Berta Sándor
Michiganben életfogytiglani börtönt kaphatnak az autóhackerek
Az amerikai szövetségi állam a jövőben nem bánna kesztyűs kézzel a gépkocsikat feltörőkkel.
A Mike Kowall, Ken Horn, Wayne A. Schmidt és Rebekah Warren szenátorok által beterjesztett törvénytervezet alapján a jövőben súlyosan büntetnék azokat az autóhackereket, akik szándékosan feltörik a közúti járművek fedélzeti rendszereit. A legsúlyosabb esetekben az elkövetők akár életfogytiglani börtönbüntetést is kaphatnak majd.
A törvény érintené azokat, akik a tevékenységükkel meg akarják semmisíteni az autókat, kárt okoznának azokban vagy manipulálnák őket, esetleg meg akarnák szerezni az ellenőrzést felettük. A dokumentum előterjesztői mindenesetre alaposan túllőttek a célon, hiszen ilyen alapon az új jogszabályok azokat is büntetnék, akik a gépkocsijuk fedélzeti rendszerét új funkciókkal akarják ellátni vagy csak egy egyszerű nyílt forráskódú médialejátszó szoftvert telepítenének.
Tavaly júliusban hackerek vették át az ellenőrzést egy Cherokee Jeep fedélzeti rendszere felett. Először beindult a klíma, majd nagyon hangosan megszólalt a zene, elindultak az ablaktörlők és végül a sebesség is drasztikusan lecsökkent. Idén februárban pedig ismertté vált, hogy a távolból manipulálható a Nissan Leaf. A közúti járművekkel kapcsolatos jelenlegi szabályozásokban nagyon sok jogi kiskapu van. Ausztriában például az autókat feltörő hackereket egyelőre nem lehet büntetni, egészen addig, amíg a tevékenységük miatt nem történik baleset. Emellett csak akkor büntetik a hackelést, ha a cél az adatszerzés és a kémkedés.
A Mike Kowall, Ken Horn, Wayne A. Schmidt és Rebekah Warren szenátorok által beterjesztett törvénytervezet alapján a jövőben súlyosan büntetnék azokat az autóhackereket, akik szándékosan feltörik a közúti járművek fedélzeti rendszereit. A legsúlyosabb esetekben az elkövetők akár életfogytiglani börtönbüntetést is kaphatnak majd.
A törvény érintené azokat, akik a tevékenységükkel meg akarják semmisíteni az autókat, kárt okoznának azokban vagy manipulálnák őket, esetleg meg akarnák szerezni az ellenőrzést felettük. A dokumentum előterjesztői mindenesetre alaposan túllőttek a célon, hiszen ilyen alapon az új jogszabályok azokat is büntetnék, akik a gépkocsijuk fedélzeti rendszerét új funkciókkal akarják ellátni vagy csak egy egyszerű nyílt forráskódú médialejátszó szoftvert telepítenének.
Tavaly júliusban hackerek vették át az ellenőrzést egy Cherokee Jeep fedélzeti rendszere felett. Először beindult a klíma, majd nagyon hangosan megszólalt a zene, elindultak az ablaktörlők és végül a sebesség is drasztikusan lecsökkent. Idén februárban pedig ismertté vált, hogy a távolból manipulálható a Nissan Leaf. A közúti járművekkel kapcsolatos jelenlegi szabályozásokban nagyon sok jogi kiskapu van. Ausztriában például az autókat feltörő hackereket egyelőre nem lehet büntetni, egészen addig, amíg a tevékenységük miatt nem történik baleset. Emellett csak akkor büntetik a hackelést, ha a cél az adatszerzés és a kémkedés.