Berta Sándor
Együttműködik a MobilEye és a Delphi
Az autóipari beszállítók egyesíteni akarják az erőiket.
A két cég közös komplett megoldást kínálna az autonóm vezetéshez - ezt Amnon Shashua, a MobilEye alapítója és Kevin Clark, a Delphi Automotive vezérigazgatója jelentette be. Az új rendszer azoknak a kisebb gyártóknak lehet majd érdekes, akik nem vesznek részt a fejlesztésben és nem tudnak befektetni egy ilyen projektbe, de mégis szükségük lenne egy hasonló termékre. Ilyen piaci szereplők lehetnek például az elektromos gépkocsikat készítő vállalkozások.
A megoldás 2019-re válhat kiforrottá, így a gyártók akkortól építhetik majd be az új modelljeikbe. Az új fejlesztés kompatibilis lesz a különböző járműplatformokkal, így bármely gyártó integrálhatja a saját termékeibe. Az új technika segítségével a gépkocsik nem csupán az autópályákon közlekedhetnek majd automatizáltan, hanem akár a városokban is. A CSLP nevű platform demó verzióját már a következő Consumer Electronics Show kiállításon bemutathatják.
A két menedzser egyetértett abban, hogy az együttműködés és a közös megoldás jelentősen lerövidítheti az autonóm vezetés megjelenéséig hátralévő időt. Amnon Shashua kifejtette, hogy a kooperációjuk lehetővé teszi az ügyfeleiknek, hogy az automatizált vezetést nagyobb tőkebefektetés nélkül integrálhassák, ez pedig komoly előnyöket fog jelenteni az érintettek számára.
Az új termék a két társaság technológiáira épül. Ezek között van a MobilEye chipalapú EQ4/5-rendszere szenzorokkal, a jelfeldolgozó és az adatösszekapcsoló megoldásai, továbbá az úgynevezett Road Experience Management System, amely az egyes járművek valós idejű helyzetének meghatározására használható, míg a Delphi az automatizált vezetéshez szükséges szoftveralgoritmust apportálja, amely funkciókat kínál az útvonaltervezéshez, s a kamerákkal, radarral és LiDAR-egységgel felszerelt Delphi Multi Domain Controllert dobja be a cégbe.
A két vállalat fejlesztőcsoportjai a szenzorfúziós technológia következő generációján is együtt fognak dolgozni és szeretnék a vezetési irányelveket az emberi minták alapján kidolgozni. Ezzel az autók olyan képességekre tehetnek szert, amelyeknek köszönhetően a bonyolult városi közlekedési helyzetekben kommunikálhatnak majd más közlekedési résztvevőkkel és nem csupán a gyalogosokat és a kerékpárosokat fogják felismerni, hanem a viselkedésük alapján azt is kikövetkeztetik majd, hogy mit akarnak legközelebb tenni.
A két cég közös komplett megoldást kínálna az autonóm vezetéshez - ezt Amnon Shashua, a MobilEye alapítója és Kevin Clark, a Delphi Automotive vezérigazgatója jelentette be. Az új rendszer azoknak a kisebb gyártóknak lehet majd érdekes, akik nem vesznek részt a fejlesztésben és nem tudnak befektetni egy ilyen projektbe, de mégis szükségük lenne egy hasonló termékre. Ilyen piaci szereplők lehetnek például az elektromos gépkocsikat készítő vállalkozások.
A megoldás 2019-re válhat kiforrottá, így a gyártók akkortól építhetik majd be az új modelljeikbe. Az új fejlesztés kompatibilis lesz a különböző járműplatformokkal, így bármely gyártó integrálhatja a saját termékeibe. Az új technika segítségével a gépkocsik nem csupán az autópályákon közlekedhetnek majd automatizáltan, hanem akár a városokban is. A CSLP nevű platform demó verzióját már a következő Consumer Electronics Show kiállításon bemutathatják.
A két menedzser egyetértett abban, hogy az együttműködés és a közös megoldás jelentősen lerövidítheti az autonóm vezetés megjelenéséig hátralévő időt. Amnon Shashua kifejtette, hogy a kooperációjuk lehetővé teszi az ügyfeleiknek, hogy az automatizált vezetést nagyobb tőkebefektetés nélkül integrálhassák, ez pedig komoly előnyöket fog jelenteni az érintettek számára.
Az új termék a két társaság technológiáira épül. Ezek között van a MobilEye chipalapú EQ4/5-rendszere szenzorokkal, a jelfeldolgozó és az adatösszekapcsoló megoldásai, továbbá az úgynevezett Road Experience Management System, amely az egyes járművek valós idejű helyzetének meghatározására használható, míg a Delphi az automatizált vezetéshez szükséges szoftveralgoritmust apportálja, amely funkciókat kínál az útvonaltervezéshez, s a kamerákkal, radarral és LiDAR-egységgel felszerelt Delphi Multi Domain Controllert dobja be a cégbe.
A két vállalat fejlesztőcsoportjai a szenzorfúziós technológia következő generációján is együtt fognak dolgozni és szeretnék a vezetési irányelveket az emberi minták alapján kidolgozni. Ezzel az autók olyan képességekre tehetnek szert, amelyeknek köszönhetően a bonyolult városi közlekedési helyzetekben kommunikálhatnak majd más közlekedési résztvevőkkel és nem csupán a gyalogosokat és a kerékpárosokat fogják felismerni, hanem a viselkedésük alapján azt is kikövetkeztetik majd, hogy mit akarnak legközelebb tenni.