Berta Sándor
Kiszűrt egyes utasokat az Uber
A szolgáltató titkos szoftvert használt erre a célra. A hatósági ellenőrzések ellen is bevetették.
A The New York Times kiderítette, hogy az Uber egy Greyball nevű program segítségével célzottan kiválogatta azokat az utasokat, akiket nem szívesen akart szállítani. A cég számos országban alkalmazta a megoldást és később megerősítette az információt. A közösségi utazásmegosztó többek között a konkurencia különböző módszereivel és a rendőrségi ellenőrzésekkel szemben is igyekezett megvédeni a sofőrjeit, s erre célra szintén ezt az alkalmazást használta.
Az Uber egyik szóvivője kiemelte, hogy a szoftver elutasítja azon felhasználói megkereséseket, amelyek sértik az általános üzleti feltételeiket. A kiszűrt személyek között voltak olyanok, akik például megtámadták a sofőröket, vagy versenytársak, amelyek megzavarták a szállítótevékenységet, illetve olyan ellenfelek, akik megpróbáltak a hatóságokkal közösen csapdát állítani az Uber-vezetőknek. A programot elsősorban ott alkalmazta a cég, ahol a sofőrök biztonsága miatt kellett aggódni , de később a rendőrségi ellenőrzések miatt is használták Bostonban, Párizsban és Las Vegasban, illetve külföldön Ausztráliában, Kínában és Dél-Koreában.
A The New York Times jelenlegi és egykori munkatársakra hivatkozva számolt be a Greyball használatáról. Az érintett utasok vagy elutasító választ kaptak vagy olyan autókhoz irányították őket, amelyek nem is léteztek. Egy 2014 végi portlandi esetben - mely város illegálisnak minősítette a használatot - például egy ellenőr az app megnyitásakor látott ugyan hívható autókat, de azok valójában csak a képernyőjén voltak jelen. A rendőröket és más hivatalnokokat a hitelkártyáik alapján szűrték ki. A taktika része volt az is, hogy a kormányzati épületeket a sofőrök térképein tiltott területnek jelölték be, és azokat a felhasználókat, melyek ezek környékén sokszor indították el a programot, nem kívánatosnak minősítették.
A The New York Times kiderítette, hogy az Uber egy Greyball nevű program segítségével célzottan kiválogatta azokat az utasokat, akiket nem szívesen akart szállítani. A cég számos országban alkalmazta a megoldást és később megerősítette az információt. A közösségi utazásmegosztó többek között a konkurencia különböző módszereivel és a rendőrségi ellenőrzésekkel szemben is igyekezett megvédeni a sofőrjeit, s erre célra szintén ezt az alkalmazást használta.
Az Uber egyik szóvivője kiemelte, hogy a szoftver elutasítja azon felhasználói megkereséseket, amelyek sértik az általános üzleti feltételeiket. A kiszűrt személyek között voltak olyanok, akik például megtámadták a sofőröket, vagy versenytársak, amelyek megzavarták a szállítótevékenységet, illetve olyan ellenfelek, akik megpróbáltak a hatóságokkal közösen csapdát állítani az Uber-vezetőknek. A programot elsősorban ott alkalmazta a cég, ahol a sofőrök biztonsága miatt kellett aggódni , de később a rendőrségi ellenőrzések miatt is használták Bostonban, Párizsban és Las Vegasban, illetve külföldön Ausztráliában, Kínában és Dél-Koreában.
A The New York Times jelenlegi és egykori munkatársakra hivatkozva számolt be a Greyball használatáról. Az érintett utasok vagy elutasító választ kaptak vagy olyan autókhoz irányították őket, amelyek nem is léteztek. Egy 2014 végi portlandi esetben - mely város illegálisnak minősítette a használatot - például egy ellenőr az app megnyitásakor látott ugyan hívható autókat, de azok valójában csak a képernyőjén voltak jelen. A rendőröket és más hivatalnokokat a hitelkártyáik alapján szűrték ki. A taktika része volt az is, hogy a kormányzati épületeket a sofőrök térképein tiltott területnek jelölték be, és azokat a felhasználókat, melyek ezek környékén sokszor indították el a programot, nem kívánatosnak minősítették.