Berta Sándor

Az Infineon nélkül nincsenek robotautók?

A chipgyártó biztos abban, hogy meghatározó szerep vár rá az önállóan közlekedő gépkocsik piacán.

Reinhard Ploss, a társaság vezetője a Consumer Electronics Show kiállításon kijelentette, hogy az Infineon nélkül egyetlen jármű sem fog a jövőben önállóan közlekedni. Az Intelre és az nVidiára ugyanakkor ezen a területen nem tekintett riválisként, mert az amerikai cégek a termékeikkel a mesterséges intelligencián alapuló robotautók bonyolultabb feladatainak elvégzésére összpontosítanak. Ők ezzel szemben az alapvető dolgokra koncentrálnak; Ploss hajózási hasonlatával élve a többiek a parancsnokok a hajón, ők meg a fűtők.

Az Infineon legnagyobb konkurense az NXP Semiconductors, amelyet október végén vett meg a Qualcomm. Az üzlet miatt egyre gyakrabban merül fel a kérdés, hogy vajon az Infineon is felvásárlási célpont lehet-e a közeljövőben. A chipgyártó vonzó a befektetőknek, hiszen az autóipar mellett olyan területeken (szélerőművek, drónok stb.) van jelen, amelyek most és a jövőben is érdekesek lehetnek és növekedhetnek. Ploss viszont kitart amellett, hogy a logikus lépés az, ha továbbra is önállóak maradnak és egyetlen olyan társaság sem jutott eszébe, amelyhez stratégiailag illenének.

Ugyanakkor ők sem terveznek mostanában tranzakciókat, például azért, hogy megszerezzék a vezető pozíciót. Ahogy a menedzser fogalmazott, a két legnagyobb piaci szereplő egyike akarnak lenni, de nem kell gorillává válniuk. Nekik nem hiányzik semmi és teljesen önállóan is képesek működni. Ploss úgy vélte, hogy a gépkocsik fejlesztésénél az elektronika az innováció 80-90 százalékát teszi ki. Ezért lettek a chipszállítók ennyire fontosak a gyártók számára és ezért fedezték fel maguknak a területet az elmúlt években a Szilícium-völgy olyan technológiai óriásai is, mint az Apple vagy a Google. Az Infineon jelen van a Szilícium-völgyben és számos startuppal dolgozik együtt.

A menedzser hangsúlyozta, hogy egyrészt fontos, hogy az eddigi gondolkodást maguk mögött hagyják, de a Szilícium-völgyre jellemző "próbáljunk ki mindent gyorsan" módszer sem alkalmazható minden dologra. Amennyiben például arról van szó, hogy radarfunkciót kell kifejleszteni egy járműhöz, akkor a "nulla hiba gondolkodásra" van szükség. A céljuk az, hogy a két kultúrát ötvözzék és profitáljanak a világ növekvő hálózatba kötöttségéből, hiszen ma már az olyan egyszerű dolgokat is összekötik a világhálóval, mint a hajkefék. Ploss azt nem tagadta, hogy kérdéses bizonyos hálózatba kötött termékek hasznossága és a dolgok internete körül bizonyos "őrület" alakult ki, de utóbbi szerinte idővel le fog csengeni. A digitalizálási trenddel kapcsolatban ugyanakkor nincsenek kétségei.

Tavaly októberben kiderült, hogy LiDAR-rendszereket fejlesztene az Infineon. A LiDAR kulcstechnolgiának számít a részben és teljesen automatizált autók érzékelő-rendszerében.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!