Berta Sándor
Ragadós járműorral védenék a sérülésektől a gyalogosokat
Az IT-óriás abból indul ki, hogy a robotautók sem fognak tudni elkerülni minden balesetet.
Az amerikai konszern nem mindennapi koncepció leírását nyújtotta be az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO), amely néhány nappal ezelőtt el is fogadta a szabadalmi dokumentumot. A Google megakadályozná a gépkocsik és a gyalogosok közötti baleseteket, illetve azt, hogy egy esetleges ütközés után az emberek az úttestre essenek vagy sodródjanak. A társaság ehhez egy olyan ragadó motorháztetőt alkalmazna, amely gyakorlatilag úgy működne, mint egy légypapír vagy egy kétoldalú ragasztószalag. Az elütött emberek egyszerűen a motorháztetőre ragadnának.
A ragadó felületet egy vékony, tojáshéjszerű anyag védené a szennyeződésekkel és az esővel szemben. Ez a védőréteg egy ütközés esetén haladéktalanul széttörne, de adott esetben levegőréteg is lehet majd a ragasztó és a védőanyag között. Fontos, hogy a ragasztó egy idő után már nem hat, azaz a gyalogos később le tud majd mászni a jármű motorházáról.
Bryant Walker Smith közlekedési szakértő szerint a koncepciónak lehetnek hátrányai is, például nem lenne szerencsés, ha valaki ráragad a motorháztetőre és azután az autó ismét összeütközik egy másik gépkocsival. A Google egyik szóvivője közölte, hogy a szabadalmaztatás még egyáltalán nem jelenti automatikusan azt, hogy egy új terméket terveznek. Érdekesség, hogy tavaly decemberben ismertté vált, hogy a Google önállóan közlekedő gépkocsijai külső kijelzők segítségével tájékoztatnák a járókelőket és a közlekedés többi résztvevőjét.
Az amerikai konszern nem mindennapi koncepció leírását nyújtotta be az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO), amely néhány nappal ezelőtt el is fogadta a szabadalmi dokumentumot. A Google megakadályozná a gépkocsik és a gyalogosok közötti baleseteket, illetve azt, hogy egy esetleges ütközés után az emberek az úttestre essenek vagy sodródjanak. A társaság ehhez egy olyan ragadó motorháztetőt alkalmazna, amely gyakorlatilag úgy működne, mint egy légypapír vagy egy kétoldalú ragasztószalag. Az elütött emberek egyszerűen a motorháztetőre ragadnának.
A ragadó felületet egy vékony, tojáshéjszerű anyag védené a szennyeződésekkel és az esővel szemben. Ez a védőréteg egy ütközés esetén haladéktalanul széttörne, de adott esetben levegőréteg is lehet majd a ragasztó és a védőanyag között. Fontos, hogy a ragasztó egy idő után már nem hat, azaz a gyalogos később le tud majd mászni a jármű motorházáról.
Bryant Walker Smith közlekedési szakértő szerint a koncepciónak lehetnek hátrányai is, például nem lenne szerencsés, ha valaki ráragad a motorháztetőre és azután az autó ismét összeütközik egy másik gépkocsival. A Google egyik szóvivője közölte, hogy a szabadalmaztatás még egyáltalán nem jelenti automatikusan azt, hogy egy új terméket terveznek. Érdekesség, hogy tavaly decemberben ismertté vált, hogy a Google önállóan közlekedő gépkocsijai külső kijelzők segítségével tájékoztatnák a járókelőket és a közlekedés többi résztvevőjét.