Berta Sándor
Több tízezer programozó kell a BMW-nek
A gyártó szeretne meghatározó lenni az önállóan közlekedő közúti járművek fejlesztésében.
A BMW nem akar lemaradni a Google és az Apple mögött. Klaus Fröhlich, a konszern fejlesztési vezetője azt mondta, hogy azt akarják, hogy az övék legyen a legintelligensebb gépkocsi. Meg szeretnék tartani a saját üzleti modelljüket anélkül, hogy az általuk birtokolt adatokat bármelyik internetes társaságnak kiadják, különben olyanok lennének, mint a Foxconn, egy bérgyártó, amely csak a hardvert szállítja az Apple számára. A BMW vetélytársai közé manapság már nem csupán az Apple és a Google tartozik, hanem az olyan közösségi autómegosztó vállalkozások is, mint az Uber vagy a Truecar.
Fröhlich elismerte, hogy bőven van még tennivalójuk, elsősorban a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia területén kell még fejlődniük. A gyártó kutatási és fejlesztési részlegénél 30 000 alkalmazott, szerződéses partner és beszállító dolgozik, de ezek alig 20 százaléka programozó. Amennyiben öt éven belül ezt az arányt fel akarják emelni 50 százalékra, akkor további 15-20 000 programozóra lesz szükségük. A német főiskolák azonban nem képeznek elegendő informatikust. A manapság zajló folyamatok, miszerint a lóerők helyett az autó tudása válik fontossá, nagy veszélyt jelentenek a BMW számára, mivel előfordulhat, hogy a szakértők Németország helyett a Szilicíum-völgyben vagy Kínában próbálnak szerencsét.
Ahogy a szoftverek ugyanolyan fontossá válnak mint a hardver, egy kulturális változásra is szükség van a cégnél, miszerint az általuk létrehozott, az elektronikus és a hibrid járművekkel kapcsolatos technológiákat licenceljék más vállalatoknak is. "A kisebb gyártók nem tudnak hibrideket kifejleszteni." A vállalat felhőszolgáltatásokhoz is partnert is keres. Ezzel kapcsolatban elsősorban arról van szó, hogy a tervek szerint az autókba épített szenzorok adatait 5G mobilhálózaton át továbbítanák szervereikre, majd vegyítve azokat egyéb információkkal (időjárás, közlekedési információk) a járművek között megosszák.
A BMW nem akar lemaradni a Google és az Apple mögött. Klaus Fröhlich, a konszern fejlesztési vezetője azt mondta, hogy azt akarják, hogy az övék legyen a legintelligensebb gépkocsi. Meg szeretnék tartani a saját üzleti modelljüket anélkül, hogy az általuk birtokolt adatokat bármelyik internetes társaságnak kiadják, különben olyanok lennének, mint a Foxconn, egy bérgyártó, amely csak a hardvert szállítja az Apple számára. A BMW vetélytársai közé manapság már nem csupán az Apple és a Google tartozik, hanem az olyan közösségi autómegosztó vállalkozások is, mint az Uber vagy a Truecar.
Fröhlich elismerte, hogy bőven van még tennivalójuk, elsősorban a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia területén kell még fejlődniük. A gyártó kutatási és fejlesztési részlegénél 30 000 alkalmazott, szerződéses partner és beszállító dolgozik, de ezek alig 20 százaléka programozó. Amennyiben öt éven belül ezt az arányt fel akarják emelni 50 százalékra, akkor további 15-20 000 programozóra lesz szükségük. A német főiskolák azonban nem képeznek elegendő informatikust. A manapság zajló folyamatok, miszerint a lóerők helyett az autó tudása válik fontossá, nagy veszélyt jelentenek a BMW számára, mivel előfordulhat, hogy a szakértők Németország helyett a Szilicíum-völgyben vagy Kínában próbálnak szerencsét.
Ahogy a szoftverek ugyanolyan fontossá válnak mint a hardver, egy kulturális változásra is szükség van a cégnél, miszerint az általuk létrehozott, az elektronikus és a hibrid járművekkel kapcsolatos technológiákat licenceljék más vállalatoknak is. "A kisebb gyártók nem tudnak hibrideket kifejleszteni." A vállalat felhőszolgáltatásokhoz is partnert is keres. Ezzel kapcsolatban elsősorban arról van szó, hogy a tervek szerint az autókba épített szenzorok adatait 5G mobilhálózaton át továbbítanák szervereikre, majd vegyítve azokat egyéb információkkal (időjárás, közlekedési információk) a járművek között megosszák.