Berta Sándor
Fejlesztőlaboratóriumot nyitott az Apple Berlinben
A kaliforniai óriáscég szakértőket keres az új elektromos járműve létrehozásához.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung úgy értesült, hogy az Apple egy autófejlesztő laboratóriumot hozott létre Berlinben. A cégnek konkrét tervei vannak arra vonatkozóan, hogy a gépkocsi mikor és hogyan jelenhet meg a német piacon. Az újság információi alapján körülbelül 15-20 szakértő dolgozik a fővárosban a jövő autóján. A csapatban vannak mérnökök, szoftver- és hardverfejlesztők, valamint kereskedelmi szakemberek. Mindannyian viszonylag fiatalok és "progresszív gondolkodásúak", akiket korábbi munkahelyeiken visszafogtak a főnökeik. A műszaki kérdések mellett azokra a kérdésekre keresik a választ, hogy kivel tudna az Apple együttműködni Németországban, milyen dolgokra van szükség a különböző engedélyek beszerzésére, s meddig jutottak az elektromos vagy számítógép által vezérelt autók létrehozásában a vetélytársak.
Egy gépkocsi kifejlesztése rendkívül sok időbe és pénzbe telik. Az Apple az elektromos autóját várhatóan 2019-ben dobhatja piacra. Az új modell egy autómegosztó szolgáltatáshoz kapcsolódhat: a konszern valószínűleg azért választotta ezt a konstrukciót, mert nem rendelkezik a járművek értékesítéséhez és karbantartásához szükséges kereskedői és szervizhálózattal. Az autót nem fogja részben vagy egészben számítógép vezérelni, ezt a funkciót csak később integrálnák a fejlesztésbe.
Az új autót Ausztriában építené meg a Magna nevű beszállítócég, amely Frank Stronach osztrák-kanadai milliárdos tulajdonában van. A Magna évente több százezer gépkocsit gyárthat. Eddig sem a vállalat, sem az Apple nem kommentálta a megjelent információkat.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung úgy értesült, hogy az Apple egy autófejlesztő laboratóriumot hozott létre Berlinben. A cégnek konkrét tervei vannak arra vonatkozóan, hogy a gépkocsi mikor és hogyan jelenhet meg a német piacon. Az újság információi alapján körülbelül 15-20 szakértő dolgozik a fővárosban a jövő autóján. A csapatban vannak mérnökök, szoftver- és hardverfejlesztők, valamint kereskedelmi szakemberek. Mindannyian viszonylag fiatalok és "progresszív gondolkodásúak", akiket korábbi munkahelyeiken visszafogtak a főnökeik. A műszaki kérdések mellett azokra a kérdésekre keresik a választ, hogy kivel tudna az Apple együttműködni Németországban, milyen dolgokra van szükség a különböző engedélyek beszerzésére, s meddig jutottak az elektromos vagy számítógép által vezérelt autók létrehozásában a vetélytársak.
Egy gépkocsi kifejlesztése rendkívül sok időbe és pénzbe telik. Az Apple az elektromos autóját várhatóan 2019-ben dobhatja piacra. Az új modell egy autómegosztó szolgáltatáshoz kapcsolódhat: a konszern valószínűleg azért választotta ezt a konstrukciót, mert nem rendelkezik a járművek értékesítéséhez és karbantartásához szükséges kereskedői és szervizhálózattal. Az autót nem fogja részben vagy egészben számítógép vezérelni, ezt a funkciót csak később integrálnák a fejlesztésbe.
Az új autót Ausztriában építené meg a Magna nevű beszállítócég, amely Frank Stronach osztrák-kanadai milliárdos tulajdonában van. A Magna évente több százezer gépkocsit gyárthat. Eddig sem a vállalat, sem az Apple nem kommentálta a megjelent információkat.