Berta Sándor
A felhőbe kerülnek a Volkswagenekben lévő kamerák képei
A két cég a navigációs adatok megosztásával akarja megkönnyíteni az önálló közúti közlekedést.
A Volkswagen és a MobilEye azt tervezi, hogy 2018-tól egy új navigációs szabványt vezet be az automatikus vezetéshez. A jövőben a Volkswagen új modelljei a MobilEye által fejlesztett, kamerán alapuló Road Experience Management (REM) nevű megoldással szerelik fel. A REM precíz helymeghatározást tesz lehetővé valós időben és képes a környezetet modellezni a teljesen önálló vezetéshez. Amnon Shashua professzor, a MobilEye első embere és dr. Herbert Diess, a Volkswagen márka vezetője együttműködési megállapodást írt alá. A két fél a kooperációjának köszönhetően közösen juthat navigációs adatokhoz és azokat egy teljesen új generációs, rendkívül intelligens térképes megjelenítésre használhatja majd fel.
A REM rendszer a következő módon fog működni a gyakorlatban: a frontkamerával felszerelt Volkswagen gépkocsik a MobilEye optikai szenzorrendszerének a segítségével érzékelik majd a forgalmi sávokkal kapcsolatos jelöléseket és az utcákkal kapcsolatos információkat. Az összes adat tömörítve kerül a felhőkörnyezetbe, majd feldolgozzák és a nagy felbontású navigációs térképek javítására használják fel azokat. Ez elengedhetetlen a vezetőket segítő rendszerek továbbfejlesztéséhez.
Amnon Shashua professzor úgy vélte, hogy az autonóm közlekedés jövője attól függhet, hogy sikerül-e precíz és nagy felbontású térképeket létrehozni és frissíteni. A Volkswagennel kötött megállapodás fordulópont, mert annak köszönhetően az úgynevezett crowdsourcing-technológiákat fel lehet használni a nagy felbontású térképek automatizált elkészítésére és frissítésére. Ezenkívül az egyezmény biztosítja a kooperációt az autógyártók között és lehetővé teszi, hogy azok közösen kínálhassák az automatikus vezetéshez szükséges térképtartalmakat. Lehetővé válhat, hogy különböző vállalatok egyesítsék az adataikat és ezáltal létrejöhessen egy nagy felbontású világtérkép, ezzel együtt pedig egy közös szabvány is.
Dr. Frank Welsch, a német gyártó képviselője hozzátette, hogy naponta világszerte több millió Volkswagen márkájú jármű közlekedik az utakon. Ezek közül sokat már felszereltek a környezetet figyelő szenzorokkal, így azokat alkalmazni lehetne arra, hogy különböző adatokat gyűjtsenek, például a forgalommal, az utak állapotával vagy a szabad parkolóhelyekkel kapcsolatban. Ezt követően pedig ezeket az információkat elérhetővé lehetne tenni bizonyos rendszerek számára. Ezen adatok alapján számos szolgáltatást terveznek, amelyek egyszerűbbé és kényelmesebbé tehetik a közlekedést. Így ebből az együttműködésből nem csupán az ő ügyfeleik fognak profitálni.
A MobilEye tavaly augusztus óta együttműködik a Delphi autóipari beszállítócéggel, emellett szerepet vállalt a BMW iNext modelljének elkészítésében. Amnon Shashua 2016 decemberében azt nyilatkozta, hogy a következő technológiai ugrásra 2021-ben számít. Akkor már ugyanis a teljesen autonóm közlekedés is lehetővé válik a városokban, így a vezetők teljesen más dolgokkal foglalkozhatnak.
A Volkswagen és a MobilEye azt tervezi, hogy 2018-tól egy új navigációs szabványt vezet be az automatikus vezetéshez. A jövőben a Volkswagen új modelljei a MobilEye által fejlesztett, kamerán alapuló Road Experience Management (REM) nevű megoldással szerelik fel. A REM precíz helymeghatározást tesz lehetővé valós időben és képes a környezetet modellezni a teljesen önálló vezetéshez. Amnon Shashua professzor, a MobilEye első embere és dr. Herbert Diess, a Volkswagen márka vezetője együttműködési megállapodást írt alá. A két fél a kooperációjának köszönhetően közösen juthat navigációs adatokhoz és azokat egy teljesen új generációs, rendkívül intelligens térképes megjelenítésre használhatja majd fel.
A REM rendszer a következő módon fog működni a gyakorlatban: a frontkamerával felszerelt Volkswagen gépkocsik a MobilEye optikai szenzorrendszerének a segítségével érzékelik majd a forgalmi sávokkal kapcsolatos jelöléseket és az utcákkal kapcsolatos információkat. Az összes adat tömörítve kerül a felhőkörnyezetbe, majd feldolgozzák és a nagy felbontású navigációs térképek javítására használják fel azokat. Ez elengedhetetlen a vezetőket segítő rendszerek továbbfejlesztéséhez.
Amnon Shashua professzor úgy vélte, hogy az autonóm közlekedés jövője attól függhet, hogy sikerül-e precíz és nagy felbontású térképeket létrehozni és frissíteni. A Volkswagennel kötött megállapodás fordulópont, mert annak köszönhetően az úgynevezett crowdsourcing-technológiákat fel lehet használni a nagy felbontású térképek automatizált elkészítésére és frissítésére. Ezenkívül az egyezmény biztosítja a kooperációt az autógyártók között és lehetővé teszi, hogy azok közösen kínálhassák az automatikus vezetéshez szükséges térképtartalmakat. Lehetővé válhat, hogy különböző vállalatok egyesítsék az adataikat és ezáltal létrejöhessen egy nagy felbontású világtérkép, ezzel együtt pedig egy közös szabvány is.
Dr. Frank Welsch, a német gyártó képviselője hozzátette, hogy naponta világszerte több millió Volkswagen márkájú jármű közlekedik az utakon. Ezek közül sokat már felszereltek a környezetet figyelő szenzorokkal, így azokat alkalmazni lehetne arra, hogy különböző adatokat gyűjtsenek, például a forgalommal, az utak állapotával vagy a szabad parkolóhelyekkel kapcsolatban. Ezt követően pedig ezeket az információkat elérhetővé lehetne tenni bizonyos rendszerek számára. Ezen adatok alapján számos szolgáltatást terveznek, amelyek egyszerűbbé és kényelmesebbé tehetik a közlekedést. Így ebből az együttműködésből nem csupán az ő ügyfeleik fognak profitálni.
A MobilEye tavaly augusztus óta együttműködik a Delphi autóipari beszállítócéggel, emellett szerepet vállalt a BMW iNext modelljének elkészítésében. Amnon Shashua 2016 decemberében azt nyilatkozta, hogy a következő technológiai ugrásra 2021-ben számít. Akkor már ugyanis a teljesen autonóm közlekedés is lehetővé válik a városokban, így a vezetők teljesen más dolgokkal foglalkozhatnak.