14
-
M2 #14 Amint lesz jól működő cucc, az elsők a kamionok lesznek, ahol leváltják a sofőröket. Ott éri meg legjobban. -
who am I 7 #13 jo lenne, ha a kamionosokellen is hadakoznanak ennyire. rengeteg halalos balesetet okoznak, ha mast nem a kamionokat automatizalnam fullba. mert azt latom,h keptelenek a férgek vasutra atalllni es csak 100-200kmes lokalis tranzitra szorulni.
ha az autokat automatizaljak, megszunik letezni a szabadsag,amit a kocsival is kapsz. ennyi erovel tomegkozlekedhetsz is, nem lenne szukseg autokra (a jelenlegi infrastruktura alapjan).
balesetet csokkenteni leghatekonyabban ugy lehetne hogy: kamionokat betiltani, uthalozatot es berendezeseket felujitani, nemminden majomnak jogsit adni plusz az elsö 5 evben ellenorizni a tanulo vezetőt. -
who am I 7 #12 :D ja kb .
meg hat nem most lesz meg belole jol kiforrott napi rutin. sztem.meg odebb van, hamarabb lesz haboru, ami lenullaz, mint az autonom jovo -
Ahoy #11 Annak fényében, hogy ismerősöm teljes családja irtódott ki egy ilyen barom miatt, ő pedig kómába került... ki kell iktatni az emberi tényezőt.
Ráadásul minél több automatizált jármű lesz, annál könnyebb a feladat. Konvojokban haladni a legésszerűbb dolog. Valaki ki akar kanyarodni, akkor az egész konvoj alkalmazkodik hozzá. Feltéve hogyha rendszerben működnek.
Hamarosan a szenzorok és a vezérléstechnika eljut oda, hogy sokkal optimálisabban fogja elkerülni a nem várt akadályokat, mint az ember (rárántja a bringásra, bosszúfékez stb...) Szerintem a technika már most is itt tart, maximum a neural net még AI nem eléggé képzett hozzá.
Ja és hány összetorlódó baleset lehetne megakadályozható így... Az automata mindig betartja a követési távolságot és a sebességkorlátokat (amik egyébként jóval magasabbak is lehetnek automatán) fékezéskor az egész konvoj egyszerre értesül és vészfékez.
Johnny Taxi jöhet :D Hallom a fejemben a hangját, ahogy szétüti a fejét :D
Utoljára szerkesztette: Ahoy, 2016.03.08. 15:47:06 -
MuldR #10 Most ment Németországba egymilló mérnök. Megoldják. :)
Viccet félretéve. Én örülnék ha terjednének a robotautók. Baromira idegesítő, hogy 4 évente jön egy marha, aki épp elaludt, vagy csak bebambult, vagy épp matt részeg volt, és lenullázza az autóm. A biztosító persze kifizeti, de nem vagyok előrébb, ha én veszek egy új autót, szervizeltetem, vigyázok rá majd egy marha miatt ad a biztosító érte 800 000 ft-ot.
Éljenek a robotok. Ja és végre a sok paraszt taxis is éhen döglik és lesz helyettük Johny Taxi :) (na ki nem emlékszik az Emlékmásra?) -
M2 #9 Ezek is olyan gondok, amik a robotautókkal gyorsan megoldódhatnak. Mert kell nekik pár jeladó és onnan kezdve számukra felesleges az útfestés, tábla, lámpa stb.
A döccenőkön az ember meg áthajt, anyázik és ennyi. Robotautó meg mindegyik küldi központba a jelet, koordinátával, dokumentáltan, perelhetően. -
#8 OK. Tegyük biztonságossá az utakat. De ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak a robotsofőrök is menni, az útviszonyokat is biztonságosabbá kell tenni. Utak állapota, felfestések, táblák, kerszteződések, problémás forgalmi szituációk ésszerűsítése (pl bicajos sávot nem rakok közvetlenül a nagyforgalmú út mellé).
Ez is emberi tényező, mert béna közlekedési mérnökök csinálják, vagy hanyagságból nem végzik el a karbantartást, vagy pénzhiány miatt stb.
Ha ezeket megtennék már most, sokkal kevesebb lenne a baleset még emberi sofőrökkel is.
Miért nem teszik? Ez itt a kérdés. -
M2 #7 A programozókkal egy nagy baj van: nem lehet mennyiséggel kiváltani a minőséget.
Apple még semmit nem mutatott fel a témában, nem is értem az említését. Talán inkább a Mercedes (mint igazi konkurens) vagy mondjuk a Tesla.
Az Uber meg egyértelműen a robotautók világára készül, amint kapható lesz, azonnal elköszönnek a lelkes sofőröktől. Igazi trójai fa ló. -
lammaer #6 Pedig előbb utóbb el fogunk oda jutni. Hiszel benne vagy sem az irreleváns, logikus dolog hogy előbb-utóbb kiiktatják az emberi tényezőt ezekről a területekről. -
lammaer #5 Nyugi, nem is ide a balkánra fejlesztenek, nem miattunk fejlődik a technika... -
OGMontana #4 0 tudású webgányer OKJ-vel mennyit fizetnének? -
#3 A cikkről meg a régi példa jut eszembe:
Cégvezető kérdi, hogy áll a projekt?
Rendszermérnök mondja 10 kóderrel dolgozunk rajta, 1 év múlva kész lesz.
Adok még 20 embert, mikorra lesz kész?
5 év múlva!
XD -
who am I 7 #2 jaj ne...kezdődik. ráálltak a gyártók az automatikára. autópályán jól jöhet, de máshol nem látom értelmét. városokban esélytelen, főleg balkániakban mint itthon (nagy kátyúk, lezárt területek, útmunkálatok, tábla és festés hiánya stb.) -
#1 Nem vagyok alapvetően technika ellenes, de neeeee!
Én a Computer Aided/Augmented Driving-ben hiszek és nem a mesterséges inteligenciában. OK legyen egy marha okos tempomat, dugóra/autópályára, de a csúcsforgalmas nagyvárosi vezetést ne eröltessük már!