Berta Sándor
Közösen épít önvezető autót a Google és a Fiat Chrysler
A két gyártó módosítja a Chrysler egyik modelljét. A Fiat az első nagyobb autógyártó, mely együttműködik az amerikai IT-céggel az önvezető járművek terén.
A Google és a Fiat Chrysler közösen akar létrehozni egy önállóan közlekedő gépkocsit, amelynek az alapját a 2017-es Chrysler Pacifica típusú hibridjármű jelenti majd. A nyolc személy szállítására képes autó hatótávolsága az elektromos meghajtást használva 48 kilométer, míg vegyes üzem esetén 850 kilométer. Száz darab prototípust készítenek a Michiganben lévő gyárban, mely lépéssel a Fiat az eddig az önvezető járművek terén lemaradók csoportjából kapásból az élmezőnybe ugrott.
Ez a szerződés a Google részéről is mérföldkő, hiszen autonóm vezetésű technológiájuk fejlesztése óta ez az első eset, hogy közvetlenül kooperálnak egy autópiaci szereplővel. Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler vezérigazgatója közölte, hogy nagyon szívesen dolgozik együtt a Google és más IT-cégek szakembereivel, és nyitott a technikára. Az ágazat nagyon komoly összegeket pazarol el, ha ugyanannak a technikának a több változatát egymással párhuzamosan fejleszti ki, és a konszolidáció nagyobb nyereséget eredményezhet. Amennyiben 2018-ban távozik a vezérigazgatói pozícióból, akkor azt szeretné, hogy a gyártó a korábbinál jobb helyzetben legyen.
Tehát a Fiat technológiát kap, a Google pedig járműveket, ez pedig elengedhetetlenül szükséges nekik a folytatáshoz, hiszen nem akarnak saját gyárat építeni. A lépés nem jelent kizárólagos elköteleződést semelyik részről, azaz mindkét társaság szabadon köthet más, ugyanezen technológiát fejlesztő partnerekkel is szerződést. Ez különösen a Google számára fontos, hiszen más autógyártókkal is tárgyalnak, több, mint 1,4 millió mérföldes teszt-tapasztalataikra sokan kiváncsiak. A General Motorssal folytatott tárgyalás eddig eredménytelen volt, mert nem tudtak megegyezni a technológia és az adatok tulajdonjogáról.
A Google és a Fiat Chrysler közösen akar létrehozni egy önállóan közlekedő gépkocsit, amelynek az alapját a 2017-es Chrysler Pacifica típusú hibridjármű jelenti majd. A nyolc személy szállítására képes autó hatótávolsága az elektromos meghajtást használva 48 kilométer, míg vegyes üzem esetén 850 kilométer. Száz darab prototípust készítenek a Michiganben lévő gyárban, mely lépéssel a Fiat az eddig az önvezető járművek terén lemaradók csoportjából kapásból az élmezőnybe ugrott.
Ez a szerződés a Google részéről is mérföldkő, hiszen autonóm vezetésű technológiájuk fejlesztése óta ez az első eset, hogy közvetlenül kooperálnak egy autópiaci szereplővel. Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler vezérigazgatója közölte, hogy nagyon szívesen dolgozik együtt a Google és más IT-cégek szakembereivel, és nyitott a technikára. Az ágazat nagyon komoly összegeket pazarol el, ha ugyanannak a technikának a több változatát egymással párhuzamosan fejleszti ki, és a konszolidáció nagyobb nyereséget eredményezhet. Amennyiben 2018-ban távozik a vezérigazgatói pozícióból, akkor azt szeretné, hogy a gyártó a korábbinál jobb helyzetben legyen.
Tehát a Fiat technológiát kap, a Google pedig járműveket, ez pedig elengedhetetlenül szükséges nekik a folytatáshoz, hiszen nem akarnak saját gyárat építeni. A lépés nem jelent kizárólagos elköteleződést semelyik részről, azaz mindkét társaság szabadon köthet más, ugyanezen technológiát fejlesztő partnerekkel is szerződést. Ez különösen a Google számára fontos, hiszen más autógyártókkal is tárgyalnak, több, mint 1,4 millió mérföldes teszt-tapasztalataikra sokan kiváncsiak. A General Motorssal folytatott tárgyalás eddig eredménytelen volt, mert nem tudtak megegyezni a technológia és az adatok tulajdonjogáról.