Berta Sándor
Email- és SMS-felolvasó rendszer a legújabb BMW-kben
Az autógyártó a 7-es és a 3-as sorozatba tartozó legújabb modelleket a Nuance cég Dragon Drive Messaging rendszerével szereli fel, így lehetővé válik az e-mailek és a rövid szöveges üzenetek felolvasása és diktálása.
A Dragon Drive Messaging rendszert az összes idén megjelenő 7-es sorozatú BMW-be beszerelhetik, később pedig a legújabb 3-as sorozatú járművekben is elérhető lesz. Az autósok számára ezáltal rendkívül könnyűvé válik az elektronikus levelek és a rövid szöveges üzenetek fogadása, illetve megírása, hiszen az integrált megoldás teljes mértékben beszédvezérléssel működik. A követelmények között szerepel, hogy az adott gépkocsit fel kell szerelni a Professional navigációs és a BMW Assist rendszerrel, továbbá rendelkezésre kell állnia egy Bluetooth-portnak is. Persze ehhez a vezető mobiljának is ismernie kell a Bluetooth csatlakozást, az elektronikus levélküldés ugyanis csak így valósítható meg.
Arnd Weil, a Nuance alelnöke hangsúlyozta: az emberek szeretnének kapcsolatba lépni a családtagjaikkal, a barátaikkal és a kollégáikkal akkor is, ha éppen úton vannak, s mindezt anélkül akarják megtenni, hogy elvonnák a figyelmüket a kézzel vezérelhető eszközök. A Dragon Drive Messaging segítségével a BMW és a Nuance intelligens és biztonságos kommunikációs megoldást kínál. A Nuance szerint az autósok számára nagy segítséget jelenthet az új rendszer, hiszen úgy fogadhatják és küldhetik el az üzeneteiket, hogy a kezüket nem kell elvenniük a kormányról és a tekintetüket sem kell levenniük az útról. A Dragon Drive Messaging emellett képes együttműködni a BMW ConnectedDrive navigációs rendszerrel.
Az új megoldás ettől a hónaptól integrálható a BMW-kbe és egyelőre öt nyelven (angol, német, francia, olasz, spanyol) lesz elérhető. A rendszer az új jármű vásárlását követő első 60 napban ingyen tesztelhető, utána viszont elő kell fizetni rá. A szerződés időtartama minimum egy év.
A Dragon Drive Messaging rendszert az összes idén megjelenő 7-es sorozatú BMW-be beszerelhetik, később pedig a legújabb 3-as sorozatú járművekben is elérhető lesz. Az autósok számára ezáltal rendkívül könnyűvé válik az elektronikus levelek és a rövid szöveges üzenetek fogadása, illetve megírása, hiszen az integrált megoldás teljes mértékben beszédvezérléssel működik. A követelmények között szerepel, hogy az adott gépkocsit fel kell szerelni a Professional navigációs és a BMW Assist rendszerrel, továbbá rendelkezésre kell állnia egy Bluetooth-portnak is. Persze ehhez a vezető mobiljának is ismernie kell a Bluetooth csatlakozást, az elektronikus levélküldés ugyanis csak így valósítható meg.
Arnd Weil, a Nuance alelnöke hangsúlyozta: az emberek szeretnének kapcsolatba lépni a családtagjaikkal, a barátaikkal és a kollégáikkal akkor is, ha éppen úton vannak, s mindezt anélkül akarják megtenni, hogy elvonnák a figyelmüket a kézzel vezérelhető eszközök. A Dragon Drive Messaging segítségével a BMW és a Nuance intelligens és biztonságos kommunikációs megoldást kínál. A Nuance szerint az autósok számára nagy segítséget jelenthet az új rendszer, hiszen úgy fogadhatják és küldhetik el az üzeneteiket, hogy a kezüket nem kell elvenniük a kormányról és a tekintetüket sem kell levenniük az útról. A Dragon Drive Messaging emellett képes együttműködni a BMW ConnectedDrive navigációs rendszerrel.
Az új megoldás ettől a hónaptól integrálható a BMW-kbe és egyelőre öt nyelven (angol, német, francia, olasz, spanyol) lesz elérhető. A rendszer az új jármű vásárlását követő első 60 napban ingyen tesztelhető, utána viszont elő kell fizetni rá. A szerződés időtartama minimum egy év.