Berta Sándor
Bemutatta koncepciójárművét a Fiat-Chrysler
A gépkocsi önállóan közlekedik, hálózatba kötött, elektromos meghajtású, de akkumulátorról működik.
A Fiat-Chrysler Las Vegasban a Consumer Electronics Show keretében állította ki a teljesen elektromos meghajtású tanulmányautóját, amelynek neve Chrysler Portal és a hatótávolsága 400 kilométer. A beépített akkumulátorok kevesebb, mint 20 perc alatt 60 százalékos szintre tölthetők fel.
Az új modellt a Fiat-Chrysler négy munkatársa mutatta be és a leginkább az volt a feltűnő, hogy összesen tíz csatlakozási és töltési lehetőséggel rendelkezik. Ezekkel feltölthetők az okostelefonok, a táblagépek és a játékkonzolok. A jármű a felhőszolgáltatásokon keresztül össze van kötve az internettel, így más gépkocsik és intelligens infrastruktúrák is tudják, hogy az autó merre jár, továbbá az utasok is pontosan tisztában vannak azzal, hogy éppen hol vannak. A koncepciójárművet kívül és belül egyaránt kamerákat szerelték fel, így Emilio Feliciano, a projekt felhasználói élményekért felelős vezetője szerint akár videokonferencia-beszélgetések is bonyolíthatók lesznek. Egy nagyobb érintőképernyő mutatja meg a fontos funkciókat.
A gépkocsi belső tere egyszerű, elegáns és sok hely van a csomagoknak. Az ajtókba szerelt szenzorok felismerik a beszállásra feljogosító személyeket és automatikusan kinyitják az ajtókat, melyek ilyenkor zölden világítanak. A lítium-ionos akkumulátorok a padló alatt találhatók.
A Fiat-Chrysler Las Vegasban a Consumer Electronics Show keretében állította ki a teljesen elektromos meghajtású tanulmányautóját, amelynek neve Chrysler Portal és a hatótávolsága 400 kilométer. A beépített akkumulátorok kevesebb, mint 20 perc alatt 60 százalékos szintre tölthetők fel.
Az új modellt a Fiat-Chrysler négy munkatársa mutatta be és a leginkább az volt a feltűnő, hogy összesen tíz csatlakozási és töltési lehetőséggel rendelkezik. Ezekkel feltölthetők az okostelefonok, a táblagépek és a játékkonzolok. A jármű a felhőszolgáltatásokon keresztül össze van kötve az internettel, így más gépkocsik és intelligens infrastruktúrák is tudják, hogy az autó merre jár, továbbá az utasok is pontosan tisztában vannak azzal, hogy éppen hol vannak. A koncepciójárművet kívül és belül egyaránt kamerákat szerelték fel, így Emilio Feliciano, a projekt felhasználói élményekért felelős vezetője szerint akár videokonferencia-beszélgetések is bonyolíthatók lesznek. Egy nagyobb érintőképernyő mutatja meg a fontos funkciókat.
A gépkocsi belső tere egyszerű, elegáns és sok hely van a csomagoknak. Az ajtókba szerelt szenzorok felismerik a beszállásra feljogosító személyeket és automatikusan kinyitják az ajtókat, melyek ilyenkor zölden világítanak. A lítium-ionos akkumulátorok a padló alatt találhatók.