mivel a The New York Times bennfentesekre hivatkozva arról számolt be, hogy a kaliforniai konszern önállóan közlekedő gépkocsijai már nem a garázsban vagy laboratóriumban vannak, hanem a szakemberek "éles körülmények" között gyűjtik a segítségükkel a tapasztalatokat. Bár az Apple hivatalosan sosem ismerte el, hogy robotjárművet fejlesztene, azonban az elmúlt években ezzel kapcsolatban számos információ szivárgott ki. Így derült ki, hogy a társaság elektromos autója 2019-től érkezhet és júliusban Bob Mansfield lett az Apple önállóan közlekedő, elektromos meghajtású gépkocsiját fejlesztő részlegének első embere. Ezt követően ismertté vált, hogy a program a szoftverek felé tolódik el.

A fejlesztőcsapat az elmúlt 18 hónapban jelentős mértékben bővült, most már több mint 1000 tagja van. Azonban ezzel párhuzamosan egyre több probléma merült fel az új járművel kapcsolatban. Az akadályok ellenére az Apple egyáltalán nem hátrált meg, hanem tesztelni kezdte a prototípusokat, méghozzá bizonyos elzártabb környezetekben lévő korlátozott forgalmú útszakaszokon. A cég tavaly augusztusban tesztpályákat keresett autóinak, akkor lehetséges helyszínként felmerült a GoMentum Station nevű korábbi tengerészeti támaszpont, amely Kaliforniában található és napjainkban az önállóan közlekedő gépkocsik tesztelési központjának számít.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • nkmedve #14
    Persze ez igénytől függ, van akinél egy Androidos tablet vagy iPad is ki tud váltani bármilyen laptopot. De azért az tény, hogy a Macbook elég túlárazott jelenleg ahhoz képest amit nyújt. Majd ha még kicsit fejlődik az Core M, és még rá tudnak biggyeszteni egy USB-C-t akkor talán tényleg jó gép lehet belőle (árazástól is függ).

    Nagyon remélem hogy az Apple nem gondolja komolyan hogy ezzel az új Macbook vonallal váltja le az Air-t, nagyon csalódott leszek ha nem viszik azt tovább. Egy 13-as Air a mostani CPU-kkal már simán jó mindenre és még mindig nagyon jól hordozható (akinek az az 1-1.3 kiló okoz gondot annak ajánlanék egy fitnesztermet nagyon gyorsan :D ). Az ára sem vészes ha azt nézzük hogy egy teljes értékű, munkára és casual játékra is alkalmas gépet kap az ember. Már nagyon rég bizgeti a fantáziámat, a 15-ös Pro mellé (vagy helyett) jó lenne hordozásra.
  • pixx #13
    Nekem az van, igaz sokadik gép, de annyira kiváltotta többi laptopot, hogy azokat el is adogattam. Még a 13-s Macbook Prot is eladatam, mert azképest dög nehéz volt ehhez képest.
    Tablet méretű, asztali Op rendszerrel. Teljesen megfelelő nekem.
    Utoljára szerkesztette: pixx, 2016.09.26. 11:13:32
  • pixx #12
    2 terrám van, az nem nem kevés, havi 6 ezerért meg ajándék az előfizetés.
    De legtöbbször pdf-ben wordben, vagy excelben dolgozom. Ezek könnyen jönnek, mennek. Viszont jó sok van belőle.
  • nkmedve #11
    "Ehhez kepest az Apple rak a csucs laptopjara egy darabot, azt is csak nagynehezen."

    Az új Macbook mióta az Apple csúcsgépe? Ez csak egy mellékvágány, egy drága játékszer azoknak akik megengedhetik maguknak sokadik gépnek, egy Apple féle netbook (messze a legrosszabb ár/érték aránnyal az összes eddigi Mac-et figyelembe véve). Talán majd az 5. generációra kiforrja magát és tényleg használható lesz. Jelenleg aki bármi komolyat akar művelni az vesz egy Air-t vagy Pro-t amin van több USB és használhatóbb hardver.

    A jack elhagyása szerintem nem az ördögtől való dolog, főleg hogy egy ingyenes átalakitóval továbbra is használható azoknak akik igénylik. Engem mindig is zavart a kábel amikor utcán telefonról hallgattam zenét, 1000x inkább használok egy bluetooth fülhallgatót (igy a lightning-os fülesek, külső DAC-ok célcsoportja se én vagyok, ahogy szerintem a többi felhasználó nagy része sem).
  • NEXUS6 #10
    Valszeg egy kis szériás sportkocsigyár lesz az utolsó, amelyik villany robotkocsi gyártására állna át.
  • Ender Wiggin #9
    Jó is az, mikor valakinek olyan kevés adata van, hogy felhőben tudja tárolni...

    Egyébbként mire ez a cikk kijött a McLaren már cáfolta. Bár ez nem jelenti azt, hogy végül nem lesz üzlet...
  • syn7h37ic #8
    A McLaren lassan iLaren lesz.
  • pixx #7
    Nekem 1 éve macbookom, és azt az egyetlenegy usb-c 2 alakalom kivételével, csak töltésre használtam.
    Privát felhőbe dolgozom, így nem látom értelmét az usb-nek.
    Elhiszem, hogy van, akinek kell, meg a cd/dvd író, én nem vagyok köztük.
    Elsőre én se gondoltam volna, de aztán tényleg nem kelett. Az asztali gépemben itt van egy blue-ray író, és talán 3 év alatt ha 6 cd megírtam vele.
    De lehet venni Macbook Prot azon van usb, nekem a hordozhatóság fontos, és a kis súly, és persze a stabilitás. Win-t használok 20 éve, egy éve pedig OSX-t. ÉS el kell ismernem, nem kis előny, hogy kinyitom a laptopom, és dolgozni tudok 3-4 havonta egy újraindítás. Próbáld meg ezt win alatt, ahol a legtöbb program vagy driver nem képes felkellni.
  • pixx #6
    Már jó pár lightning füles volt már a bejelentés előtt is.
  • kvp #5
    A korabbi android-os (es meg korabban ericsson-os) probalkozasoknak az lett a vege, hogy visszaraktak az audio csatlakozot. Lenne ertelme atallni digitalisra, de csak ugy ha tobb csatlakozot raknak a telefonra. Pl. egymas melle ket USB-C-t.

    Az analog jack-nek (foleg a kismeretu 4 eresnek) egy nagy ertelme van ma is, az, hogy nagyon olcson es egyszeruen lehet hozza periferiakat csatlakoztatni es a ket csatorna ki, egy csatorna be + max. 5 nyomogomb es radioantenna funkcionalitas eleg jo, mindez ugy hogy semmilyen digitalis elektronika nem kell a periferiakba, csak par olcso alkatresz.

    Ez a port hiany ujabban szinte csak az Apple problemaja, pl. a Lenovo is kepes 3 usb portot (2 teljes meretut) rakni egy kisebb netbook-ba is, meg akkor is ha osszecsukhatora kell megcsinalnia a port hazat, hogy beferjen a vekony hazba. Ehhez kepest az Apple rak a csucs laptopjara egy darabot, azt is csak nagynehezen.