MTI
Sűrített levegővel hajtott járművek versenyeznek ma Egerben
Hat ország 47, műszaki egyetemistákból, főiskolásokból álló csapata vehet részt a sűrített levegővel hajtott különleges járművek idei, IX. nemzetközi Aventics pneumobil versenyen szombaton Egerben - hangzott el a verseny ünnepélyes megnyitóján a Dobó téren.
Gödri István, a versenyt kiíró, pneumatikai komponenseket és rendszereket gyártó Aventics Kft. ügyvezetője felidézte: eredeti céljuk az volt, hogy a versenyen keresztül a jövő mérnökei megismerkedjenek a cég termékeivel. Mostanra azonban kiderült: sokkal nagyobb lett a hasznuk, mert az elméleti tudást a gyakorlati életben lehet kamatoztatni, miközben műszaki egyetemekkel, főiskolákkal is szorosabb lett a kapcsolat. Habis László egri polgármester (Fidesz-KDNP) azt emelte ki, hogy a hevesi megyeszékhely már nemcsak a borok, iskolák, műemlékek városa, hanem a korszerű iparé és az innovációé is.
A szombat délelőtti érsekkerti versenyen a 22 magyar csapat mellett 25 külföldi, lett, cseh, lengyel, romániai és észt együttes is rajthoz áll. A három - távolsági, ügyességi és gyorsulási részből álló - "éles" futamot kvalifikációs megmérettetések előzik meg. Egy szakmai zsűri a mérnökhallgatók által tervezett és épített járművek között a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést is értékeli majd.
A szervezők szerint a csapatok által használt technológiai megoldások évről évre fejlődnek. Ezt támasztják alá a javuló eredmények is: az elmúlt kilenc év alatt például a legjobb pneumobil által egy palacktöltettel megtett távolság 7,117 kilométerről 12,99 kilométerre nőtt. A végsebességet is megduplázták a mérnökhallgatók, az első versenyen, 2008-ban elért legnagyobb, 25,5 kilométeres óránkénti sebesség tavaly már 51,9 kilométerre emelkedett.
Gödri István, a versenyt kiíró, pneumatikai komponenseket és rendszereket gyártó Aventics Kft. ügyvezetője felidézte: eredeti céljuk az volt, hogy a versenyen keresztül a jövő mérnökei megismerkedjenek a cég termékeivel. Mostanra azonban kiderült: sokkal nagyobb lett a hasznuk, mert az elméleti tudást a gyakorlati életben lehet kamatoztatni, miközben műszaki egyetemekkel, főiskolákkal is szorosabb lett a kapcsolat. Habis László egri polgármester (Fidesz-KDNP) azt emelte ki, hogy a hevesi megyeszékhely már nemcsak a borok, iskolák, műemlékek városa, hanem a korszerű iparé és az innovációé is.
A szombat délelőtti érsekkerti versenyen a 22 magyar csapat mellett 25 külföldi, lett, cseh, lengyel, romániai és észt együttes is rajthoz áll. A három - távolsági, ügyességi és gyorsulási részből álló - "éles" futamot kvalifikációs megmérettetések előzik meg. Egy szakmai zsűri a mérnökhallgatók által tervezett és épített járművek között a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést is értékeli majd.
A szervezők szerint a csapatok által használt technológiai megoldások évről évre fejlődnek. Ezt támasztják alá a javuló eredmények is: az elmúlt kilenc év alatt például a legjobb pneumobil által egy palacktöltettel megtett távolság 7,117 kilométerről 12,99 kilométerre nőtt. A végsebességet is megduplázták a mérnökhallgatók, az első versenyen, 2008-ban elért legnagyobb, 25,5 kilométeres óránkénti sebesség tavaly már 51,9 kilométerre emelkedett.