Berta Sándor
Végleg lemondott a saját autó fejlesztéséről az Apple
A konszern más módon hasznosítaná a tapasztalatait.
A The New York Times arról számolt be, hogy az Apple menedzsmentjében végleg lekerült a napirendről egy saját közúti jármű kifejlesztésének az ötlete és a területtel foglalkozó részleg az autonóm vezetési rendszerekre összpontosít. A kapcsolódó technológiát hamarosan a PAIL (Palo Alto to Infinite Loop) nevű szolgáltatásnál fogja tesztelni a társaság. A PAIL önállóan közlekedő autókra épülne és a dolgozókat szállítaná az óriáscég különböző kirendeltségei között a Szilícium-völgyben. Az alkalmazott önállóan közlekedő gépkocsik egy külső gyártótól származnának, míg a szükséges technológiát az Apple biztosítaná. A vállalat így akar értékes tapasztalatokat szerezni a meglévők mellé és tovább optimalizálni a még fejlesztés alatt lévő járműszoftverét.
Az amerikai napilap több okot is megnevezett azzal kapcsolatban, hogy miért bukhatott el az Apple autóprojektje. Az egyik ok a világos koncepció hiánya volt arról, hogy pontosan mit is szeretne az Apple az önállóan közlekedő gépkocsival. Komoly vita volt arról is, hogy egy teljesen autonóm jármű készüljön vagy a sofőrnek is legyen lehetősége beavatkozni a vezetési folyamatba. A fejlesztőcsapat tagjait emellett rendkívüli módon irritálták a gyakran változó prioritások és a nem realisztikus határidők.
A szakemberek ennek ellenére számos ötletet részletesen kidolgoztak: voltak tervek például önállóan és hangtalanul kinyíló és záródó ajtókra, továbbá kormány és gázpedál nélküli belső térre, amelyben a kiterjesztett valóság technológiát támogató kijelzőket helyeztek el. Emellett sikerült radikálisan csökkenteniük a tetőkön elhelyezett, a környzetet figyelő LIDAR-egységek méretét. Végül felmerült a kerék újbóli feltalálása. Ez nem vicc, a Titan projekt egyik csapata ugyanis azzal foglalkozott, hogy olyan kereket készítsen, amely a hagyományos kerekekhez képest jobban alkalmas az oldalirányú mozgások végrehajtására.
A projekt meglehetősen előrehaladott volt, a cég áprilisban kapott engedélyt kaliforniai tesztelésre, A DMV adatai alapján a licenc három átépített, 2015-ös évjáratú Lexus RX450h SUV gépkocsira és hat vezetőre vonatkozott. Az Apple itt vizsgálta éles körülmények között a fedélzeti szoftverét.
A The New York Times arról számolt be, hogy az Apple menedzsmentjében végleg lekerült a napirendről egy saját közúti jármű kifejlesztésének az ötlete és a területtel foglalkozó részleg az autonóm vezetési rendszerekre összpontosít. A kapcsolódó technológiát hamarosan a PAIL (Palo Alto to Infinite Loop) nevű szolgáltatásnál fogja tesztelni a társaság. A PAIL önállóan közlekedő autókra épülne és a dolgozókat szállítaná az óriáscég különböző kirendeltségei között a Szilícium-völgyben. Az alkalmazott önállóan közlekedő gépkocsik egy külső gyártótól származnának, míg a szükséges technológiát az Apple biztosítaná. A vállalat így akar értékes tapasztalatokat szerezni a meglévők mellé és tovább optimalizálni a még fejlesztés alatt lévő járműszoftverét.
Az amerikai napilap több okot is megnevezett azzal kapcsolatban, hogy miért bukhatott el az Apple autóprojektje. Az egyik ok a világos koncepció hiánya volt arról, hogy pontosan mit is szeretne az Apple az önállóan közlekedő gépkocsival. Komoly vita volt arról is, hogy egy teljesen autonóm jármű készüljön vagy a sofőrnek is legyen lehetősége beavatkozni a vezetési folyamatba. A fejlesztőcsapat tagjait emellett rendkívüli módon irritálták a gyakran változó prioritások és a nem realisztikus határidők.
A szakemberek ennek ellenére számos ötletet részletesen kidolgoztak: voltak tervek például önállóan és hangtalanul kinyíló és záródó ajtókra, továbbá kormány és gázpedál nélküli belső térre, amelyben a kiterjesztett valóság technológiát támogató kijelzőket helyeztek el. Emellett sikerült radikálisan csökkenteniük a tetőkön elhelyezett, a környzetet figyelő LIDAR-egységek méretét. Végül felmerült a kerék újbóli feltalálása. Ez nem vicc, a Titan projekt egyik csapata ugyanis azzal foglalkozott, hogy olyan kereket készítsen, amely a hagyományos kerekekhez képest jobban alkalmas az oldalirányú mozgások végrehajtására.
A projekt meglehetősen előrehaladott volt, a cég áprilisban kapott engedélyt kaliforniai tesztelésre, A DMV adatai alapján a licenc három átépített, 2015-ös évjáratú Lexus RX450h SUV gépkocsira és hat vezetőre vonatkozott. Az Apple itt vizsgálta éles körülmények között a fedélzeti szoftverét.