Berta Sándor
Gesztusvezérléses rendszert fejlesztett ki a BMW
Az autógyártó a jövő interfészén dolgozik.
A BMW a 2016. január 6. és 9. között megrendezendő Comsumer Electronics Show keretében mutatja majd be azt a járművét, amellyel azt akarja szemléltetni, hogy milyen lehet a jövőben az autók belseje és felhasználói kezelőfelülete. A vezetők, a gépkocsik és a környezet egyre nagyobb mértékű összekötöttsége folyamatosan lehetővé teszi az újabb és újabb szolgáltatások létrehozását.
Az új technológiákra és az intuitív szórakoztató, navigációs és kommunikációs funkciókra jó példa az AirTouch, amely a gesztusvezérlésre épít. Az AirTouch különlegessége, hogy ugyan társul hozzá érintőképernyő, de azt a felület érintése nélkül lehet kezelni. A kézmozdulatokat szenzorok érzékelik és egyszerű megerősítéssel lehet kiválasztani a megfelelő menüpontokat. A BMW már az egy évvel ezelőtti CES-en is bemutatott egy gesztusvezérlést, amely lehetővé teszi a hangerő módosítását vagy a telefonbeszélgetések fogadását. Időközben a rendszert integrálták az új 7-es sorozatú modellekbe. Az érzékelőket a műszerfalban helyezték el, amelyek minden mozdulatra reagálnak.
A kormánykerék bal szélén található egy AirTouch-jelző, amely felgyullad akkor, ha egy menü vagy gomb aktiválva van. Hatékony segítséget jelent az intelligens menüvezérlés is, amely telefon üzemmódban automatikusan előhozza a kapcsolatokat és a híváslistákat, így akár egyetlen kézmozdulattal kezdeményezhető hívás. Az AirTouch ráadásul felismeri, hogy milyen lépésekre lehet szükség legközelebb, ezáltal pedig a sofőr maximálisan a forgalomra összpontosíthat.
A BMW a 2016. január 6. és 9. között megrendezendő Comsumer Electronics Show keretében mutatja majd be azt a járművét, amellyel azt akarja szemléltetni, hogy milyen lehet a jövőben az autók belseje és felhasználói kezelőfelülete. A vezetők, a gépkocsik és a környezet egyre nagyobb mértékű összekötöttsége folyamatosan lehetővé teszi az újabb és újabb szolgáltatások létrehozását.
Az új technológiákra és az intuitív szórakoztató, navigációs és kommunikációs funkciókra jó példa az AirTouch, amely a gesztusvezérlésre épít. Az AirTouch különlegessége, hogy ugyan társul hozzá érintőképernyő, de azt a felület érintése nélkül lehet kezelni. A kézmozdulatokat szenzorok érzékelik és egyszerű megerősítéssel lehet kiválasztani a megfelelő menüpontokat. A BMW már az egy évvel ezelőtti CES-en is bemutatott egy gesztusvezérlést, amely lehetővé teszi a hangerő módosítását vagy a telefonbeszélgetések fogadását. Időközben a rendszert integrálták az új 7-es sorozatú modellekbe. Az érzékelőket a műszerfalban helyezték el, amelyek minden mozdulatra reagálnak.
A kormánykerék bal szélén található egy AirTouch-jelző, amely felgyullad akkor, ha egy menü vagy gomb aktiválva van. Hatékony segítséget jelent az intelligens menüvezérlés is, amely telefon üzemmódban automatikusan előhozza a kapcsolatokat és a híváslistákat, így akár egyetlen kézmozdulattal kezdeményezhető hívás. Az AirTouch ráadásul felismeri, hogy milyen lépésekre lehet szükség legközelebb, ezáltal pedig a sofőr maximálisan a forgalomra összpontosíthat.